شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

توصیه پیامبر اسلام(ص) برای در امان ماندن از زلزله

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 579250
توصیه پیامبر اسلام(ص) برای در امان ماندن از خطر زلزله را در این مطلب بخوانید.
توصیه پیامبر اسلام(ص) برای در امان ماندن از زلزله
به گزارش جهان نيوز،  زلزله، یکی از بلایای طبیعی است که موجب وحشت و هراس فراوان می‌شود. برای در امان ماندن از این بلای طبیعی، ائمه معصوم(ع) روایات فراوانی بیان نموده‌اند، که در ادامه مطلب، توصیه پیامبر گرامی اسلام(ص) در این باره را بخوانید.

حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در کتب روایی شیعه نقل شده که حضرت فرمودند: «هر گاه در شب (یا در روز) و هنگام خوابیدن از وقوع زلزله و خراب شدن خانه می ترسی آیه «41 سوره فاطر» را قرائت کن ( که خانه بر سر تو خراب نخواهد شد ان‌شالله )». [بحارالأنوار، ج 91، ص 51]

 آیه 41 سوره مبارکه فاطر یکی از نکاتی است که بزرگان و مفسران قرآن کریم برای غلبه مومنان از ترس از این واقعه توصیه کرده‌اند.

«إِنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ أَنْ تَزُولا وَ لَئِنْ زالَتا إِنْ أَمْسَکَهُما مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّهُ کانَ حَلیماً غَفُوراً»

«خداوند آسمانها و زمین را نگاه می‌دارد تا از نظام خود منحرف نشوند و هرگاه منحرف گردند، کسی جز او نمی‌تواند آنها را نگاه دارد، او بردبار و غفور است!»

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *