جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی جهان

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 578748
صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی جهان با کاهش روبرو شده است.
کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی جهان
به گزارش جهان نيوز، صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی جهان با کاهش روبرو شده است.
 
به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، صندوق بین المللی پول اعلام کرد: میزان سهم دلار در ذخایر ارزی بین المللی در سه ماه سوم 2017 میلادی به پایین ترین سطح خود از سال 2014 میلادی رسیده است.
بر اساس این گزارش صندوق بین المللی پول افزود: سهم یوان چین و یورو در ذخایر ارزی بین المللی در این مدت با افزایش روبرو شده است.

این گزارش افزود: دلار آمریکا همچنان بیشترین سهم را در ذخایر ارزی بین المللی دارد. میزان دلار آمریکا در ذخایر  بین المللی در سال 2017 میلادی با کاهش روبرو شده است.

میزان دلار در ذخایر ارزی بین المللی تا پایان سه ماه سوم 2017 میلادی به 6.13 تریلیون دلار رسیده که این رقم معادل 63.5 درصد کل ذخایر ارزی بین المللی بوده است.  این رقم در سه ماه دوم امسال به 5.91 تریلیون دلار رسیده بود که معادل 63.8 درصد کل ذخایر ارزی بین المللی بوده است. در سه ماه دوم 2014 میلادی میزان ذخایر دلاری به 4.49 تریلیون دلار رسیده بود که این رقم معادل 63.05 درصد کل ذخایر ارزی بوده است.

دارایی های بانک های مرکزی جهان با ارزهای مختلفی نگهداری می شود. بانک های مرکزی جهان برخی اوقات از این ذخایر برای حمایت از ارزش پول ملی خود استفاده می کنند.

سهم یورو در ذخایر بین المللی نیز از 19.9 درصد در سه ماه نخست به 20 درصد در سه ماه سوم رسیده است. این در حالی است که سهم یورو در ذخایر بین المللی در سال 2009 میلادی به بیش از 28 در صد رسیده بود.
سهم یوان چین در ذخایر ارزی بین المللی نیز در سه ماه سوم امسال به 1.12 درصد رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به 1.08 درصد رسیده بود.

سهم ین ژاپن نیز از 4.6 درصد در سه ماه دوم امسال به 4.5 درصد رسیده است. این گزارش نشان می دهد که ذخایر ارزی جهان در سه ماه سوم 2017 میلادی به بیش از 11.297 تریلیون دلار رسیده که این بالاترین رکورد از سه ماه دوم 2015 میلادی بوده است. این رقم در سه ماه دوم 2017 میلادی به 11.12 تریلیون دلار رسیده بود.
دلار استرالیا و کانادا نیز در سه ماه سوم امسال به ترتیب 1.8 و 2 درصد ذخایر ارزی جهان را تشکیل داده اند که این رقم نسبت به سه ماه دوم با افزایش اندکی روبرو شده است.

منبع:تابناک
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *