چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
توصیه روسیه به آمریکا:

از دخالت در امور داخلی ایران دست بردارید

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 579285
نماینده روسیه در شورای امنیت گفت: آمریکا به ایران «آلرژی» پیدا کرده، همچنان درصدد تحمیل «نسخه دموکراسی» به سایر کشورهاست و به‌بهانه دفاع از مردم ایران به اعتبار شورای امنیت لطمه زده است.
از دخالت در امور داخلی ایران دست بردارید
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد یادآور شد که آمریکا با درخواست تشکیل نشست فوری درباره اوضاع داخلی ایران، در واقع انرژی شورای امنیت را به‌هدر داد.
 
این دیپلمات بلندپایه روس در نشست شورای امنیت درباره ایران که به‌درخواست آمریکا برگزار شده بود، با اشاره به این مطلب تأکید کرد: «این در حالی است که انرژی شورای امنیت باید برای حل‌وفصل بحران‌های مهم در افغانستان، سوریه، لیبی، عراق، یمن، کره شمالی و در قاره آفریقا صرف شود».

نبنزیا با اشاره به طرف آمریکایی گفت: «شما پیشنهاد کرده‌اید که در امور داخلی کشوری دخالت شود. باید اجازه دهید که ایران مشکلات داخلی را با صلاحدید خود حل کند، ضمن اینکه این قضایا دیگر فیصله یافته است».به‌گفته وی، دلیل واقعی برگزاری نشست شورای امنیت، نه دفاع از منافع مردم ایران، بلکه تلاش آمریکا برای استفاده از این موقعیت به‌وجودآمده برای لطمه زدن به توافق هسته‌ای با تهران و لغو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

نماینده روسیه در سازمان ملل با اشاره به اینکه، «آمریکا از عرصه شورای امنیت برای رسیدن به اهداف سیاسی خود سوء استفاده کرده و با این اقدام به اعتبار این ساختار مهم بین المللی آسیب وارد کرده است، گفت: «به‌نظر می‌رسد واشنگتن به جمهوری اسلامی آلرژی پیدا کرده و همین مسئله مانع از آن می‌شود که مقامات آمریکایی ارزیابی واقع‌بینانه‌ای درباره آنچه در ایران رخ می‌دهد، داشته باشند».

واسیلی نبنزیا با تأکید بر اینکه روسیه هرگز مایل نیست که در ایران یا هر کشور دیگری بی‌ثباتی و ناامنی ایجاد شود، افزود: «هر نوع دخالت خارجی و به‌اصطلاح تحریک ایجاد تغییر، چه در ایران یا هر کشور دیگری، تنها به تشدید اقدامات تند و خشونت‌آمیز کمک خواهد کرد».

این دیپلمات با تأکید بر غیرمنطقی بودن درخواست آمریکا برای بررسی حوادث اخیر در ایران، به‌طعنه به شورای امنیت پیشنهاد نمود، ظاهراً اکنون امکان آن دیگر به‌وجود آمده تا اعتراضات خیابانی در کشورهای غربی هم در این شورا مورد بررسی قرار بگیرد.

نبنزیا بار دیگر به کشورهایی که تلاش می‌کنند تا با تحمیل «نسخه دموکراسی»، رژیم‌های سیاسی را سرنگون کنند، هشدار داد که از دخالت در امور داخلی سایر کشورها دست بردارند.
"نیکی هیلی" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل پیشتر مدعی شده بود که آنچه در جمهوری اسلامی در حال رخ دادن است، نادیده گرفتن حقوق بشر در این کشور است که این خطر را در پی دارد که سناریوی سوریه در ایران نیز تحقق یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *