جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳۲
نماینده ولی فقیه در سپاه خبر داد

دستگیری تعدادی از فرزندان سرمایه‌داران قم در حوادث اخیر

پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 578875
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وقایع اخیر قم اشاره کرد و گفت: تعدادی از فرزندان سرمایه‌داران قم جزو دستگیر شدگان هستند.
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام علی سعیدی در همایش انقلاب اسلامی، تحولات منطقه و چشم انداز آینده که شامگاه چهارشنبه در مدرسه دارالشفای قم برگزار شد، اختلافات موجود در کشور را ناشی از اختلاف برسر مبانی و اصول دانست و گفت: اختلافات مبنایی از اول انقلاب و در دوره‌های مختلف از بازرگان تا احمدی‌نژاد وجود داشته و امروز هم این مشکل وجود دارد که نشانه‌های آن را می‌توان در نوشته‌های دکتر سریع القلم مشاور آقای روحانی مشاهده کرد. 

وی تصریح کرد: اکثر فتنه‌ها هم به همین دیدگاه بر می‌گردد و جناح بندی‌ها و دسته بندی‌های کشور هم ناشی از آن است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سه دیدگاه (جدایی دین از سیاست، مدرنیته اسلامی یعنی تعامل با غرب و نگاه تمدنی به اسلام) وجود دارد، گفت: اگر دولت‌های مختلف طرفدار کنار آمدن با غرب هستند اختلاف مبنایی دارند در حالی که ما نگاه تمدنی به اسلام را قبول داریم بدین معنی که اسلام جامعیت دارد و از تجربیات بشر هم استفاده می‌کنیم اما نباید با غرب ادغام شویم. 

وی افزود: قلمرو اختلافات موجود هم به جامعیت دین، منشا مشروعیت، جامعیت حکم ولی فقیه، رسالت ولی فقیه، تبعیت از ولایت فقیه، سیاست خارجی، مباحث فرهنگی و امثال آن باز می‌گردد. 

حجت الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: افرادی مانند سریع القلم بین حاکمیت دینی و پذیرش جامعه دینی پارادوکس می‌بینند و همین جا است که اساس اسلام به خطر می‌افتد که لازم است حوزه‌ها وارد شوند و با شجاعت و صراحت فریاد بزنند. 

رسالت ولی فقیه را رسالت انبیا می‌دانیم
وی با بیان اینکه آن‌ها منشا مشروعیت را هم صندوق رای می‌دانند، افزود: ما رسالت ولی فقیه را رسالت انبیا می‌دانیم اما آن‌ها به توصیه بسنده می‌کنند. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به بحث فرهنگ و اختلافات مبنایی موجود در آن هم اشاره کرد و گفت: آن‌ها می‌گویند ما در سوریه و لبنان چرا باید باشیم و آن را مانع ارتباط با غرب می‌دانند یعنی در حقیقت قدرت ۴۰ ساله جمهوری اسلامی را مانع ارتباط با غرب می‌دانند. 

وی خاطرنشان کرد: این مباحث‌ همان است که غربی‌ها مطرح می‌کنند و بحث موشکی و دفاعی هم در همین راستا یعنی مانع ارتباط با غرب می‌دانند. 

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه اقتصاد آزاد یا دولتی یا آزادی اقتصادی هم از دیگر مباحث این اختلافات است گفت: ما به جای بدی رسیدیم و همین شکاف طبقاتی بالاخره مشکل آفرین می‌شود. 

وی افزود: کارگزاران کمک به سرمایه گذاری برای کمک به فقرا را ضروری می‌دانستند که نتیجه آن همین سرمایه‌های باد آورده سرمایه داران جدید است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با برشمردن عواملی که در استنباط احکام اثر دارد، گفت: یکی از این عوامل تغییر در ماهیت موضوع است که در کشور ما از طاغوت به حکومت دینی تغییر یافت. 

وی افزود: تغییر در محوریت حکومت و ساختار حکومت هم از دیگر عوامل است بنابر این اگر به نهادی مانند شورای نگهبان حمله شد وظیفه حوزه‌ها و علما چیست؟ 

انقلابی‌گری یعنی اینکه انسان با توجه به متغیرها خودش را همراه کند
حجت الاسلام سعیدی با نتیجه‌گیری از مباحث خود گفت: انقلابی‌گری یعنی اینکه انسان با توجه به متغیرها خودش را همراه کند. 

وی خاطرنشان کرد چرا توجه نمی‌کنیم که در کشور چه می‌گذرد و چرا نظام به دو جناح تقسیم شده است؟ آیا هر دو تفکر اسلام ناب را دارند؟ 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به کمک‌های دولت به بیمه درمانی طلاب، گفت: به خاطر ۳۰ یا ۵۰ میلیارد تومان کمک، صدایشان در آمده اما چگونه است وقتی هزاران میلیارد به دستگاه‌های دیگر کمک می‌شود کسی صدایش در نمی‌آید؟ 

وی تصریح کرد: به هر حال حوزه‌ها باید در مقابل چنین مسائلی که بیان شد برخیزد و از این موهبت الهی یعنی حکومت اسلامی حمایت کند. 

حجت الاسلام سعیدی افزود: همانگونه که امام خمینی(ره) در زمینه حکومت اسلامی کار کردند ما هم باید کار می‌کردیم که کمتر کار کردیم. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران از مباحث خود چنین نتیجه گرفت: که اختلافات امروز مبنایی است و حوزه وظیفه دارد که وارد شود و حداقل زمینه روشنگری خواص را فراهم کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وقایع اخیر قم اشاره کرد و گفت: تعدادی از فرزندان سرمایه‌داران قم جزو دستگیر شدگان هستند.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
United States
اقاي سعيدي مردم ما ولايت مدار است ولي در كشور ما يكي پورشه روكش طلا سوار ميشه اون يكي پول دارو خريدن نداره هم وجود داره!؟
United States
مثل صدامند این ها در عمل ...
صدام هم پورشه روکش طلایی داشت
ما خرمشهر ها در پیش داریم
Iran, Islamic Republic of
ملت انقلابی ایران توطئه مخالفان دولت را در هم شکست زیرا مردم قدر رای خود را میدانند و اجازه اغتشاش نخواهند داد
Iran, Islamic Republic of
مگراینکه خود برخی دولتی ها مانند فتنه 78 پشت پرده این اغتشاشات بوده باشند یعنی مسیراعتراضها رابسوی اغتشاش کشانند تا بهره سیاسی ببرد بالاخره دولت که کاری برای مردم نکرده اینجوری ذهنها ازدولت دورشده وبه جاهای دیگری خیره خواهدشد
میلاد
Iran, Islamic Republic of
ملت انقلابی ایران اسلامی خوب حواسشان جمع است مخلفان ولایت فقیه را درهم شکستند ودر درون خفه شان کردند .کدام رای ؟تقلب وتخلفش در طول انقلاب اسلامی سابقه نداشت ملت انقلابی اغتشاش 88 را فراموش نکردند فتنه گرا ی خبیث هیچ غلطی نکردند همان تست راسال 96 تکرار کردند مردم انقلابی باهوشیاری آتش فتنه اصلاح طلب ها از طرف ارباب وکدخداشان امریکای جنایتکار را به لطف خدا با آب منجلاب خفه کردند لطفا بازی کی بود کی بود را در نیاورید
Iran, Islamic Republic of
دیگه همه چی تموم شد فتنه مخالفان دولت در هم شکست
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا به زودی شاهد اعلام پشت پرده اغتشاشات اخیر از سوی سربازان گمنام خواهیم بود
Iran, Islamic Republic of
به نظرت وزیرشون با اشاره روحانی چیزی میگه ؟؟؟!....دری وزاغری که از نظر این ها بی گناهند.ببینیم با این ها چکار می کنند.
Iran, Islamic Republic of
حداقل جرم کسی که در اغتشاش شرکت کرده و ظاهرا خشونت نداشته اینه که با حضورش زمینه را برای خشونت بقیه آماده کرده. اگه همین ظاهرا شعاردهنده ها و تماشاچی ها نبودند اون چند نفر امکان حمله به پلیس را پیدا نمی کردند و خودرو پلیس را آتش نمی زدند.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه قابل پیشگیری بود ولی مسئولین دولتی به پلیس اجازه ورود و ممانعت از این اجتماع کوچک و ساختار شکن ندادند که باید پیگیری شود
چرا حوزه علمیه این امور مهم نمی پردازد چرا بخوبی این مطالب را برای مردم تبیین نمی کند پس وظیفه حوزه علمیه چیست؟؟
Iran, Islamic Republic of
با توجه به احترام خاصی که برای علما و روحانیت قایل هستم
انتظار داریم در شرایط سخت گرانی وارد حوزه عمل شوند واز قدرتی که دارند به نفع مردم استفاده کنند
مردم دوستدار آنها هستند
حداقل انتظار فتوی در خصوص گرانی و اقتصاد
و حتما جواب می دهد
Iran, Islamic Republic of
صدور فتوی موازینی محکم دارد و فتوی دهنده آزاد نیست تا مثل بنده و جنابعالی استدلال کرده و فتوی صادر کند.
متاسفانه حوزه ها همگام با انقلاب و تحولات روز پیشرفت نکرده اند و لذا صدور فتوا آنگونه که شما انتظار دارید ممکن نیست.
Iran, Islamic Republic of
فتوای چی بدهند کسی گوش نمی ده ! مثلا ربای بانکی صد تا مدعی داره همه هم حرف اون یکی را رد می کند.
مطالباتی
Iran, Islamic Republic of
یکی از شعارهای مردم در پیروزی انقلاب مرگ بر سرمایه دار بود
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دولت روحانی از سرمایه داری واشراف گری دست پهلوی پالانی کثیف را از پشت بست
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی دست کثیف فتنه گران را که برای نابودی دولت نقشه میکشیدند قطع کرد و فتنه را به خودشان برگرداند
Iran, Islamic Republic of
الان نماینده ها (مثل لیست امید)با حمایت سرمایه داران میان تو مجلس امثال دختر صفدر.....وتوشورای شهر تهران فعلی وقبلی (امثال خانم دانشور که خانه ویلایی خیلی بزرگ در نیاوران داردو5تا پرستار بچه ورنگ ماشین هاش با مانتوش ست بودو40تا شرکت خودشو شوهرش داشتند....به نقل از مصاحبه روزنامه آسمان شماره 4 بهمن 92 با ایشان که توقیف هم شد)کلا سرمایه داری همه کاره شده .
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا فیش حقوقیت منتشر کن تا بعد.
Iran, Islamic Republic of
خوب الان منلكت بهم ريخته وضع كار و كاسبي خوابيده اوضاع معيشتي هم داغون؟؟
اين فلسفه سياست شما و جراحي سياسي اعتراض ها به چه درد ما و جيب ما ميخوره؟؟
داداش متوجه ميشيد ما پول نفتمون رو تو جيبمون ميخوايم با اين حرف ها كه مشكلي حل نميشه
Iran, Islamic Republic of
وقتی به تدبیری ها! رأی میدادید باید تبعاتش را هم حساب میکردید. این طرز تفکر تا بالا و پایین مملکت را با احترامات فائقه تقدیم اجانب نکنند و تیپایش را هم هضم نکنند احساس آرامش در وجودشان نمیکند. این خط و این هم نشان
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
باز هم يه تريبون گير انداختيد و هرچى دلتون خواست گفتيد ؟! شما اگه راست ميگفتيد جلوى غارت اموال ملى در زمان محموت رو مى گرفتيد نه اينكه از صبح تا شب براش يقه پاره كنيد ، از اينها گذشته جنابعالى زمانى ميتونيد سنگ مردم مستضعف رو به سينه بزنيد كه مثل امام خمينى ره سالها در گرماى چهل درجه نجف از پنكه استفاده نكنيد يا در زمان جنگ و قس عليهذا ، فقط بلديد شعار بديد، عالم و آدم رو متهم كنيد تا يكى بهتون ميگه بالاى چشمتون ابروست زمين و زمان رو بهم مى ريزيد، الان هم داريد آدرس اشتباهى به ملت ميديد ، والآن هم تا دير نشده بريد توصيه امام خمينى رو اجرا كنيد اين انقلاب مال پا برهنه هاست بترسيد از روزى كه بقول ايشون باطن شماها آشكار بشه ،،،؛
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از پشتی بانی ملت برای برداشتن احمدی نژاد سو ئ استفاده نکنید درون همن ملت ولایت مدار انسانهای با حیا و شرافتمند و قدر شناس نسبت به خدمات احمدی نژاد فراوانند جنابعالی که لباس پابر هستی مرتب از خمتگزار مردم بدگویی می کنی ود صدد هستید با یک تر فند ایشان از سر راه خودتان بر دارید گیریم که ایشان اشتباهاتی همه داشته باشد واقعا برخی از شما روحانیون دارای قوهی دافعه ی بسیار قوی دارید چرا ؟ جهان نترس این نظر رو کمل چاپ کن جای دیگری نیست که ما نظرمان را بیان کنیم الا شما که از این بابت ببرای نظرات مخاطبان خود اهمت قائلید
Iran, Islamic Republic of
آنطور که حاج آقا فرمو ده اند مشکل معترضین در قم ،اقتصادی ومعیشتی نبوده وجنبه سیاسی داشته است
Iran, Islamic Republic of
آقای سعیدی را قبول دارم به درستی .اما از علما گله مندیم چرا با این همه اختلاس و گرونی و دست کردن دولت در جیب ملت و سخنان روحانی در باره مذاکره امام حسین (ع)با عمر سعد و تحریف عاشورا صدایی که آنطور باید و شاید از این علما در نیومد در حالی که در زمان احمدی نژاد کوچکترین واکنششون نپذیرفتن نماینده و معاون دولت بود در حالی که مسائل دینی در زمان احمدی نژاد به چالش کشیده نمیشد قصد دفاع از ایشون رو ندارم . صلابتی از علمای خودمون در دوره روحانی ندیدم
Iran, Islamic Republic of
این آقای سعیدی باید بعنوان یک روحانی از سپاه حقوق نگیرد . اگر اینطور شد و روحانیون این مسلک داشته باشند مثل رهبری مملکت درست میشود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
محمد
انتظار عموم مردم به درستی ،برخود قاطع و عادلانه با این اغتشاش گران است مردم از برخوردهای سلیقه ای خسته اند قوه ی قضائیه استقلال و قدرت عمل خود را نشان دهد و انقلابی عمل کند.
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر فتنه در هم شکست و دولت پابرجا و محکمتر از قبل به خدمت به مردم ایران مشغول خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
خدمت به مردم رو خوب اومدی
حاج آقا تقبل الله خدماتکم
Iran, Islamic Republic of
ده دفعه ی دیگه هم این و بنویسی کسی ن تحت تاثیر قرار میگیره ن باور میکنه
خدمت به مردم که نه خدمت به حقوق بگیر نجومی به قصر نشین ها و به اختلاس گرها