کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صدور کارت بازرگانی برای افراد واجد شرایط

16 دی 1396 ساعت 14:28

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان مالیاتی گفت: از این پس ­­فقط­ ­­برای افرادی کارت بازرگانی صادر می‌شود که شرایط دریافت آن را داشته باشند.


به گزارش جهان نیوز، حسین تاجمیر ریاحی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان مالیاتی، اظهار کرد: متأسفانه امروز یکی از چالش‌های جدی ما در حوزه مالیاتی سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی است.
 
وی ادامه داد: گاهی کارت بازرگانی برای یک فرد روستایی که حتی سواد خواندن و نوشتن ندارد صادر می‌شود و به این شکل در نظام مالیاتی مشکلاتی را بوجود می‌آورد و حقوق دولت و مردم از بین می‌رود.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان مالیاتی­ گفت: متأسفانه این نوع دریافت کارت بازرگانی باعث می‌شود ما نتوانیم به صورت عادلانه مالیات را وصول کنیم.

ریاحی با اشاره به اینکه کارت‌های بازرگانی به موجب قوانین واردات و صادرات و آیین نامه‌های مربوطه قائم به شخص است،­ افزود: به موجب این آیین نامه­ ­­افرادی­که با داشتن شرایط، کارت بازرگانی را دریافت کردند حق واگذاری آن را به هر شکلی به فرد دیگری ندارند.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان مالیاتی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر افرادی با اجیر کردن افراد بی بضاعت برای آنها کارت بازرگانی گرفتند و با یک وکالت بلاعزل از این کارت‌های بازرگانی برای ورود کالا به کشور نهایت استفاده را می‌کنند.

ریاحی گفت: سازمان امور مالیاتی با توجه به اطلاعاتی که از گمرکات اتخاذ می‌کند مالیات را به­ نام مالک کارت صادر می‌کند­ و وقتی همکاران ما به صاحب­­کارت مراجعه می‌کنند با افرادی مواجه می‌شوند که این‌ها از نظر مالی در حد بسیار ضعیفی هستند و قادر به پرداخت مالیات خود نیستند.

وی افزود: با همکاری‌ها و هماهنگی‌هایی که با دستگاه قضایی و دستگاه نظارتی و انتظامی به عمل آمده این افراد در حال شناسایی هستند و دستگاه قضایی در حال برخورد با این سوءاستفاده کنندگان کارت‌های بازرگانی است.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان مالیاتی گفت: تعدادی از این افراد تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و اتاق‌های بازرگانی و صنعت و معدن و تجارت در استان‌ها قول همکاری‌های جدی درخصوص پایش این کارت‌های بازرگانی را دادند و این کارت‌ها باید فقط­­­ برای افرادی صادر شود که شرایط دریافت کارت‌های بازرگانی را داشته باشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 579430

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/579430/صدور-کارت-بازرگانی-افراد-واجد-شرایط

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com