شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

همنوایی ارکستر ملی ایران با سالار عقیلی

يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 579730
ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود.
همنوایی ارکستر ملی ایران با سالار عقیلی
به گزارش جهان نيوز، سالار عقیلی خواننده اجرای ویژه ارکستر ملی ایران در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر است.

در این برنامه 18 قطعه اجرا می‌شود که دو قطعه آن با اشعاری از افشین یداللهی و بابک برزین است؛ «ایران» و «تبریز در مه». «ایران جوان» با آهنگسازی پیمان سلطانی و شعر بیژن ترقی، «خوشه چین» از روح الله خالقی با شعر کریم فکور، «افسون سخن» از نصرالله زرین پنجه و شعر نظام فاطمی دیگر قطعات این اجرا هستند.

در لیست قطعات اجرای ارکستر ملی ایران در جشنواره موسیقی فجر می‌توان به «نغمه نوروزی» اثر روح الله خالقی و شعر رهی معیری، «ساغر» از همایون خرم و شعرمعینی کرمانشاهی، «شکوه گل» از عبدالکریم مهر افشان، «از خون جوانان لاله دمیده» از عارف قزوینی و «جام مدهوشی» از علی تجویدی با شعر بیژن ترقی اشاره کرد.

3 قطعه این اجرا ساخته ابوالفضل صادقی‌نژاد با اشعار محمد رضا یار است؛ «گلرخ»،«از تنهایی گریه مکن» و «مرا رها مکن» که قطعه آخر با همراهی پیانو «حریر شریعت‌زاده» است.

مخاطبان این اجرا می توانند شاهد هنرنمایی شریعت زاده در قطعه «سپید و سیاه» نیز باشند؛ قطعه‌ای به آهنگسازی نسیم شاملو.

ارکستر ملی ایران در اجرای خود در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، 4 قطعه بی کلام نیز اجرا می‌کند؛ 2 قطعه «سرود گل» و «سبکبال» از حسین دهلوی، «دو نغمه بختیاری» از روح الله خالقی و در نهایت پرلود «جام تهی» از فریدون شهبازیان.

ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی پنجشنبه 21 دی ماه از ساعت 18 و 30 دقیقه در قالب جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *