پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
نیکی هیلی:

واشنگتن مذاکرات دو کره را به رسمیت نمی‌شناسد

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 578609
نماینده آمریکا در سازمان ملل بر این باور است که واشنگتن هرگونه مذاکره احتمالی بین کره شمالی و کره جنوبی را به رسمیت نمی‌شناسد.
واشنگتن مذاکرات دو کره را به رسمیت نمی‌شناسد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نیکیل هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه در سخنانی گفت: ایالات متحده هرگونه مذاکره احتمالی بین دو کره را به رسمیت نخواهد شناخت، مگر آنکه نتیجه گفتگوها ممنوعیت همه تسلیحات هسته‌ای در شبه جزیره کره باشد.

وی در ادامه افزود: کره شمالی می تواند با هر کسی که می خواهد مذاکره کند ولی آمریکا تمایلی برای به رسمیت شناختن این گفتگوها ندارد، تا زمانی که آنها با ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای که در اختیار دارند، موافقت کنند.وی در جریان یک کنفرانس خبری هشدار داد: علاوه بر این، آمریکا تدابیر و اقدامات بیشتری را علیه پیونگ یانگ اتخاذ خواهد کرد، اگر کره شمالی آزمایش موشک بالستیک دیگری را انجام دهد.

هیلی اظهار داشت: همان طور که گزارش هایی درباره آمادگی احتمالی کره شمالی برای انجام یک آزمایش موشکی دیگر می شنویم، امیدوارم این اتفاق نیفتد، ولی اگر کره شمالی چنین اقدامی را انجام دهد، باید اقدامات و تدابیر بیشتری را علیه رژیم کره شمالی اعمال کنیم.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به مذاکره احتمالی دو کره گفت: واشنگتن نسبت به چشم انداز هرگونه مذاکره بین کره شمالی و کره جنوبی تردید دارد و بعید است که در مذاکرات بین دو کشور، نقشی ایفا کند.وی تاکید کرد: ما نسبت به صداقت کیم جونگ اون برای نشستن و انجام مذاکره، به شدت تردید داریم.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات دو کره درباره شرکت ورزشکاران کره شمالی در المپیک زمستانی 2018 طی ماه آینده، در نهایت منجر به برقراری صلح در شبه جزیره کره شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *