چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

توئیت های ظریف چگونه ترامپ را رسوا کرد؟

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 580081
طی روزهای گذشته رئیس‌جمهور آمریکا به تبعیت از سلف خود بارها با ادبیاتی مداخله جویانه و بی اساس پیرامون ناآرامی‌های ایران اظهارنظر کرد و از به آتش کشیدن و تخریب اموال عمومی مردم با بهره گیری از نسخه سوخته حقوق بشری از عده ای آشوب گر حمایت کرد.
توئیت های ظریف چگونه ترامپ را رسوا کرد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از  جام جم آنلاین، در ادامه حمایت‌های مقامات آمریکایی از اغتشاشات اخیر برخی شهرهای ایران، دونالد ترامپ چند بار رسما از اغتشاشات حمایت کرد و با انتشار توییت هایی خود از خجالت حساب کاربری خود در فضای مجازی درآمد که در متن زیر به یکی از پیام های مجازی ترامپ از پیام رسان به ظاهر محبوب ترامپ می پردازیم.
ترامپ، مردم ایران گرسنه‌ غذا و تشنه آزادی‌اند!

ذوق زدگی مستاجر کاخ سفید از رویدادهای داخلی ایران به جایی رسید که وی در توهینی آشکار در پیام توییتری مردم ایران را گرسنه خواند و نوشت، مردم بزرگ ایران برای سال‌های زیادی محدود شده‌اند. آنها گرسنه‌ غذا و تشنه آزادی هستند. بعلاوه نقض حقوق بشردر ایران، ثروت این کشور هم به غارت رفته است. زمان، تغییر فرا رسیده است.
سفیر خانم در نقش پلیس بد

اما این حمایت ها در حالی شکل گرفت که در این میان نیکی هیلی نماینده دایم سازمان ملل از رییس دولتش عقب نماند و در نقش سفیر و پلیس بد در سازمان ملل بارها ایران را مورد هجمه و تبلیغات سوء حقوق بشری و آزادی بیان قرار داد.
به گزارش یورونیوز، نیکی هیلی در بیانیه‌ای که متن آن را در حساب توییتری شخصی اش نیز منتشر کرده گفت: مردم ایران در اعتراض‌های مسالمت آمیز صدای خود را پیدا می کند.
هیلی همچنین در این بیانیه ابراز امیدواری کرده است که آزادی و حقوق بشر در ایران احترام گذاشته شود. سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین ابراز امیدواری کرده که حقوق مردم در جریان اعتراض‌ها رعایت شود! البته ایشان به سرکوب پلیس ضد شورش آمریکا در فرگوسن و قلع وقمع جنبش 99 درصد وال استریت در خیابان های نیویورک اشاره ای نکرده است.

نتانیاهو: با مردم ایران دوست هستیم!

جالب اینجاست در فضای غبار آلود چند روزه فضای کشور مردم ایران یک دوست هم پیدا کردند؟!!
بنیامین نتانیاهو مدعی وجود رفاقت میان ملت ایران و شهرک‌نشینان غاصب شد و گفت، این رژیم تلاش زیادی برای کاشتن بذر اختلاف میان ما، به کار بسته است ولی آنها پیروز نخواهند شد؛ روزی که این رژیم ساقط شود و البته آن روز خواهد رسید، ایرانی‌ها و اسرائیلی‌ها باز دوستان بسیار خوب هم خواهند شد. البته نخست وزیر جعلی دولت ساختگی اسراییل اشاره ای به ترور دانشمندان ایران و اقدامات ضد ایرانی دیگر دولتش نکرده است.
نتانیاهو پیام خود را با تلاشی آشکار و به دور از ظرافت برای فاصله انداختن میان مقامات نظام و مردم آغاز کرد و گفت: «امروز شنیدم که «روحانی» رئیس‌جمهور ایران ادعا کرده که اسرائیل در پشت پرده اعتراضات در ایران است. این حرف نه تنها اشتباه بلکه خنده‌دار هم هست »

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه، حمایت از اغتشاشگران را یک وظیفه شخصی برای هر انسانی دانست و گفت: «متأسفانه بسیاری از دولت‌های اروپایی، در سکوت نظاره‌گر اوضاع هستند و این در حالی است که قهرمانان جوان ایرانی، در خیابان‌ها کتک می‌خورند؛ این درست نیست و من به سهم خودم، ساکت نخواهم ماند.»
اظهارات نتانیاهو در حالی است که ماجرای سرکوب کودکان و نوجوانان فلسطینی در جریان اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و محاکمه کودکان توسط رژیم صهیونیستی هنوز خبر مهم بسیاری از رسانه های منطقه است.
اما گستاخی های مقامات آمریکایی و صحنه گردان منطقه ا یشان از جانب مقامات کشورمان بی پاسخ نماند.
در عین حال توییت‌های مضحک، غیرواقع‌بینانه و عجولانه ترامپ در حالی ادامه دارد که این توییت‌ها در حال تبدیل شدن به ضد ترامپ هستند.

یکی از کاربران آمریکایی با حالتی تمسخرآمیز نوشت: تو واقعا نمی‌دونی داری چه غلطی می‌کنی، حتی آرایشگر تو هم دقیقا نمی‌دونه چه غلطی می‌کنه!
کاربر خارجی دیگری نوشت: اوباما به آنها پول نداد؛ پول خودشان بود که آمریکا آنها را مسدود کرده بود!
دیگری نوشت: استعفا بده بازنده!
کاربری دیگر نوشت: رییس‌جمهور عزیز واقعا نیازی نیست که ایران را اینگونه مورد هدف قرار بدی!
و ...

لطفا برای رضای خدا دهنتو ببند!
اموال میلیون‌ها مالیات دهنده هم میره تو جیب تو!
تو فعلا بهتره یاد بگیری از ویرگول و حروف بزرگ انگلیسی درست استفاده کنی!
یک توییت خیلی ظریف
در ادامه سخن پراکنی های رییس جمهور آمریکا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توییتر خود نوشت: ترامپ روش عجیبی برای نشان دادن «احترام فوق العاده» به ایرانیان دارد؛ از اینکه آنها را «ملت تروریست» خطاب کند و سفرشان به آمریکا را محدود کند تا توهین‌های بچه‌گانه در رابطه با نام خلیج فارس. بهتر از همه، «کمک به آنها» از طریق محروم کردنشان از منافع اقتصادی برجام!

حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان نیز با اشاره به ابراز شادی دشمنان انقلاب نسبت به ناآرامی‌های ایران، گفت: ترامپ که امروز در آمریکا با مردم ایران همدردی می‌کند یادش رفته که چند ماه پیش ملت ایران را تروریست نامید، این آدمی که سر تا پایش علیه ملت ایران است حق ندارد برای مردم دلسوزی کند.

درس دشمن شناسی
البته در این میان مهرهای سوخته آمریکا ساکت ننشستند و سرکرده منافقین خلق که پای ثابت همه اغتشاشات صحنه گردانی می کند همسو با ملک سلمان دیکتاتور سعودی اقدام به عقده گشایی نمودند.
در واکنش به این اقدام، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار عکسی به حمایت عربستان ، آمریکا و سرکرده گروهک منافقین از تجمعات غیرقانونی در ایران ، واکنش نشان داد.

پشت پرده دوستی مزورانه یانکی ها با مردم ایران
روزنامه "هندلزبلات" آلمان در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به صورت ناگهانی و غافلگیرانه و خیلی آشکارتر از سلف خود، باراک اوباما از مخالفان نظام در ایران حمایت می کند. در پس این اقدام ترامپ اهداف شخصی نهفته است. دونالد ترامپ در ایران اهداف استراتژیکی را دنبال می کند.
رئیس جمهور آمریکا با توجه به اعتراضات و آشوب های اخیر علیه دولت در تهران چندین بار حمایت خود را از مخالفان نظام در این کشور ابراز داشت. وی مردم ایران را گرسنه غذا و آزادی دانست. نویسنده در ادامه این مطلب نوشت: ترامپ حالا به صورت غیر منتظره حقوق بشر را کشف می کند. در اولین سال ریاست جمهوری وی این مسئله در اولویت برنامه های سیاست خارجی اش قرار نداشت.

اینکه حالا ناگهان ترامپ با توجه به اعتراضات در ایران بر مسئله حقوق بشر جهانی تاکید می کند تنها به حساسیت در مسئله رنج انسان های سرکوب شده در این اعتراضات بستگی ندارد. بلکه اعتراضات در ایران می تواند برای رئیس جمهور آمریکا همچنین این مسئله را امکان پذیر کند که با نگاهی به نفوذ تهران در خاورمیانه و همچنین با توجه به برجام اهداف استراتژیک خود را دنبال کند.

البته ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکا نیست که از مسئله تعهد به حقوق بشر و حمایت از اعتراضات، استفاده تاکتیکی می کند. سلف وی باراک اوباما هم دقیقا این مسئله را مورد ارزیابی قرار می داد که از چه شورش هایی حمایت کند. نویسنده همچنین در این راستا به حمایت های اوباما از عناصر فتنه در اعتراضات سال ۲۰۰۹ در ایران اشاره کرد.
اما درباره ترامپ این چرخش آشکارتر مشهود اشت. در حالی که وی تمایل به حفظ رابطه سرد خود با بسیاری از سران کشورهای غربی دارد، به نظر می رسد در ماه های گذشته بخصوص در جوامع با حاکمان دیکتاتوری احساس راحتی می کرد. وی در اولین سفر خود به عربستان سعودی درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور صحبتی نکرد!

حنای بی رنگ ترامپ بر سر مردم منطقه و جهان!
آنچه مسلم است مردم ایران فریب مواضع دو گانه ایالات متحده را نمی خورند. چنانکه که شاهد هستیم حتی یک نفر از هیچ جناحی اعم از چپی و راستی اصلاح طلب و اصولگرا از اظهارات مداخله جویانه ترامپ و دیگر عناصر خارج نشین استقبال نکرده اند. چون دوستی ریاکارانه آنها به مثابه حنایی است که بر سر هیچ یک ملت های جهان دیگر رنگی ندارد مگر رنگ خون و نفاق و تزویر.
ترامپ اگر به فکر حقوق بشر و منافع ملت ایران بود باید در گام اول تعهدات خود در توافق هسته ای را اجرا می کرد. دست از سیاه نمایی علیه ایران بر میداشت، تحریم های ضد ایرانی را لغو می کرد، به خواست مردم ایران احترام می گذاشت و ...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *