پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دایی: ژ-3 برنده جنگ با تفنگ ساچمه ای است

پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 579016
سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: حرف‌های تازه و خیلی مهم با استقلال خوزستان داریم. بازی قبلی را خیلی بد به نفت آبادان باختیم.
دایی: ژ-3 برنده جنگ با تفنگ ساچمه ای است
به گزارش جهان نيوز، علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا در نشست خبری قبل از دیدار با استقلال خوزستان از سری رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال گفت: حرف‌های تازه و خیلی مهم با استقلال خوزستان داریم. بازی قبلی را خیلی بد به نفت آبادان باختیم.

دایی ادامه داد: ما به نفت آبادان روی بی‌تجربگی خودمان باختیم اما برای بازی فردا در زمین خودمان بازی خواهیم کرد و نمی‌خواهیم امتیاز از دست بدهیم. به نظرم استقلال خوزستان برخلاف جایگاهش در جدول تیم خوبی است و از کادر فنی و بازیکنان خوبی هم برخوردار است  و می‌دانم فردا بازی سختی خواهیم داشت.اما بچه‌های ما این توانایی را دارند که سه امتیاز بازی را بگیرند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد فردا با سه امتیاز از زمین بیرون می‌آییم.

وی در مورد اینکه تیم سایپا در نیم‌فصل تقویت می‌شود یا نه گفت: سؤال خوبی پرسیدید. به جرات می‌توانم بگویم جوانترین تیم لیگ را داریم و با هزینه کمی هم بسته شده‌ایم. بودجه ما نصف سال‌های قبل کمتر شده است.

ما بر اساس بودجه‌مان یار گرفته‌ایم. اول فصل هم بازیکنان بزرگی را می‌خواستیم جذب کنیم که بر اساس بودجه‌مان نتوانستیم آنها را به خدمت بیاوریم. زیرا دستمزدهایی که باشگاه‌ةای دیگر می‌دادند ما نمی‌توانستیم بدهیم. ضمن اینکه این مسائل را در کنار مسائلی مثل نداشتن تماشاگر در سایپا را هم قرار دهیم. تیم‌هایی مثل سایپا که تماشاگر ندارند زمانبندی پرداخت‌های مالی‌شان باید درست باشد. اکنون در فوتبال ما تیم‌هایی که هوادار ندارند و به موقع پول خود را می‌دهند، در روند کاری‌شان این مسئله تاثیرگذار است.

وی افزود: فوتبال در دو مسئله خلاصه می‌شود. اول طرفدار دوم مسائل مالی. سایپا که نه مسائل مالی درستی دارد و نه هوادار طبیعی است که دچار فراز و نشیب می‌شود. اول فصل هم گفتم خیلی از بازیکنان را عوض کردیم و بازیکنان جوانی را به خدمت گرفتیم. جوانگرایی تاوان دارد. بازی قبل ما مقابل نفت آبادان را نگاه کنید. ما سرتر از نفت آبادان بودیم اما پنالتی‌مان را به اوت زدیم. اگر آن پنالتی گل می‌شد، روند بازی تغییر می‌کرد. 

سرمربی تیم فوتبال سایپا افزود: موقعیت‌هایی که در آن بازی نصیب ما شد را با موقعیت‌های گل صنعت نفت مقایسه کنید و ببینید به چه نتیجه‌ای می‌رسید. 

دایی تصریح کرد: اکنون هم می‌شود نام 100 بازیکن را به باشگاه ارائه داد تا جذب شوند اما باید بودجه مالی کافی داشته باشیم. تا بتوانیم بازیکنان را بگیریم. ما با همه لابی و صحبت‌هایی که با بازیکنان مختلف انجام دادیم فعلا فقط آرمان رمضانی از اکسین را گرفته‌ایم و بازیکن دیگری نتوانستیم جذب کنیم. چند بازیکن تستی هم آمدند که بازیکنان خودمان بهتر از آنها بودند.

وی در باره مشکلات مالی باشگاه سایپا و اینکه شما باید بازیکنان را آرام کنید که معترض نباشند، افزود: ما در ابتدای فصل 30 درصد پول گرفتیم و قرار بود تا نیم‌فصل 20 درصد دیگر به ما پول بدهند و 20 درصد هم قرار بود تا هفته بیست و سوم بگیریم. اما فقط 30 درصد پول گرفتیم و من باید هر روز پاسخگوی بازیکنان باشم و بیشتر وقت ما صرف مسائل غیرفنی می‌شود. در این چند سال همین بوده و موضوع دیگری نبوده است. البته مدیریت باشگاه در تلاش است و جلساتی هم برگزار می‌کند تا به تیم بودجه تزریق شود اما تا الان که وارد هفته هجدهم  می‌شویم فقط 30 درصد پول گرفته‌ایم. 

سرمربی تیم فوتبال سایپا در خصوص اینکه آیا این باشگاه به دنبال جذب مایکل اومانیا است و از طرفی سرمربی تیم پارس جنوبی عنوان داشته که این بازیکن کیفیت فنی بالایی ندارد، افزود: ما تا الان با اومانیا صحبتی نکردیم ولی روی آن فکر می‌کنم چرا که او از نظر فنی بازیکن خوبی است. ما با برخی از بازیکنان مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسیدیم. با برخی بازیکنان هم مذاکره کردیم اما یکسری باشگاه‌های دیگر دو برابر بودجه ما به آنها پیشنهاد دادند. مذاکرات دوستانه‌ای با مدیریت باشگاه انجام دادیم و مشخص کرده‌ایم چه کسانی می‌توانند به سایپا کمک کنند. اما فعلا نتوانستیم در این عرصه موفق باشیم. 

دایی درباره جلسه با گرشاسبی و اینکه آیا مشکلات او حل شده یا خیر، افزود: از آقای گرشاسبی ممنونم که وقت گذاشت و 2-3 جلسه با هم برگزار کردیم. این مسائل حل می‌شود.

وی درباره اینکه برخی مدیران مدعی هستند که باشگاه‌های صنعتی بی‌حساب و کتاب هزینه می‌کنند و آیا در سایپا هم این مسائل وجود دارد یا نه،‌تصریح کرد: من در سایپا ریخت  و پاشی ندیدم. شاید قبلا بوده اما امسال بودجه سایپا با بودجه سال قبل اصلا قابل مقایسه نیست. شاید بودجه ما از نصف پارسال هم کمتر باشد.

من درباره سایر تیم‌های صنعتی صحبتی ندارم چون از بودجه آنها بی‌خبرم. اما مدیرانی که پول داشته باشند و هزینه کنند تیم‌شان هم نتایج بهتری می‌گیرد. هیچ مربی تا وقتی که ابزاری نداشته باشد نمی‌تواند موفق باشد. فوتبال مثل جنگ است. یک نفر با تفنگ ساچمه‌ای به جنگ می‌آید و یک نفر با ژ-3 و کسی که با ژ-3 به جنگ می‌آید، برنده است. در فوتبال هم شرایط به این گونه است.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در مورد اینکه سایپا هدفش کسب سهمیه آسیایی است یا نه،‌گفت: سهمیه آسیایی جزو اهدافمان است که البته به خاطر یکی دو باخت اخیر از هدف‌مان دور شدیم اما تلاش می‌کنیم فصل آینده یکی از نمایندگان ایران در آسیا باشیم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *