کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی فجر

16 دی 1396 ساعت 11:50

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر پیامی را منتشر کرد.


به گزارش جهان نیوز، در متن پیام وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است:

«فرهنگ و هنر هر ملت، آیینه تفکرات، باور‌ها و آرمان‌های اوست. فرهنگ پویا و هنر ایران اسلامی، نماینده فضیلت جویی مردمان این سرزمین است و فراخوانی عمومی برای جهان امروز به سوی مشارکت در ارزش‌های معنوی، امیدواری‌ها و نگاه‌های سازنده اجتماعی؛ و در این میان، هنر موسیقی ساکنان این خاک، پرده در پرده، سرشار از زیبایی‌ها، کمال خواهی‌ها، رهایی‌ها و ظرافت‌ها و ظرفیت‌هایی است که هرچند از جاری نغمه‌ها و کلام بلند پیشینیان، سیراب است، اما یقینا گنجایش نگاه‌های تازه‌تر و آفرینش‌های خلاقانه‌تر را نیز در خود می‌بیند و رویداد جشنواره بین المللی موسیقی فجر، در مسیر ارتقاء می‌کوشد تا از این گونه فراگیر و مؤثر هنری، اقلیم‌های کشف ناشده خود را در عرصه تولید و ارائه آثاری شایسته‌تر و متناسب‌تر با پیشینه فرهنگی - هنری این سامان، جستجو کند.

از این منظر، نگرش سیاست گذاران و دست اندرکاران برگزاری سی و سومین دوره آن، درک و گسترش قلمرو‌های وسیع‌تر و متفاوت‌تر موسیقی ایران، در سایه بهره مندی از تجربه پیشکسوتان و استعداد گشایشگر جوانان است. هدایت بهینه این جشنواره به سمت تحولات سازنده در ساختار و تنوعِ بخش‌های آن در دوره‌های اخیر و مشارکت دهی گسترده اهالی موسیقی در حوزه‌های برنامه‌ریزی و اجرا بر این موضع، مبتنی بوده است.

تلاش و همت تمامی فعالان در این جشنواره را قدر دانسته و توفیق همراهان این رویداد بزرگ را در قامت جشن‌های فاخر فجر انقلاب اسلامی، از درگاه خداوند متعال، خواستارم.

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 579341

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/579341/پیام-وزیر-ارشاد-جشنواره-موسیقی-فجر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com