جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش اروپا به مصوبه کنست برای اعدام فلسطینیان

پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 578959
اتحادیه اروپا به به موافقت کنست اسرائیل با قانون اعدام مجریان عملیات استشهادی در فلسطین واکنش نشان داد.
واکنش اروپا به مصوبه کنست برای اعدام فلسطینیان
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، اتحادیه اروپا موافقت مقدماتی کنست اسرائیل با اعدام مجریان عملیات استشهادی در فلسطین را محکوم کرد.نمایندگی اتحادیه اروپا در سرزمین‌های اشغالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام کنست رژیم صهیونیستی با کرامت انسانی در تضاد است و قصاصی غیر انسانی به شمار می‌رود که هیچگونه تاثیر بازدارندگی ندارد.

نمایندگی اتحادیه اروپا در تل‌آویو همچنین افزود: قانون اعدام، وضعیتی را به وجود خواهد آورد که ممکن است دستگاه قضایی در آن اشتباهی مرگبار و غیر قابل جبران را مرتکب شود.

رسانه‌های صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کردند که کنست این رژیم (پارلمان) با پیش‌نویس قانون اعدام آن دسته از اسرای فلسطینی که با انجام عملیات استشهادی نظامیان یا شهرک‌نشینان صهیونیست را کشته‌اند، موافقت کرد.
52 عضو کنست به پیش‌نویس این قانون رای مثبت و 49 تن رای منفی دادند.

این پیش‌نویس قانون توسط حزب تندرو "اسرائیل بیتنا" که اویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل ریاست آن را بر عهده دارد، به کنست ارائه شد.

این پیش‌نویس قانون به کمیته‌ای در کابینه رژیم صهیونیستی برای بررسی ارجاع می‌شود و سپس به کنست بر می‌گردد تا در سه مرحله تصویب شود و پس از آن به قانون تبدیل خواهد شد.

احزاب ائتلاف دولتی اسرائیل ماه گذشته با ارائه پیش‌نویس قانونی که اعدام مجریان عملیات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی را ممکن می‌کند، موافقت کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *