چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آخرین وضعیت نفتکش ایرانی سانحه دیده

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 580160
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در خصوص وضعیت کشتی نفتکش حادثه دیده تحت مدیریت این شرکت در آبهای منطقه چین گفت: عملیات اطفای حریق و مهار آتش کشتی به طور مداوم و مستمر ادامه دارد به طوری که با اعزام ۳ فروندکشتی آتش‌خوار بزرگ به محل حادثه از شدت آتش کاسته شده است.
آخرین وضعیت نفتکش ایرانی سانحه دیده
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سیروس‌کیان ارثی با بیان اینکه به دلیل ادامه آتش و وجود گازهای سمی ناشی از حریق، امکان دسترسی ورود به داخل کشتی فراهم نشده است، افزود: علیرغم وضعیت فعلی کشتی و آسیب‌های وارده به آن، احتمال غرق شدن این کشتی اندک است. در حال حاضر ۲  فروند کشتی شرکت ملی نفتکش و یک فروندکشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نظارت و مدیریت‌ مرکز جستجو و نجات شانگهای به طور مستمر عملیات جستجو و یافتن دریانوردان مفقود شده را ادامه می‌دهند.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به پیدا شدن جسد یکی از مفقودین اظهار کرد: این بیانگر این است که پرسنل کشتی تانکر احتمالا فرصت استفاده از وسایل نجات را داشته‌اند.کیان ارثی درخصوص هویت این فرد گفت: اقدامات لازم برای شناسایی و احراز هویت پیکر وی در حال انجام است.

وی ادامه داد: با وجود حضور تیم کارشناسی شرکت ملی نفتکش ایران از زمان وقوع حادثه در شانگهای، شب گذشته تیم جدیدی متشکل از کارشناسان این شرکت و سازمان بنادر و دریانوردی به منظور پیگیری امور مربوط به کشتی حادثه دیده به منطقه اعزام شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه کمیته اضطراری شرکت ملی نفتکش ایران از زمان وقوع حادثه در این شرکت تشکیل شد، اظهار کرد:این کمیته ۲۴ ساعته عملیات امداد و نجات را تحت کنترل و نظارت دارد و آخرین اخبار و اطلاعات موثق را به اطلاع عموم خواهد رساند.

کشتی نفتکش سوئزمکس حامل میعانات گازی پس از برخورد یک فروند کشتی فله‌بر چینی با آن در ساعت ۲۰ شنبه شب در ۱۵۸ مایلی آبهای شرقی منطقه چین دچار حادثه و حریق شد. در اثر این سانحه ۳۲ سرنشین و دریانورد این کشتی تانکر مفقود شدند که عملیات امداد و نجات برای یافتن آنها همچنان ادامه دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *