سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۴
۱۳۶
هیس، ساکتین فریاد نمی‌زنند

ساکتین فتنه ۹۶ چه کسانی هستند؟

راهبرد سکوت در برابر هتک حرمت ها به انقلاب
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 579955
سیدحسن خمینی در میدان سکوت و بی‌تفاوتی به حوادث اخیر یک یار دیگری نیز داشت؛ حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری که مواضع وی در سال 88 تا حدی موجب خوشحالی طرفداران جنبش سبز شده بود، حاضر نشد در برابر آشوب‌های صورت گرفته ضدانقلاب موضعی در جهت نفی شعارهای ساختار شکن بگیرد.
ساکتین فتنه ۹۶ چه کسانی هستند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: وقتی سخن از بی طرفی یا سکوت در عالم سیاست زده می‌شـود، بلافاصـله منفعت‌طلبی یا بهره‌گیری از فضای غبارآلود نیز شروع می‌شود، گویا ساکتین بی طرف به دنبال مقاصدی هستند که در صورت شکستن سکوتشان مهره‌ها یا دست کم بخشی از حامیان خود را از دست خواهند‌داد.

 در کشورمان نیز سال 88 عده‌ای در برابر خراب کاری و اقدام‌های ضدامنیتی سکوت پیشه و ساکتین فتنه لقب گرفتند، حال گویا باز همان ساکتین در فکر احیای همان راهبرد سکوتشان در برابر هتک حرمت‌ها به انقلاب هستند!

بر پایه گزارش صبح نو، در هفته گذشته برخی شهرهای کشور شاهد تظاهراتی بود که رفته رفته تبدیل به جریانی علیه نظام و انقلاب شد.همه در برابر این شعارها و اقدامات ساختارشکنانه موضع گرفتند به جز عده‌ای خواص! افرادی که البته سابقه سکوت در سال 88 و حوادث در پی آن را نیز داشتند.

 هرچند تجمعات غیرقانونی در ابتدا به‌صورت محدود در چند شهر و با انگیزه‌های اقتصادی و بیان مشکلات شکل گرفته بود اما در ادامه با ورود برخی گروه‌های کوچک، شعارها منحرف شده و رنگ و بوی ساختارشکنانه به خود گرفت، تجربه‌ای که نمونه آن در سال‌های 78 و 88 نیز رخ داد و مورد سوءاستفاده عامل بیرونی قرار گرفت و دشمنان با نفوذ نیروهایشان در بین مردم، هزینه‌های گاه جبران ناپذیری را بر ملت تحمیل ‌کردند، اما سؤال اینجاست که چرا وقتی اهداف ودستان پشت پرده روشن می‌شود و به عبارتی سرویس‌های جاسوسی دشمنان پای کار می‌آیند، برخی از خواص که از سابقون و مسوولان ارشد نظام نیز به حساب می‌آیند، در برابر این وقایع سکوت می‌کنند،  سکوتی که بی شک مورد پسند آحاد ملت نبوده و نارضایتی خود را در مراسم مختلف نشان داده‌اند.

دکترعلی  لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی یکی از این خواص بوده که با گذشت یک هفته از این اتفاقات و حتی با وجود تشکیل جلسه غیرعلنی مجلس در روز گذشته، موضعی در برابر این اقدامات آشوب طلبانه نداشته است. حتی موضعی در برابر برخی تجمعات اعتراضی با مطالبات اقتصادی که به گواه کارشناسان اقتصادی نیز بحق بوده، نگرفت؛ نه تنها موضعی نگرفت بلکه  از برنامه‌های مجلس برای مهار گرانی و مقابله با کاهش قدرت خرید مردم نیز سخن نگفت.

او حتی در نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه۱۳۹۷ که 11 دی ماه یعنی چند روز بعد از ناآرامی ها برگزار شد بدون اشاره به اغتشاشات اخیر تنها درباره برخی انتقادات به  بودجه 97 از جمله نرخ بنزین و میزان حقوق کارمندان صحبت  و تاکید کرد  برای هر نوع تصمیم جدیدی «حتماً شرایط مردم را باید در نظر بگیریم».

رییس مجلس که به صورت اختصاصی وب سایت خانه ملت را در اختیار دارد و تمامی اخبار،  سخنرانی ودیدارهای وی را پوشش می‌دهد، هیچ واکنشی به اتفاقات اخیر نشان نداد و همین مساله باعث شد تا خاطره تاریخی مردم ایران مجدداً حوادث سال 88 و سکوت وی را درباره این حوادث یادآوری کند.

در ادامه این گزارش باید حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی را نیز به فهرست ساکتین در برابر خواسته‌های اقتصادی مردم و صدالبته ساکت در برابر آشوب‌های عده‌ای ضدانقلاب نیز اضافه‌کرد. وی که از طریق اینستاگرام بارها و بارها نسبت به وقایع روز موضع گیری و عکس‌ها و مطالب خود را منتشر می‌کند، این بار تصمیم گرفت نسبت به این حوادث سکوت کند. این سؤال  از وی  مطرح است که چرا در برابر اقدامات خلاف امنیت و علیه انقلاب اسلامی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خطاب به همه مردم اعلام کرده بودند که نگذارید این انقلاب دست نااهلان و نامحرمان بیافتد، سکوت کرده است و چه کار واجب‌تر از اینکه حداقل در چند کلمه این اقدامات را محکوم‌کرد.

سیدحسن خمینی در میدان سکوت و بی‌تفاوتی به حوادث اخیر یک یار دیگری نیز داشت؛ حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری که مواضع وی در سال 88 تا حدی موجب خوشحالی طرفداران جنبش سبز شده بود، حاضر نشد در برابر آشوب‌های صورت گرفته ضدانقلاب موضعی در جهت نفی شعارهای ساختار شکن بگیرد.

بسیاری از تحلیل گران مسائل سیاسی و داخلی معتقد هستند فتنه ۸۸ از سخت‌ترین شرایط بعد از انقلاب است و برخی در این شرایط در بین دو گروه طرفدار ولایت فقیه و آشوبگران، به امید سود جستن از شرایط بعد از فتنه، راه بی طرفی و سکوت را در پیش گرفتند که در اصطلاح سیاسی ساکتین فتنه ۸۸ نام گذاری شدند و بی تردید حالا باید همین لقب را به خواصی داد که حتی حاضر نشدند در حد نیم خط اغتشاشات اخیر را محکوم کنند یا دست کم به گروهی از مردم که در همان ایام وبه ویژه در تظاهرات مسالمت آمیز مشهد شعارهای اقتصادی سر می‌دادند، امیدواری بدهند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سایت عصر ایران از زبان وزیر اطلاعات همه را مقصر قلمداد کرده حتی ائمه جمعه . اما یکی از مقصرین، خود وزیر اطلاعات است که بر مبنای توانمندی انتخاب نشده است . سیاستهای اقتصادی دولت و برجام هم اصلا تقصیری ندارند
Iran, Islamic Republic of
هنوز هم پشت پرده ها مشخص نشه بايد صبر ميكردند تا واقعيت بر همه روشن شود
چپ راست کارگزار پیوندتان مبارک!
Iran, Islamic Republic of
عججججججببببب... خب امیدوارم بعضیا ک ادعا کذب کردن ک این اغتشاشات به فراخوان ی سایت نزدیک به اون آقایی ک چند وقته مخالف خوانی میکنه و... امیدوارم هرچه زودتر تکلیف این ادعای کذب و کینه توزانه مشخص بشه..
ک اولا اون فرد ک مخالف خوانی کرده کی بوده و دوما سند این ادعای کذب مشخص بشه...
بعضیا فک کردن وقتی در ی لباس مقدس نظامی باشن میتونن هر تهمتی رو بزنن.. پس این ادعا هم لجن پراکنی حساب میشه.. امیدوارم جهان نیوز دوباره پیاممو فیلتر نکنه!!!@
Iran, Islamic Republic of
فتنه و آشوب مخالفان دولت در هم شکست و حالا منتظریم وزارت اطلاعات پشت پرده را افشا کند
Iran, Islamic Republic of
ترامپ و نتانیاهو دارن داد میزنن ما بودیم . دنبال چی هستی ؟فازت چیه ! اغتشاشات ۸۸ کجا بودی ؟
Iran, Islamic Republic of
از جهان نیوز تشکر بابت نمایش چهره زیبای یوسف آل خمینی سید حسن عزیز و محبوب
Germany
ملاک تبعیت از ولایت است . نه زیبایی و زور بازو و ....
Iran, Islamic Republic of
حتما معیار هم نزد شما هست و بس
Iran, Islamic Republic of
بله فقط معیار دست ایناست حق و باطل رو هم اینا تعیین میکن ضمنا بهشت و جهنمم دست این قومه بالاخره عجیب قومین اینا
کلیدتان شکسته
Iran, Islamic Republic of
نه داداش شما به رو کسی به زور به بهشت نمیبره
همون جا خوش باشید.
صدرا
Iran, Islamic Republic of
والا.!!!
حسین
Netherlands
ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِينَ
اگر بپذیریم که بهشت و جهنم طبقاتی دارد ، و هر کس متناسب با عملش در جائی قرار می گیرد . و اگر این منطق را بسط دهیم ، روشن می شود که همه مردمی که در چند روز گذشته فریاد کشیدند فتنه گر نبودند. حتی بنظر این حقیر بسیار بودند که بر علیه فتنه فریاد کشیدند. فتنه سیاسی بازی ، فتنه ربای بانکی ، فتنه قبیله گرائی ، فتنه فساد از هر نوع و هر رنگ...
لذا بار ها غیر مستقیم و مستقیم نوشته ام که اینان که در راس قوه هستند و ربا را می بینند و گور خوابها را و کودکان کار را و فارغالتحصیلان بیکار را و....خود مسبب فتنه بوده و باید بروند تا زمانی که بحسابشان رسیدگی شود.
وَاتَّقُوا اللَّـهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّـهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ
Iran, Islamic Republic of
نفاق هم مراتب دارد؛ از منافقین خلق تا اصلاح طلبان فتنه گر و از اصلاح طلبان فتنه گر تا ساکتین فتنه 88 و 96.
البته نفاق گروه اخیر پیچیده تر و خطرناکتر است/
Iran, Islamic Republic of
فتنه هم درجات داره از فتنه کسانی که قصد ترور هاشمی را داشتند تا آشوبگران اخیر که همه رسوا شدند دقیقا همه رتبه دارند از برنامه ریزان پشت پرده تا مجریان خیابانی
Iran, Islamic Republic of
یاد ساکت فتنه 88 و 96 : آقای محمد ... مجلس نهم هم بخیر!!!
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم وزارت اطلاعات بزودی پشت پرده اغتشاشات اخیر که برای مقابله با دولت ترتیب داده شده بود را روشن سازد تا هرکس به اندازه فتنه ای که کرده بود مجازات شود
Iran, Islamic Republic of
یک نفر آدم اجیر شده هی پیغام میذاره فتنه برای مقابله با دولت و ... خودتو خسته نکن . بسیجی ها و مذهبی ها فکر کنم فتنه رو جمع کردند . مردمو چی فرض کردید ؟
Iran, Islamic Republic of
بازم قیاس به نفس کردی خیلی زود خودتو لو دادی
Iran, Islamic Republic of
چه توانمندی وزیر اطلاعات باید داشته باشه که آقای علوی نداره؟آقای علوی چندین دوره نماینده مجلس بوده سالها نماینده رهبری در ارتش بوده ومسئولیتهای مختلف امنیتی داشته واز طرفی آدم پخته وبا سواد واخلاقی است ومسئولین امنیتی کشور هم او را قبول دارند به نسبت وزیر قبلی که رئیس اوقاف بوده وتحلیلهای توهم زا او که روح جامعه را آزار می دهد تفاوت از زمین تا آسمان دارد و... پس چون باب میل شما کار نمی کند ونظر نمی دهد ناتوان است.
Germany
درود بر شما هموطن عزيز ! اين جماعت نادان منظورشون از توانمندى اينه كه وزير اطلاعات مثل بز اخفش - دور از جون ايشون - عمل كنه ، فقط سر تكون بده و فرمون رو بسپره دست اين جماعت بى بصيرت، كور خوندن !
عقیدتی - سیاسی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آقای علوی بالاترین مسئولیتش، مسئول عقیدتی - سیاسی در ارتش بوده است!
عقیدتی - سیاسی عمده فعالیتش تبلیغی و برگزاری مراسم مذهبی و نماز جماعت، مولودی و مرثیه در احوالات اهل بیت ع و چند مسابقه فرهنگی و کاری روزمره و رخوتی است که نتایجش را به وضوح در یگانهای نظامی میتوان از سربازان وظیفه و کادر رصد کرد!
بفرمایید آقای علوی کی ، کجا و در کدام ماموریت امنیتی - اطلاعاتی تا قبل وزیر شدن نقش داشته است؟
اطلاعات میدانی دقیق از نقش ساعس آجا یا ناجا یا هرجای دیگر فقط موید آن چیزی است که بیان شد.شاید صلاح نباشد که در اینجا به چالشهای جدی و آسیب های وارده به این سازمان و ابعاد پر هزینه اش پرداخت اما بدانید و بدانیم ، اصلاح روندهای موجود فرهنگی نیازمند تغییر ساختار و وظایف و ماموریت های این سازمانها و مدیریتهایچندین ساله یک فرد خاص بر چنی سازمانهایی است!
اصولا شخصیت و نوع تفکر آقای علوی در هیچ مبانی اطلاعاتی - امنیتی تعریف شده نیست. وقتی از نظر او دری اصفهانی جاسوس، مجرم نیست، یعنی فاتحه مدیریت ایشان را باید خواند!
پیشنهاد بنده به دولت و رهبر معظم انقلاب انست، وقتی قرار است در راس وزارت اطلاعات یک شخصیت معمم با درجه اجتهاد مجزی باشد، لطفا بر روی ظرفیتهای حوزه سرمایه گذاری بلند مدت شود که مجبور نشوند افرادی مثل آقای علوی یا اژه ای انتخاب گردد.
گاهی این تفکر و نگاه غلط وجود دراد که نیازی نیست وزیر اطلاعات دارای استعداد و هوش بالا در حوزه اطلاعاتی - امنیتی باشد لذا مشاورین و معاونین کمکش می کنند و این بدترین نوع نگاهی است که می تواند وجود داشته باشد و نتایج آن در وزارت آقایان اژه ای و علوی کاملا مشهود است!
اگر براوردهای اطلاعاتی - امنیتی درست باشد نباید براحتی فتنه هایی چون سال 1388 و 1396 بعداز فتنه سال 1378 رقم بخورد و تازه بعد از برخورد با آن، بدنبال سرشاخه های و پاسخ به تحرک دشمن شوند! این نوع رویکرد، رویکرد انفعالی است و معنی آن اینست که ما هر چند سال باید منتظر اقدام دشمن دراین حوزه و دفع فتنه با کلی هزینه باشیم و صد البته چنین نیست که فتنه های بعدی دشمن با تجربه کسب شده از فته های قبلیش، به راحتی و کمترین هزینه مدیریت و کنترل شود.
تربیت طلاب و حوزویان در گرایش های امنیتی - اطلاعاتی که از نبوغ، استعداد و هوش بالایی برخوردارند برای وزرات اطلاعات یک ضرورت است.
باور کنیم یک خطای ادراکی یا تحلیل غلط وزیر اطلاعات در منشا شناسی امنیتی ، اقتصادی یا اطلاعاتی یک بحران یا فتنه از جنس 1378، 1388 یا 1396 میتواند نظام کشور را با چالش وجودی مواجه کند.
همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.لذا تربیت حوزویان و طلاب تیز هوش خلاق، فعال و با نشاط، شجاع و مدبر و مدیر ضرورت انکار ناپذیر برای چنین مسئولیتهایی است که بشدت امروز خلاء آن احساس می شود.
سرباز نظام
Iran, Islamic Republic of
سید حسن خمینی محبوب قلبها و فرد آگاه به مسائل است و نباید وارد بازی آشوبگران میشد و بهترین کار را کرد
Germany
آفرين برادر عزيز ! اين جماعت دروغ زن از سيد حسن خيلى وحشت دارند. این جماعت عین شتر مرغند تا الان مدعی بودند اعتراضات مردم اقتصادیه اما الان با وقاحت میگن چرا در برابر فتنه ساکتند ؟!
Iran, Islamic Republic of
درود بر خاندان مکرم و معزز امام خمینی علی الخصوص سید حسن
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی ره و خاندانش در قلبها جای دارند
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی رو سر ما جا داره ولی بعضی از خاندانش زیر پامونم واسشون زیاده....
Iran, Islamic Republic of
در روز عاشورا و برای شهادت نواده گرامی پیامیر امام حسین علیه السلام از این توجیهات زیاد استفاده شد. این تذهبون
Iran, Islamic Republic of
واقعا شرم نمیکنید از این مقایسه؟ امام حسین علیه السلام آیینه تمام نمای جدشان حضرت رسول صلی الله علیه و آله بودند اما سید حسن خمینی «180 درجه» با مواضع امام راحل زاویه دارد. اگر امام خمینی امروز زنده بودند همان رفتاری که با سید حسین خمینی کردند با سید حسن هم میکردند.
Iran, Islamic Republic of
البته به هیچ عنوان مخالفان سید حسن خمینی شباهتی با مخالفان امام حسین علیه السلام ندارند و مطلقا نباید با هم مقایسه شوند و سید حسن هم با سیدالشهدا قابل مقایسه نیست ولی باید خیلی مراقب و هوشیار باشیم چون روشی که برای شهادت امام حسین علیه السلام بکار رفت اول ترور شخصیتی بود و بعدا ایشان را به شهادت رساند با تهمتهایی از قبیل خارجی و غیره. مراقب باشیم تا تاریخ تکرار نشود
Iran, Islamic Republic of
یوسف آل خمینی سید حسن خمینی امید آینده نظام مقدس چمهوری اسلامی ایران
Iran, Islamic Republic of
سیدحسن مدام دم از حرف و رای مردم میزد اما عجیبه که صدای گرانی و بیکاری را نمیشنود
Iran, Islamic Republic of
سيد حسن بهترين راه را برگزيد كه بي اعتنايي به اين فتنه گران بود
میلاد
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکن سکوت نشانه رضایت است .ولی وارثین به حق امام سکوت نکردند وبا راهپیمایی خود جوش فتنه را از درون خفه کردند
Iran, Islamic Republic of
شاید سکوت شما نشانه رضایت باشد ولی سکوت سید حسن نشانه درایت است
علی
Iran, Islamic Republic of
واژه فتنه واقعا تهوع آور شده!بگید اعتراض به سوءمدیریت، تبعیض، بی عدالتی.یکم امروزی صحبت کنیم.
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
برای این آقایان اصلا عجیب نیست که :
صدای جوانهای بیکار رو نمیشنوند
رانتها و رانتخوارها رو نیبینند
قاچاقهای کمر شکن از مبادی قانونی رو نمیبینن
حرامخواریهای دولت اشرافی وحقوقهای نجومی را نبینند
صدای مظلومان حاشیه نشین را نشنوند
توهینهای ژن برتریها به امت امام را نمی بینن
بگذریم؛ گوش اگه گوش اینا ؛ ناله اگه ناله ما ؛ آنچه البه به جایی نرسد فریاد است
قمی زاده
Iran, Islamic Republic of
یزدی زاده یک کم منصف باش و دلت رو از کینه خالی کن وجاهلانه قضاوت نکن.
Iran, Islamic Republic of
سید حسن حرف مردم را میزند و قرار نیست حرف آشوبگران را بزند
علی
Iran, Islamic Republic of
متوهم مگه کسی گفت حرف اشوبگرا رو بزنه؟حیف اون میلیارد میلیارد پولی ک به اسم حفظ ارزش های امام به ... میدن
Iran, Islamic Republic of
حتما دوست داشتی بریزن تو حلقوم تو خیلی متوهمی
Iran, Islamic Republic of
حرف مردم مرگ بر آشوب گر و فتنه گر است حرف سید حسن چی ؟
Iran, Islamic Republic of
سید حسن میگه مرگ بر سواستفاده کنندگان از معترضان
سرباز
Iran, Islamic Republic of
تقصیره احمدی نژاده که اینا سکوت کردن!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آنها ميدانستند اين فتنه طراحي شده براي شكست دولت است و اين اغتشاشگران عددي نيستند كه بتوانند به اهداف خود برسند و مثل خيلي از يزگان از دو جناح به اين آشوبگران بي اعتنايي كردند و به سرعت هم اين فتنه دفع شد
رر
Iran, Islamic Republic of
ممكن است همين سه تفنگدار باشند!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
ممکنه اون 4 توپچی باشن
Iran, Islamic Republic of
بس کنید بابا هر کیو که باهاش مشکل دارید می بندید به ریش فتنه کمی از خدا شرم کنید لااقل
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی؟! یعنی همه فتنه گران ازادند هرجور خواستند با مردم وعقایدشون برخورد کنند ،ولی وقتی نوبت به افشاشون میرسه ،مردم باید ساکت شوند؟!
Iran, Islamic Republic of
افشا کن برادر افشا کن
Iran, Islamic Republic of
این افراداگر در همه موارد ساکت باشند ؛کسی کاری به کارشون نداره ،ولی وقتی یه بار خودشون رو نخود آش میکنند ویه بار گوشه میگیرند ،معلومه که سوال برانگیز میشه.
Iran, Islamic Republic of
فتنه همین قسمتش خوبه دیگه ،صفها را از هم جدا ومردمان هر جبهه رو خالص تر میکند.خدا عاقبت همه رو به خیر کند.
Iran, Islamic Republic of
این ها یه بار رسوا شدند کم نیست ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بازم رسوا کن برادر ولی فتنه شکست خورد و تمام شد دیگه فایده نداره
Iran, Islamic Republic of
اره برادر دیگه فایده نداره اغتشاشات شکست خورد و تمام شد حالا بازم دلت میخواد افشا کن
Iran, Islamic Republic of
عزیزم! شما چه انتظارات و توعقات بیجایی دارید! مسلّم است کسی که رسماً در لبنیات پالم اضافه کرده ، سلامتی مردم را تهدید کرده و فقط پول برایش مهم است در ماجراهای اغتشاشات آمریکایی اسراییلی سکوت کند! اگر از اغتشاشگران حمایت نکند و یا حداقل سکوت نکند، مایه تعجب است...
Germany
تو چقدر بد بختى عزيزم كه گناه ناطق را ميشورى ! خدا بهت يه ارزن تقوا بده.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
حرف شما درست اما کینه و نامردی و لجن پراکنی جناب زاکانی نسبت به دکتر محمود احمدی نژاد و ماهی گیری ایشان از آب گل آلود را به کدام حسابتان بگذاریم؟!!
در برابر محبوب قلب ها هم دنیاتون رو باختید، هم آخرت رو...
Iran, Islamic Republic of
جهان فتنه انگیزی نکن. 96 فتنه نبود اعتراض بود. در ضمن یادتون رفت در سال 96 یوم الله درست کنید. یوم الله 13 دی!
Iran, Islamic Republic of
عتراض به حقی به وضعیت اقتصادی بود که یک مشت فتنه گر سعی در مصادره آن داشتند ولی نتوانستند درضمن شما همون 9 دی را هضم کنید بقیه پیشکش
همینکه بعضی این اشوب را اعتراض می دانند دلیل بر فتنه بودنش است بعضی حق و باطل بخوبی تشخیص نمی دهند
Iran, Islamic Republic of
بسیارروشن است جناح مخالف دولت به قصد تضعف باززبان بی زبانی دولت عده ای را به اعتراض دعوت کردند بعد که کنترل از دستشان خارج شد
من نبودم من نبودم گفتند!!
حالا اینها چه بگویند؟؟؟؟بیایند بگویند علم الهدی ها احمدی نژادها وجهان نیوزها وووووو
بانیان این اشوب ها بودند؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
لابد در سکوت بودن چیزی عایدشون میشه همونطور که قبلآ سکوت کردند ....
Iran, Islamic Republic of
به خاطر منافع ملی چیزی نمی گویند
اگرزبان بگشایند خیلی ها بایدبروند
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت زدن ظمنا چرت نگو...
علی
Iran, Islamic Republic of
اره خیلی چیزا باید بگه مثلا بگه با پولی که به عنوان حفظ اثار و ارزش امام میدن بهش چه کاری کرده تا حالا؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اره عزیزم میلیونها برابر این پول تو خیلی جاهای دیگه داره هزینه میشه
ولی نفست در نمیاد حالا چرا گیر به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی الله اعلم
طوعه
Iran, Islamic Republic of
این ها راکه آدم میبینه واین حوادث کشور تازه مظلومیت آقا امیرالمومنین برامون عینی میشه تاریخ داره تکرار میشه ...نگذاریم آخرش همونطوری بشه.نتیجه اینهمه روضه رفتن الان باید نشون داد ...چی فهمیدیم ازاین تاریخ وازاین روضه ها؟...التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
ما که مرتب شعار می دهیم اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند!رهبری بیش از حد با این تابلودارها مدارا می کند.
Iran, Islamic Republic of
خدانسل فتنه گرو خواص بی لیاقت و مدیران دزد واختلاسگر مدیر قاچاقچی رو وبچه هاشوشونو که خون مردم تو شیشه کردن نیست ونابود کنه
کاری کردن مردم نه راه پس داشته باشند ته راه پیش
اگر اعتراض کنند یک عده ارازل واوباش را اجیر می کنند تا اعتراض مردم را منحرف کنند واگر اعتراض نکنند چپاولگران بی دین وایمان خونشان را توشیشیه می کنند

البته خودکرده راتدبیر نیست مردم ما چرا باید دولتی که چهارسال هیچ کاری برای مردم نکرد را دوباره برسرکار بیاورد مقصر اصلی مردم هستن که چشم بسته رای می دهند
مهدی
Australia
باسلام
واقعاً حقیقت را گفتی ماهم میگیم مرگ بر اوبامای باهوش ومودب
آرین
مسبب همه این شلوغیها مسئولین و نمایندگان مجلس هستند چرا که مردم بارها جلوی مجلس جمع شدن و اعتراض کردن تجمع فرهنگیان و بازنشستگان و سپرده گزاران و کارگران وغیره.... خدا وکیلی کدوم به نتیجه رسیدند یا کدوم مسئولی آومد از این مردم پرسید درد شما چیه فقط جواب اونارو با ......دادن
Iran, Islamic Republic of
اظهار نطر امثال این آقایان برای ملت پیرو ولایت هیچ ارزشی ندارد که اینها نظری بدهندیا ندهند ، اینها هیچ محل اعرابی نیستند که کسی بخواهد به آنها اشاره کنند .
Iran, Islamic Republic of
اما فعلا که براشون بودجه تعریف می کنند که حلاف راه اصیل امام را بروند.امام تو وصیت نامه ش فکر همه جارا کرده بود جز بیت خودش !واقعا کی رو این ها نظارت می کنند با دست خودشون دارند راه امام وانقلاب اورا استحاله می کنند.
Iran, Islamic Republic of
از طرف مردم حرف نزن مردم نظرشونو پای صندوق رای اعلام کردن و پای رای شون هستن و فتنه رو در هم شکستن
Iran, Islamic Republic of
این قوم نه نظر مردمو قبول دارن نه صندوق رای رو حرف فقط حرف خودشون عجیب قومین اینا
میلاد
Iran, Islamic Republic of
مرفهعین بی درد هر یک شان با صدای شمردن تمام سکه تمام بهار گوششان کر شده است صدای مردمی که پا به پای انقلاب شان هستند وبه خاطر حفظش صورت شان را با سیلی سرخ نگه می دارند نمی شنوند .بخندید تا روزگار برسر شما بخندد
United Kingdom
واقعا این مطلب هیچ ربطی به درد مردم نداره
ماهیگری سیاسی هست
هرچند سکوت اقایون هم جالبه
Iran, Islamic Republic of
ساکتین فتنه 96 کسانی هسنتد که وسط حق و باطل ایستاده اند و موضع گیریهای غیر شفاف و دو پهلو دارند تا هر طرف غالب شد جانب اورا بگیرند. به عبارتی دینشان سیاسی است.
Iran, Islamic Republic of
اغتشاش و فتنه 96 که برای شکست دولت تدارک دیده شده بود در هم شکست و تمام شد
احمد
Iran, Islamic Republic of
... به چی و به کی اعتراض کنند خودشون باعث به وجود اومدن این وضعیتند !
وقتي به خاطر مصلح تشكيلاتي چه در راي اعتماد به وزرا ،كساني كه لياقت وزير شدن ندارند و يا در استيضاح همين وزراي بي كفايت و پر مدعا آقاي لاريجاني براي نشان دادن همراهي با دولت ،لابيگري ميكند و آنها راي مي آورند در حق مردم و انقلاب بدون رو در بايستي ظلم مي كند . وچون مردم وقتي كسي در فكر آنها نيست ناراضي مي شوند . اعتراض مي كنند عده اي موج سواري كرده و به با رفتار هنجار شكنانه به اموال عمومي و به نظام ضربه مي زنند . مجموع كساني كه در ناراضي كردن مردم دست دارند در پيشگاه خدا و خلق خدا مقصرند
Iran, Islamic Republic of
اولا اثبات کنید این آشوب ها فتنه بوده
در فتنه تشخیص بین حق و باطل سخته
در آشوب های 96 کجا تشخیص سخت بود
مردم معترض به گرانی ها زود خط خود را با آشوب طلبان جدا کردند
از قضا شما می خواهید فتنه 88 به فراموشی سپرده شود فتنه ای که 8 ماه طول کشید و اثرات مخربش همچنان وجود دارد
ناشناس
United States
جهان جان لیست ناقصه. یه اقایی که عادت به سنگ پرانی به شیشه ها داره هم جز همین لیست باید اورده می شد. درود خدا بر سردار جعفری که با تیزهوشی وذکاوت بالا به صورت تلویحی به اون فرد اشاره کرد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چند سال قبل صفار به نقل از حضرت آقا:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نکته ای از حضرت آقا بگوییم که ایشان فرمودند متاسفانه در این انتخابات بعضی ها رقیب را تبدیل به شیطان اکبر کرده اند ببینید مصداق این انگ زنی چه بوده که رقیب داخلی را به شیطان اکبر تبدیل کرده ایم.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اخیرا فرموده اند که این اصطلاح ساکتین فتنه را بعضی ها چماق کرده اند و روی سر عناصر انقلاب می کوبند مصداق این که بوده است.
خيلي به اين نقل قولها اعتماد نكنيد و جدي نگيريد چرا كه حضرت آقا بارها و بارها فرموده اند كه من هر نظر و صحبت و حرف مهمي كه داشته باشم مستقيما" با مردم در ميان ميگذارم و حرف خصوصي و در گوشي با آقايان نداشته و ندارم.
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
تازه این آقایان متوقع گرفتن مناصب حساس هم در نظام بودند
Iran, Islamic Republic of
ناطق نون را به نرخ روز می خوره و هر طرف باد بیاد بادش میده .
سرور
Iran, Islamic Republic of
نون با ماست کاله.
Iran, Islamic Republic of
پس یادتونه احمدی نژاد تو 88 تومناظره گفت پسران آقای ناطق چه می کنند!برا همین ها ریختند سرش .
ناشناس
Russian Federation
این که احمدی نژاد درمناظرات حرف درستی زد به معنای درستی همه ی اعمال احمدی نژاد تا ابد نیست.صحبتهای احمدی نژاد در مناظره ۸۸ تا حدی درست بود.و پاداشش هم رای بالایی بود که ملت بهش دادن ولی بعد خودش عینا در دوسال آخر دولتش شبیه به کسانی شد که تو مناظره ۸۸ بهشون نقد داشت.یعنی رفیق بازی ایجاد حلقه ی بسته ی نزدیکان شامل مشایی-جوانفکر-بقایی-مرتضوی.پس توجه کن که الان احمدی نژاد فرق ماهوی با کسانی که قبلا بهشون نقد داشت نداره.
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین مشکل کشور داشتن دولتی از یک تعداد پیر پولدار بی درد با افکار قجری و پر افاده که خود را ژنرال مینامندو مردم رو رعیت خودشون میدونن؛ یکطبقه اشرافزاده با ژن برتر و مابقی مردم عقبمونده ذهنی. جوانهای تحصیل کرده ما ناتوانند و بچه های اونا از دماغ فیل افتاده
پرسشگر
Iran, Islamic Republic of
...چرا هرچه را که فکر می کنید نشر می دهید؟ در خصوص آشوبها آقای مصباح، حسینیان، کوچکزاده و... چه کردند؟ یا اینکه آقای رسایی میگه باید مردم پای صندوق انتخابات چشمشان را باز میکردند و ... بهتر نبود که سکوت می کرد؟
Iran, Islamic Republic of
گروهی بیسواد که نمیدانند" سخن" زدنی نیست گفتنیست، آنچه زدنیست "ور" است.
چرا
Iran, Islamic Republic of
این سوال را پاسخ دهید چرا مسائل از مشهد باید شروع می شود؟ چرا لایحه بودجه که هنوز تصویب نشده صدای آقایان را در آورد؟ چرا وقتی جلوی فعالیتهای موسسات غیر مجاز که ریشه شان در مشهد است گرفته می شود صدا در می آید؟ اما کسی صدایش درنماید فهرست در جیب احمدی نژاد و بگم بگمش چه شد. اگر مروری بر گفتار و رفتار یک دهه گذشته شود پرده ها کنار می رود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این نشان از نارضایتی سیاسی آقایان از وضع موجود وحاکمیت کشور است همه می دانیم که این آقایان انقلابی بوده وهستند وتا پای جان هم با انقلاب هستند ولی اگر قرار باشد همه در مخالفت با اعتراضات صورت گرفته اعلام موضع کنند وحاکمیت موجود هم ، همه را به نفع خودش مصادره نمایدوهیچ تغییری در وضعیت سیاسی بوجود نیاید ، پس بهتر که با هوشمندی ، اظهار نظری نکرده اند .
Iran, Islamic Republic of
شما فقط دنبال فتنه هستید
روزی حامی فتنه گر اصلی یعنی احمدی نژاد بودید حالا دارید روضه می خوانید
اگردرباغ بودندکاربه اینجانمی کشید
Iran, Islamic Republic of
ساکت بودن که بهتر از تحریک کننده بودنه
ازمردم انتظار سکوت است اما از خواص نه سکوت خواص دلیل بر تایید فتنه است
Germany
... مزدوران انگليس هستند و براي منافع دولت فخيمه بريتانياي فقير و حقير كار ميكنند نه ايران و مردم ايران
Iran, Islamic Republic of
بازم قیاس به نفس؟ بس کن اخوی
Iran, Islamic Republic of
اخه حرف دیگه ای بلد نیست چی بگه
این اقایان نفهمیدند که اعتراض به فتنه 88 حمایت از احمدی نژاد نیست حمایت از ولایت و نظام است اگر رهبری از مسیر قانونی دفاع می کرد چون نمی خواست بدعاتی در انتخابات گذاشته شود این ها در مقابل فتنه ای که می رفت نظام را نابود کند ساکت ماندند
بدعت
Iran, Islamic Republic of
بجای کندوکاو درمورد مسببین اغاز ماجرا در مشهد دنبال ساکتین میگردین مردمرا چی فرض کردین؟
بهار ایرانی
یاد وخاطره امام وشهداء شاد:خدا به رهبری صبر وبه یاران خالصش اجر بده،خدا به دکتر احمدی نژاد ویاران نترس ومجاهدش سلامتی عنایت کنه: یه جمله از بزرگی:وقتی در میدان مسابقه حضور اسب های چابک ممنوع میشود هر خری به خط پایان می رسد....
Iran, Islamic Republic of
حاجي محسن گفت كار برادر زن صدام بودهخحخخخخخخخ اين حاجي محس چي ميگه
Iran, Islamic Republic of
نون یه عده ای در این تقسیم بندی ها است تا همه را حذف کنند و خود به نوایی برسند
درد انجا است که رسیدن به نوا را به اسم اسلام و دین گره می زنند.
اما مردم در چندین نوبت جواب شما را دادند که دیگر فریب نمی خورند.
اگر شعار شما اسلام و قرآن است، شعار قران دعوت به وحدت و اجتناب از تفرقه است!!!
ضربه ای که تفکر تفرقه گرا به نظام و انقلاب زد منافقین نزدند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اینها اگر ساکت فتنه هم نباشند مستحق نشستن در امور مسلمین را ندارند چرا که زندگی اشرافی دارند که با رانت بدست امده است
بزرگترین جرم ابوموسی اشعری سرمایه دار بودن وی بود که بصیرت لازم را برای پیروی از ولایت را نداشت
مجید
Iran, Islamic Republic of
نان به نرخ روز می خورند ....هیچ علا قهای به نظام ندارند فقط باید در قدرت بمانند این افراد امادگی حضور در ان طرف سکه را هم دارند .....
Iran, Islamic Republic of
شما در کدام طرف سکه هستی؟
Iran, Islamic Republic of
یوسف آل خمینی سید حسن خمینی امید آینده نظام مقدس چمهوری اسلامی ایران
رو ح الله
Iran, Islamic Republic of
ایا راه امام خمینی اشرافی گری بود
در مقابل فتنه بی تفاوت بود
حاشا و کلا
کلیدتان شکسته
Iran, Islamic Republic of
چه خواب پریشانی.
نکنه شکم سیر خوابیدی؟
کلیدتان شکسته
Iran, Islamic Republic of
مااز اول هم توقعی از این آقایون داشتیم.
اینها نون را به نرخ روز میخورن
علی آقا باید ساکت باشه آخه صندلی ریاستش نباید بلرزه
Iran, Islamic Republic of
این بزرگواران از وسط خیابان راه می روند تا در نهایت روشن شود که کدام طرف خیابان اصلح و اقوی!!! است
Iran, Islamic Republic of
قرار نیست اینها در زمینی بازی کنند که دیگران میخواهند
Iran, Islamic Republic of
خيلي از افراد سرشناس راهبرد چوب پنبه اي دارند،يعني آسايش وبقاي بر موقعيت به هر قيمت!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
روح الله خمینی
Iran, Islamic Republic of
لازم به توضیح است که سید حسن خمینی که زین پس سید حسن مصطفوی خوانده میشود در برابر شهدای مدافع حرم نیز سکوت اختیار نمود و حاضر نشد هیچگاه در این چند سال در خصوص شهدای مدافع عزیز حرم اظهار نظری کند.
فقط منتظر هستند که فعلا بازیگر و یا فوتبالیست عزا دارشود و ایشان پیام تسلیت بدهند.
خداوند به راه خمینی کبیر هدایتشان کند.
Iran, Islamic Republic of
شما هر طور دوست داری فکر کن یا اصلا فکر نکن خودت میدونی ولی امام خمینی و خاندانش در دل و جان مردم جای دارند
روح الله خمینی
Iran, Islamic Republic of
عزیزم
اینجوری هم نیس
موضوع امام با سید حسن فرق داره
شما یکسری به حرم امام بزن ببین چی ساختن ./آیا حضرت امام که اجازه گچ کاری حسینه جماران را ندادن به این تجملات حرم راضی هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ضمنا شما اصلا فمر نکن
منطق شما توهینه نه جواب قانع کننده
Iran, Islamic Republic of
ناطق نون را به نرخ روز می خوره و هر طرف باد بیاد بادش میده .
Iran, Islamic Republic of
سخنان ۱۹دی حضرت اقا همه چیزو مشخص میکنه
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
این افرادیکه نام بردین همشون با دولت فعلی کاملا هماهنگن. معلومه اگر بخوان از علل این اعتراضات و بعضا آشوبها بگن باید پای دولت و سیاستهای غلطش رو هم وسط بکشن پس سکوت بهترین راه برای این خواص بی خاصیته.
روح الله
Iran, Islamic Republic of
پس نتیجه میگیریم منافع نظام و مردم براشون مهم نیست ./فقط منافع حزبی خود را دنبال می کنن.
آقاي ناطق نسبت به ظلم هايي كه توسط دسيسه استكبار و با اعمالي كه بر اثر ندانم كاري و ثروت اندوزي و كسب قدرت وخود بزرگ بيني بعضي براي بهانه دادن به دست توطئه گران مي دهند به انقلاب و نظام مي شود .نه تنها ناطق نيست بلكه سكوت مرگبار مي گيرد .
فراموش كرده ايد دوستان امروز ورقبا قبليت كه منافع شخصيتان الان بهم گره خورده است به خاطر شما چه هزينه ها كه بر نظام تحميل نكردند
Iran, Islamic Republic of
یا اشباه الرجالو لارجال لکم
اف لکم و لما تعبدون
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
بالاخره ازمواضع جهان نیوز سردرنیاوردم چون وقتی رییس دولت دهم میگه این سه نفرازعوامل اصلی عقب رفت کشورن شماها انتقادمیکنید وجالبه که لاریجانی درهمین قضیه مخالفت کمیسیون تلفیق بطورغیرمنتظره وغیرمعمول درجلسه حاضرشد وبرای خوشامد دولتیون پیشنهاددادکه بنزین دونرخی بشه تا دولت هم به نوایی برسه والبته همواره درجهت تصویب خواسته های دولت ذیرکانه کارمیکنه به امید کمک اونابرای انتخابات ریاست جمهوری اتی ولی سخت دراشتباهه ودرمورد ناطق هم ازجمله نمک خورهای نمکدان شکن اینه که انصافا اگرنظام نبود الان چکاره بود؟ وخداوکیلی بگه کجادرس خونده وچقدر؟وقباحت تااونجاکه درمورد ملاقات خارجی هابامنتظری صحبت میکنه ولی متاسفم برای خودمون که کسی نیست بگه خودحضرتعالی چقدرسوادداری؟
Iran, Islamic Republic of
از مواضع جهان نيوز سر درنياوردى ؟! يه ذره فكر لازمه ، يه كم استراحت بده به اون دوگوله بعد اسمت هم عوض كن تا بتونى موضع منافقانه جهان نيوز رو حسابى فهم كنى ! جهان نيوز هرجائى به نفعش باشه زير علم اونجا سينه ميزنه، دقيقاً حالت شتر مرغ داره ، به اسم دفاع و حمايت از نظام دودمان منتقدين وضع موجود را به باد ميده
Iran, Islamic Republic of
بابا گفتن فتنه ۸۸ تقصیر احمدی نژاده چون تو مناظره ها اونا رو شکست داد. این یکی هم تقصیر خودشه چون گفته با خانواده لاریجانی مخالفیم. یعنی هرکس با این چند خانواده بیفته میشه فتنه گر
شریعتی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل های سیاسی در ایران بی شباهت به تحلیل های فوتبالی نیست
تحلیل گر فراوان و ....... کشتی در گل نشسته همچنان باقی
حافظ می فرماید
سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی

دل ز تنهایی به جان آمد خدا را همدمی

زیرکی را گفتم این احوال بین خندید و گفت

صعب روزی بوالعجب کاری پریشان عالمی

اهل کام و ناز را در کوی رندی راه نیست

رهروی باید جهان سوزی نه خامی بی‌غمی

آدمی در عالم خاکی نمی‌آید به دست

عالمی دیگر بباید ساخت و از نو آدمی

گریه حافظ چه سنجد پیش استغنای عشق

کاندر این دریا نماید هفت دریا شبنمی
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
من اصلا کاری به نظام وسیاست ندارم ولی منصفانه قضاوت کنیم اون حسن اقا که بچه ای بیش نیست ولی خداوکیلی اون ناطق وکروبی وبرخی اقایون چراقبول نمیکنن همین قبل انقلاب توخونه هاروضه خونی میکردن تازندگی کنن والان ادعای کشورداری میکنن .چراشاکرخدانیستن که الان وضعی دارن که حتی توخواب هم ندیدن
Iran, Islamic Republic of
سعد بن ابی وقاص در ماجرای جمل ضمن سکوت و کناره گیر از ماجرا ادعا کرد که اگر در آخرت از ثواب محروم شوم از سزای دخالت نیز در امانم.! اما امام علی(ع) در پاسخ این محافظه کاری به ظاهر عادلانه و عاقلانه او فرمود: او مرتکب دو جرم هم ذات و هم زمان شده که برای هر دو باید به خداوند پاسخگو باشد:
اول ؛ حق را یاری نکرد
دوم؛ باطل را سرکوب نکرد و این دو جرم مجزا است.