کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصمیم جدید مجلس برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام

18 دی 1396 ساعت 14:37

سخنگوی کمیسیون تلفیق به تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون متبوعش پرداخت.


به گزارش جهان نیوز، علی اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷، در نشست خبری ظهر امروز (دوشنبه ۱۸ دی) اظهار داشت: مصوبات جلسه امروز در ارتباط با اوراق مشارکت بود که مهمترین بخش مالی دولت از محل منابع غیر بودجه‌ای عمومی است.

نماینده مردم ساری در مجلس افزود: برطبق مصوبات امروز به شرکت‌های دولتی و وابسته به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و همچنین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و موسسات پژوهشی و پارک‌های علمی و فناوری اجازه داده شد که تا سقف ۷ هزار میلیارد تومان اوراق اسلامی به صورت ریالی منتشر کنند.

وی ادامه داد: همچنین در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق به شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها با تأیید وزارت کشور اجازه داده شد تا سقف ۸ هزار میلیارد اوراق مالی اسلامی با تضمین خود این سازمان‌ها و بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها برای توسعه حمل‌ونقل عمومی منتشر شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ افزود: در مصوبه دیگر دولت اجازه دارد تا سقف ۲۶ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی منتشر کند. منابع این ۲۶ هزار میلیارد براساس پیشنهاد خود دولت صرف طرح‌های نیمه‌تمام همچنین طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و طرح‌های استانی شود.

یوسف نژاد گفت: در بند دیگری به دولت اجازه داده شد اسناد خزانه اسلامی را با حفظ قدرت خرید و سررسید سه ساله در حد ۱۵ هزار میلیارد تومان منتشر کند و منابع آن را در موارد مختلف مثل خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی، بدهی‌های سازمان بیمه پایه سلامت و مطالبات تولیدکنندگان برق هزینه کند.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ در بند دیگری به دولت اجازه داده شد برای تسویه بدهی‌های قطعی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی، تعاونی‌ها و بخش خصوصی برای مطالبات قطعی ایجاد شده تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان اوراق را به صورت جمعی خرجی منتشر و آن را تسویه کند.

وی افزود: در بند دیگری به دولت مجاز شد ۱۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه را با سررسید کمتر از یک سال برای تخصیص اولویت‌دار توسط سازمان برنامه و بودجه انتشار دهد. همچنین دولت برای بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسید سال ۹۷ می‌تواند در حد ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت صادر کند.

نماینده مردم ساری درمجلس گفت: در مصوبه دیگر مقرر شد وزارت نفت از طریق شرکت‌های دولتی تابعه مجاز باشد برای بازپرداخت اصل و سود اوراق ارزی و ریالی خود در حد ۳ میلیارد دلار اوراق مشارکت منتشر کند.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه میزان اوراق مشارکت در بودجه ۹۷ نسبت به سال ۹۶ افزایش قابل توجهی داشته، افزود: با مصوبه کمیسیون تلفیق، اوراق و اسنادی که دولت در سال ۹۷ منتشر می‌کند، از پرداخت هرگونه مالیات معاف است.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق امروز به اتمام می‌رسد گفت: از فردا بحث هزینه‌ای در تبصره‌ها و ردیف‌ها در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: در پایان بخش درآمدی، سقف درآمد‌های پیشنهادی کمیسیون تلفیق برای بودجه سال آینده مشخص خواهد شد و هزینه‌کرد هم باید در همین سقف باشد.

یوسف نژاد خاطر نشان کرد: کمیسیون تلفیق در بخش درآمدی تقریبا آنچه دولت پیشنهاد داده را تصویب کرده و اگر در جایی از این درآمد کسر کرده در جای دیگری به ارقام درآمدی دولت اضافه کرده است.

وی افزود: به طور مثال در موضوع انتشار اوراق مشارکت برای محصولات استراتژیک کشاورزی پیشنهاد دولت ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده، اما مصوبه کمیسیون تلفیق ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده یا در جایی دیگر دولت برای انتشار اوراق مشارکت جهت تسویه بدهی‌های قطعی خود ۳ هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده بود، ولی مصوبه کمیسیون تلفیق ۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 580122

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/580122/تصمیم-جدید-مجلس-اتمام-پروژه-های-نیمه-تمام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com