پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اظهارنظر مقام سوری درباره علت آشوب در ایران

پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 578947
معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد که شکست طرح دشمنان در سوریه آنان را وادار کرد که این جنگ را به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران بکشانند و از آشوب در آن حمایت کنند.
اظهارنظر مقام سوری درباره علت آشوب در ایران
به گزارش جهان نيوز، یک هیأت پارلمانی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست احمد سالک کاشانی، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه با «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقداد در این دیدار تأکید کرد که شکست طرح دشمنان در سوریه آنان را وادار کرد که این جنگ را به جمهوری اسلامی ایران بکشانند و از آشوب در آن حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه این رخدادها، با اعلام قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین از سوی مجلس شورای اسلامی ایران ارتباط دارد، از سیاست‌های تهران در حفظ امنیت و حاکمیت خود تقدیر کرد.

این مسئول سوری با اشاره به همبستگی ملت و دولت سوریه با ملت و دولت ایران، بر تداوم ایستادگی تهران و دمشق در برابر تروریسم تأکید و تصریح کرد، سوریه آشوبهایی را که آمریکا، اسرائیل و ابزارهای آنان در ایران در پس آن قرار دارند، محکوم می‌کند.

سالک نیز ضمن تبریک پیروزیهای مشترک سوریه و تهران در برابر داعش، بر اتحاد و همبستگی دو کشور در برابر رژیم صهیونیستی و اذنابش تأکید کرد.

وی تأکید کرد که بیرون راندن داعش از خاک عراق و سوریه به معنای نابودی کامل آن نیست، خاصه اینکه آمریکا و اسرائیل از تفکر افراطی حمایت کرده و آن را گسترش میدهند.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه با تأکید بر اینکه اتحاد ملتها و مبارزه رهبران آنها با هژمون آمریکا و اسرائیل در منطقه تنها راه مقابله با تفکرات افراطی است، خاطر نشان کرد که دولت و ملت ایران توانسته است با تلاشهای تل آویو و واشنگتن که با هدف بر هم زدن ثبات و امنیت صورت میگیرد، مقابله کند.

پس از این نشست، مقداد در جمع خبرنگاران تأکید کرد، سوریه و ایران در پی افزایش روابط راهبردی هستند و باید با طرح‌های آمریکا و اسرائیل که با هدف یهودی کردن شهر قدس اشغالی صورت می‌گیرد، مقابله کرد.

سالک نیز حضور آمریکا در سوریه را مخالف همه قوانین بین‌المللی خواند و آن را غیر قانونی توصیف کرد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *