جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تمایل مقامات آمریکایی به تشدید جنگ در افغانستان

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 578727
رئیس ستاد مرکزی ارتش آمریکا با تاکید بر افزایش مشاوران نظامی آمریکا و حضور آنان در میدان‌های جنگ گفت که در فصل جدید جنگی واشنگتن خواستار تمرکز بر عملیات رزمی است.
تمایل مقامات آمریکایی به تشدید جنگ در افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ژنرال «جوزف ووتل» رئیس ستاد مرکزی ارتش آمریکا در گفت‌وگو با «آسوشیتدپرس» ضمن تاکید بر اعزام مشاوران نظامی بیشتر آمریکایی به افغانستان گفت  این نظامیان در کنار نیروهای امنیتی افغان و نزدیک به خط مقدم جنگ حضور خواهند یافت.

این ژنرال آمریکایی افزود: واشنگتن خواستار «تمرکز بر عملیات جنگی است» تا نیروهای امنیتی افغان برای فصل جنگی جدید آماده شوند و ابتکار عمل را به دست گیرند.ووتل در ادامه گفت: نیروهای افغان باید فشار را در تمام مدت حفظ کنند و برای به دست آوردن دست بالا در درگیری‌ها تلاش کنند.

وی اظهار داشت: نیروهای ائتلاف در حال تقویت نیروی هوایی افغانستان و آموزش نیروهای امنیتی بیشتری هستند در نتیجه زمانی که در جنگ بعدی حضور یابند توانایی رزمی قابل توجهی خواهند داشت.با این حال این نخستین باری نیست که آمریکا وعده تقویت ارتش افغانستان را داده است تا قادر به شکست طالبان، القاعده، داعش و دیگر مخالفان مسلح دولت افغانستان شود.

این در حالی است که طالبان اکنون حدود نیمی از کشور را تحت کنترل و یا نفوذ خود دارد.ووتل با اشاره به فصل زمستان گفت ارتش این کشور باید در وضعیت هجومی باقی بماند و هنگامی که هوا گرمتر شد برای جنگی بزرگتر آماده باشد.وی اظهار داشت: ما معمولا درباره فصول جنگی صحبت می‌کنیم اما جنگ در واقع هرگز تمام نخواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *