پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

قدردانی‌ترامپ ازکشور‌های‌حامی‌ درمسئله‌ قدس

پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 579043
رئیس جمهور آمریکا از کشور‌هایی که به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت علیه تصمیم او درباره قدس رأی مخالف دادند، تشکر کرد.
قدردانی‌ترامپ ازکشور‌های‌حامی‌ درمسئله‌ قدس
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در یک پیام ویدئویی از کشور‌هایی که به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکوم کردن تصمیم او در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رأی مخالف دادند، قدردانی و تشکر کرد.

او در این پیام ویدئویی ۴۷ ثانیه‌ای اعلام کرد: من می‌خواهم از همه کشور‌هایی که به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه تصمیم اخیر آمریکا رأی مخالف دادند و از آمریکا حمایت کردند، تشکر کنم. باید بدانید که اقدام شما در روز پنجشنبه ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷ به عنوان یک اقدام مهم فراموش نخواهد شد و مورد تقدیر فراوان قرار خواهد گرفت.

او در بخش دیگری از این پیام ویدئویی مدعی شد: آمریکا همچنان متعهد است که برای برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل تلاش کند. هیچ دلیلی ندارد که نتوان به صلح دست یافت. ما به همکاری با شرکایی مثل شما برای دستیابی به آینده‌ای صلح آمیز در منطقه و در جهان ادامه می‌دهیم. متشکرم و سال خوبی داشته باشید.

دونالد ترامپ پیشتر اعلام کرد که قدس اشغالی را به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد و با این سنت شکنی در سیاست چند دهه گذشته آمریکا، جهان عرب و شرکای غربی آمریکا را خشمگین کرد. این اقدام ترامپ با اعتراضات گسترده‌ای در کشور‌های مختلف همراه بود.

چند هفته پیش، ۱۲۸ کشور به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، رأی موافق دادند و فقط ۹ کشور به آن رأی مخالف دادند. این تصمیم ترامپ باعث ایجاد درگیری‌های گسترده میان فلسطینیان و نیرو‌های سرکوبگر رژیم صهیونیستی شده است و در پی این درگیری‌ها تاکنون بیش از ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *