پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۲

اصلاح طلبان: وزارتی به نام وزارت دعا تشکیل شود!

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب: 579489
گفتنی است چندی پیش «عیسی کلانتری» رئیس سازمان محیط زیست درباره راه نجات تهران و شهرهای بزرگ کشور از آلودگی هوا گفته بود: «باید دعا کنیم باد بیاید تا آلودگی‌ها را جابه‌جا کند». «معصومه ابتکار» رئیس سابق سازمان محیط زیست نیز در واکنش به مسئله ریزگردها گفته بود: «چاره مقابله با ریزگردها دعای مردم برای نابودی داعش است».
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «وزارت دعا» نوشت:
«در روزهایی که تهران و بسیاری از کلانشهرها دچار آلودگی هوا بودند و البته هنوزم گاهی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بعضی از مسئولان سطوح بالا به جای چاره اندیشی دست به دعا بر داشته و می‌گفتندکه فقط باید دعا کنیم که باد قوی یا باران بیاید تا هوا تمیز شود. جالب اینجاست که در این شرایط و بنا به گفته مسئولان مربوطه فقط باید دعا کنیم که دولت هر چه زودتر پول شهرداری را بدهد، دعا کنیم که چاره‌ای برای باتلاق جازموریان، تالاب‌های خوزستان، دریاچه ارومیه وخشکسالی‌های سیستان که سبب شده گرد و غبار و ریزگردها زندگی مردم را مختل کند چاره‌ای اندیشه شود یا دعا کنیم که ایست‌های قلبی بر اثر آلودگی هوا کمتر شود! ».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:
«حالا که موارد متعددی برای دعا وجود دارد بهتر است که وزارتی به نام وزارت دعا تشکیل شود! و به جای این همه کارشناس، سازمان و بودجه‌های هنگفت، در این وزارتخانه افرادی که دعاهای مختلفی را بلد هستند جمع شوند و برای باریدن باران، کاهش آلودگی هوا، کاسته شدن از اتوبوس‌های دودزا، دعای دسته جمعی انجام دهند... مردم که خود بهترین دعاها را بلد بوده و هستند، پس نقش مسئولان و بودجه‌های هنگفت در این زمینه چیست؟ البته در تأثیر و جایگاه ارزشمند دعا هیچ شکی وجود ندارد اما برای بسیاری از کارها باید از تکنیک تکنولوژی پیشرفته استفاده کرد نه اینکه بیمار را با سکته قلبی رها کنیم و از همراهان وی بخواهیم که دعا کنند. همراه با معالجه و درمان دعا هم لازم است؛ بنابراین بهتر است مردم در حالی که بسیار ناراحت از گرانی و بعضی از تبعیض‌ها و شکاف‌ها هستند دیگر با این گونه عبارات نمک بر زخم‌شان پاشیده نشود».

عناوین اخبار روزنامه آفتاب یزد در روز پنجشنبه ۲۱ دی :
گفتنی است چندی پیش «عیسی کلانتری» رئیس سازمان محیط زیست  درباره راه نجات تهران و شهرهای بزرگ کشور از آلودگی هوا گفته بود: «باید دعا کنیم باد بیاید تا آلودگی‌ها را جابه‌جا کند». «معصومه ابتکار» رئیس سابق سازمان محیط زیست نیز در واکنش به مسئله ریزگردها گفته بود: «چاره مقابله با ریزگردها دعای مردم برای نابودی داعش است».

سوالی که در افکار عمومی ایجاد می‌شود این است که اساساً ماهیت کار سازمان محیط چیست و بودجه این سازمان برای چه اموری صرف می‌شود و به طور کل وقتی مسئولان این سازمان با برون سپاری مسئولیت به باد و باران از خود سلب مسئولیت می‌کنند دیگر چه نیازی به این افراد و صرف بودجه‌های هنگفت است. این در شرایطی است که کشورهای مختلف دنیا هم دچار چنین مشکلاتی بوده‌اند که با اصلاح درست صنعت و حمل و نقل به نتایجی مطلوبی در این عرصه رسیده‌اند

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
خب كه چى ؟! تو چرا بُل گرفتى زاكان خان ؟!!
میلاد
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب هاشک دارند ومنکرند اگردعای مومنین نباشد کشور با وجود شما مفسدین و غارتگرها نابود می شود چه کار مثبتی در قبال آلودگی کلان شهر ها کردید خدمت ابتکار خانم به مردم تهران ستودنی است واردکردن بنزین سرب دار بریدن درخت های اطراف تهران وووووووووو