جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سنگ تمام ترامپ برای آشوب‌گران

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 578667
توئیت‌ها و مواضع توهین‌آمیز ترامپ علیه مردم ایران در روز‌های اخیر، نفرت مردم ما را از او دوچندان کرده است. ترامپ مردم ما را «تروریست» و «گرسنه غذا» خطاب کرده است و این توهین قطعا از حافظه ملت متمدن و بافرهنگ و با عزت نفس ایران زدوده نخواهد شد.
سنگ تمام ترامپ برای آشوب‌گران
به گزارش جهان نيوز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از همان ۱۶ ژوئن ۲۰۱۵ (۲۶ خرداد ۹۴) که برای کسب کرسی ریاست جمهوری آمریکا اعلام کاندیداتوری کرد، توهین به ملت ایران را به جزء لاینفک برنامه‌های تبلیغاتی خود قرار داد.

این سرمایه‌دار ۷۱ ساله و سبک مغز نیویورکی پیش از برگزیده شدن بعنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا، از هیچ توهین و درشت‌گویی خطاب به ملت ایران فروگذار نکرد و انواع و اقسام تهدیدات را روانه مردم ما کرد.

لاف ترامپ!
ترامپ، سپتامبر ۲۰۱۶ (شهریور ۹۵) در کشاکش رقابت با نامزد دموکرات‌ها یعنی «هیلاری کلینتون» طی سخنانی در شهر «پنساکولا» ایالت فلوریدا، با اشاره به خفت کماندو‌های نیروی دریایی آمریکا در مواجه با شناور‌های سپاه پاسداران چنین گفت که «اگر رئیس‌جمهور شوم دستور شلیک به قایق‌های ایرانی را خواهم داد»!

پیشنهاد حمله اتمی به ایران!
ترامپ در همان مقطع زمانی در سخنرانی‌های دیگری از جمله نطق انتخاباتی‌اش در لابی صهیونیستی آیپک، چندین بار به تهدید ایران مبادرت کرد. همچنین یکی از حامیان پروپاقرص ترامپ در ایام تبلیغات انتخاباتی‌اش یک سوپر میلیاردر صهیونیست به نام «شلدون ادلسون» بود. کازینوداری که برای رئیس‌جمهور شدن ترامپ هزینه‌های زیادی انجام داد. این فرد در سال ۲۰۱۳ طی مصاحبه‌ای خواستار حمله اتمی به ایران شده بود.

ترامپ پس از ورود به کاخ سفید نیز بر شدت مواضع و اقدامات ایران ستیزانه‌اش افزود؛ تا جایی که حتی با انتقاد برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای در آمریکا هم مواجه شد.

 هر ماه یک تحریم علیه ملت ایران به دستور ترامپ
اقدامات و مواضع ترامپ علیه ملت ایران در حدود یکسالی که از ریاست جمهوری او می‌گذرد بیشتر از هر زمامداری در ایالات متحده بوده است. تقریبا ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید و پوشیدن ردای ریاست‌جمهوری آمریکا، هر ماه یکبار ایران را مورد تحریم قرار داده است.

فرمان ترامپ؛ ایرانی‌ها را راه ندهید!
مهم‌ترین اقدام ترامپ در هفته نخست کاری‌اش، امضای فرمان اجرایی مقررات ویزایی بود. فرمانی که شهروندان ۷ کشور از جمله ایران را به بهانه اینکه این شهروندان احتمالا تروریست هستند، از ورود به آمریکا منع می‌کرد.

۱۵ بهمن ۱۳۹۵ به فاصله دو هفته از آغاز کار ترامپ بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا، وزارت خزانه داری این کشور، ۱۳ فرد و ۱۲ شرکت مرتبط با ایران را به بهانه‌ای واهی، مورد تحریم قرار داد.

در ۴ فروردین ۱۳۹۶، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، با دستور ترامپ، واشنگتن تحریم‌هایی را علیه ۳۰ فرد یا شرکت خارجی به علت انتقال فناوری به ایران، اعمال کرده است.

سیاهچاله تحریم‌ها
ترامپ در سلسله اقدامات ضدایرانی‌اش روز چهارشنبه ۱۱ مرداد ۹۶، طرح سناتور‌های آمریکایی موسوم به «تحریم‌های مادر» یا «سیاهچاله تحریم‌ها» را علیه ایران به امضا رساند. تحریم‌های جدید که آنرا «کاتسا» نیز می‌نامند و هدفش فلج کردن اقتصاد ومعیشت ایرانیان است.

ترامپ ملت ایران را «تروریست» نامید
ترامپ روز جمعه ۲۱ مهر سال جاری، پیش از آغاز سخنرانی‌اش در خصوص برجام، در جمع عد‌ه ای از سیاستمداران محافظه‌کار آمریکایی، وعده یک نطق طوفانی علیه ایران را داد و با وقاحت تمام، ملت ایران را «تروریست» خطاب کرد. او همچنین در همان سخنرانی از لفظ «شیطان» نیز در مورد ایرانی‌ها استفاده کرد.

حمایت ترامپ از اغتشاشگران
حالا این روز‌ها که اندک اغتشاشگرانی سودای برهم زدن آرامش و امنیت مردمدر تهران و سایر شهرها، دست به تخریب اموال عمومی و تعرض به آرامش و امنیت مردم می‌زنند، ترامپ با سیاهه‌ای از اقدامات خصمانه علیه ملت ایران به اسم حمایت از آن‌ها در واقع به امید دادن به اغتشاشگران مشغول است و از ینگه دنیا، توئیت‌هایی را در حمایت از آشوبگران بر خروجی اکانت خود قرار می‌دهد.

در شرایطی که آشوبگران در تهران و سایر شهر‌ها به آتش زدن و تخریب ایستگاه‌های اتوبوس، ماشین آتش‌نشانی، نرده‌های آهنی کنار خیابان، خودپرداز بانک‌ها و حتی تکایا و مساجد مشغول بودند، ترامپ از زمین گلف ویلای ییلاقی‌اش در فلوریدا، توئیترش را اتاق جنگ آشوبگران کرده بود و آن‌ها را برای آشوب بیشتر تحریک می‌کرد.

ایرانی‌ها گرسنه غذا هستند!
تا لحظه نگارش این متن، ترامپ تاکنون ۴ توئیت در حمایت از اندک آشوبگران داخل کشور کرده است. البته این بجز بیانیه‌های کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا و همچنین توئیت توهین‌آمیز «مایک پنس» معاون اولش و «ایوانیکا» دخترش علیه مردم ایران است.
لحن این ۴ توئیت ترامپ حالتی تهاجمی و بسیار توهین‌آمیز داشت. وی در یکی از این توئیت‌ها با وقاحت تمام، مردم ایران را «گرسنه غذا» خطاب کرد.

گردن‌کشی مضحک یک بزدل؛ آقای ترامپ چرا ناوهای غول‌پیکر شما جرئت نزدیک شدن به شناورهای ما را ندارند؟
ترامپ در توئیت دیگری در راستای تحریک اندک مزدوران اغتشاشگر ادعا کرده بود که ایران از توان نظامی آمریکا هراس دارد! این ادعای ترامپ آنجایی رنگ می‌بازد که بدانیم در یکسال اخیر همه ناو‌های غول‌پیکر آمریکایی در پهنه وسیع خلیج فارس و آب‌های منطقه‌ای با نزدیک شدن شناور‌های ایرانی به حدود ۶۰۰ متری آنها، فورا تغییر مسیر داده‌اند. شاهد مثال این موضوع دو ناو هواپیمابر «جورج اچ دبلیو بوش» و «یو اس ان اس اینوینسیبل» آمریکا هستند که در دو مقطع قصد عرض اندام در خلیج فارس را داشتند، اما به محض غرش شناور‌های ایرانی راه خود را کج کردند.

توئیت‌ها و مواضع توهین‌آمیز ترامپ علیه مردم ایران در روز‌های اخیر، نفرت مردم ما را از او دوچندان کرده است. ترامپ مردم ما را «تروریست» و «گرسنه غذا» خطاب کرده است و این توهین قطعا از حافظه ملت متمدن و بافرهنگ و با عزت نفس ایران زدوده نخواهد شد. البته توهین مسئولان آمریکایی علیه ما مسبوق به سابقه است. در سال ۲۰۱۴ وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در دولت اوباما در جلسه استماع کنگره این کشور در اظهاراتی وقیحانه اعلام کرد، «فریب و نیرنگ بخشی از ژن ایرانی‌ها است»!

با این همه توهین و قساوت در گفتار و رفتار، به نظر می‌رسد، شعار «مرگ بر آمریکا» کمترین پاسخی به اراجیف مقامات واشنگتن باشد. هر چند این شعار به مذاق عده‌ای واداده خوش نیاید.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *