پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آیا خواب نیم‌روز برای سلامتی مفید است

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 580148
یک متخصص طب ایرانی گفت: خواب کوتاه بعدازظهر با مزاج افراد رابطه دارد؛ برای همه افراد و مزاج‌ها خوب نیست.
آیا خواب نیم‌روز برای سلامتی مفید است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، الهام اختری درباره بایدها و نبایدهای خواب روزانه اظهار کرد: خواب کوتاه بعدازظهر با مزاج افراد رابطه دارد و برای همه افراد و مزاج‌ها خوب نیست.

وی افزود: خواب نیم‌روز برای افراد سرد و تر توصیه نمی‌شود، چون باعث افزایش رطوبت آنها می‌شود و با زیاد شدن رطوبت، بلغم آن‌ها افزایش می‌کند و موجب کُند‌ذهنی و ضعف حافظه می‌شود.این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: دسته دیگری از افراد که خواب نیم‌روز برایشان مضر است، افراد با مزاج گرم و تر هستند، در این گروه خواب نیمروز موجب افزایش رطوبت و چاقی می‌شود.

اختری بیان داشت: خواب نیم‌روز برای سرد و خشک‌ها مفید است، چون خواب رطوبت‌زاست و حتی ممکن است, از شدت لاغری‌ آن بکاهد, خواب کوتاه بعد از ظهر برای افراد با مزاج گرم و خشک نیز توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طور نیست که فرد هر مقدار بخوابد، مشکلی پیش نیاید؛ اگر خواب میان روز زیر 20 دقیقه باشد، برای فرد مفید است و باعث می‌شود انرژی از دست رفته‌اش را بیابد، به هضم غذا در دستگاه گوارش کمک می‌کند و باعث بهبود سوخت‌و‌ساز می‌شود.

این متخصص طب ایرانی یادآور شد: در آموزه‌های طب ایرانی آمده است نیم ساعت خوابیدن قبل اذان ظهر برای همه افراد مفید است و حافظه را تقویت می‌کند.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *