چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱
واشنگتن‌پست:

پلیس های آمریکا سال گذشته هزار نفر را کشتند

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 579457
بررسی گزارش‌های مربوط به شلیک‌های مرگبار افسران پلیس آمریکا نشان می‌دهد که طی سال گذشته میلادی ۹۸۷ شهروند این کشور در این تیراندازی‌های کشته شده‌اند
پلیس های آمریکا سال گذشته هزار نفر را کشتند
به گزارش جهان نيوز به نقل از  تسنیم ، برای سومین سال متوالی، نیروهای پلیس آمریکا طی سال 2017 در سرتاسر این کشور حدود 1000 نفر را کشتند.تداوم این رکورد در کشتن افراد از سوی پلیس آمریکا در شرایطی است که طی سال‌های اخیر افکار عمومی این کشور به شدت نسبت به کاربرد زور از سوی افسران پلیس حساس شده و آن را زیر نظر گرفته‌اند.

طبق گزارش واشنگتن‌پست، پلیس در سال گذشته 987 را با شلیک گلوله کشت که حدود 20 نفر بیشتر از سال 2016 است. طی سه سال اخیر، افسران پلیس آمریکا در مجموع 2945 نفر را با شلیک گلوله کشته‌اند.

گئوف آلبرت، استاد جرم‌شناسی دانشگاه کارولینای جنوبی در گفت‌وگو با این واشنگتن‌پست می‌گوید که «این تعداد نشان دهنده یک روند نیست، بلکه نشان دهنده یک میزان ثابت از این تیراندازی‌ها است. ما اطلاعاتی درباره حدود 3 هزار مورد شلیک داریم و می‌توانیم درک بهتری را از شلیک‌های مرگ‌بار افسران پلیس به عامه مردم ارائه کنیم».

حساسیت مردمی نسبت به تیراندازی‌های مرگبار پلیس آمریکا از آنجایی شدت گرفت که یک افسر سفید‌پوست آمریکایی در سال 2014 یک نوجوان سیاه‌پوست را در حومه شهر سنت‌لوئیس با شلیک گلوله به قتل رساند. کشته شدن این نوجوان منجر به تظاهراتی گسترده در شهرهای مختلف آمریکا شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایالات متحده امریکا 320 میلیون نفر جمعیت دارد
1000 کشته در برابر 320 میلیون نفر می شود سه ده هزارم درصد
جمعیت ایران 80 میلیون نفر است
یعنی اگر فقط 251 نفر در ایران سالیانه به دست پلیس کشته شوند
آمار قتل توسط پلیس در ایران از امریکا بیشتر است
که قطعا هم همینطور است