پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

زندگی‌نامه شهید ابراهیم اژدری

پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 578929
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید ابراهیم اژدری از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
زندگی‌نامه شهید ابراهیم اژدری
به گزارش جهان نيوز، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.شما می توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس را بخوانید:

شهید قنبر ابراهیم اژدری در سال1328 در خانواده ای فقیر و مذهبی در شهرستان نقده دیده به دنیا آمد. دوران تحصیلات را تا سطح متوسطه سپری و به لحاظ فقر خانوادگی و وجود محرومیتها از ادامه تحصیل بازماند و جهت رفع مشكلات اقتصادی خانواده مشغول به كار و تلاش شد .

در این مقصود از هیچ كوششی دریغ نمی ورزد تا اینكه در سال1355 به استخدام اداره آموزش و پرورش درآمد و مشغول به خدمت می شود، این در حالی است كه این شهید بزرگوار با ندای ملكوتی حضرت امام(ره) آشنا شد و شروع به اشاعه و ترویج و تبلیغ اهداف الهی امام(ره) خویش کرد، به طوری كه نوارهای سخنرانی و اعلامیه های امام را از قم حمل و در شهرستان نقده بین دوستان و آشنایان توزیع می نمود.

بدین طریق دین خود به اسلام و انقلاب الهی مردم ایران را ادا نمود و عاقبت به آرزوی دیرینه خود كه پیروزی ملت مظلوم ایران بر رژیم فاسد پهلوی رسید و در اوایل جریانات انقلاب باز حضور پرشور و اشتیاق خویش را نشان داد و در تمامی تظاهرات، راهپیمایی ها، مراسمات و برنامه های انقلاب حضور فعال خویش را ثابت کرد، تا اینكه با توطئه و دسیسه قدرتهای استكباری علی الخصوص آمریكای شیطان به خودفروختگان مزدور، ضدانقلاب تهاجم خویش به سوی شهرستان نقده را آغاز و با فكر واهی تصرف آن مردم مظلوم و مسلمان شهر را به خاك و خون کشید.

در این حمله دردمنشانه شهید قنبر اژدری با ابراز رشادتها و دلاوریها مردانه به مقابله با خودفروختگان برخاست و با سازماندهی نیروهای مردمی به دفاع از حیثیت و ناموس منطقه و دستاوردهای انقلاب الهی خویش مبادرت ورزید و عاقبت هم در این مبارزه سخت و نابرابر توسط ضدانقلابیون فاسد و ملحد در تاریخ58/2/2 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *