سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

بهترین راه برای جذب فرزندان به دین؟

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 578600
کارشناس علوم قرآنی گفت: بهترین عبادت برای جذب بچه ها نماز است. متن نماز می تواند در قالب نوشته، تابلو و یا مجسمه کودک را مشتاق به عبادت کند.
بهترین راه برای جذب فرزندان به دین؟
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی درباره تربیت فرزندان گفت: تشویق یکی از مهمترین راه های جذب کودکان به سمت انجام عمل عبادی است. تشویق کردن به طرق مختلف خوب است. بهترین مسیر این است که برای فرزندان چیزهایی که خوششان می آید را با محوریت عبادی تهیه  و از این طریق آنان را به سمت مسائل عبادی مشتاق کنیم.

وی ادامه داد: بهترین عبادت برای جذب بچه ها نماز است. متن نماز می تواند در قالب نوشته، تابلو و یا مجسمه، کودک را مشتاق به عبادت کند. برخی اوقات پدر و مادر در حال خواندن نماز هستند و کودک نیز سر بر مهر می گذارد و یا تسبیحی که در دست پدر یا مادر است را می گیرد و مانند بزرگترها که ذکر می گویند کلماتی را در زبان کودکانه خود زمزمه می کند.

این کارشناس علوم قرآنی درباره غفلت پدر و مادر در قبال فرزندان اظهار کرد: کودکان را به ندرت به مجالس دینی و مراکز عبادی مثل مساجد می بریم. ما باید نسبت به بچه ها از زمانی که متوجه موضوعات مختلف می شوند همراه خود به مجالس مذهبی ببریم. شاید فردی هر روز و هر شب در مسجد باشد اما فرزندانش هر چند وقت یک بار به شکل اتفاقی به مسجد بروند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی ادامه داد: ائمه جماعات باید در مساجد امکاناتی برای بازی بچه ها در قسمتی از مسجد فراهم کنند. وقتی پدر و مادر به مسجد می آیند فرزندان را با خود به مسجد آورده و به این شکل ارتباط با مسجد و مسجدی ها در فرزندان اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: اینگونه فرزندان از پدر و مادرها می پرسند مسجد نمی خواهید بروید؟ و این نشان دهنده جذب از طریق وسایل بازی است. در خانه با خریدن امکانات عبادی و همچنین بردن فرزند به مساجد و محافل مذهبی و فراهم آوردن امکانات در اطراف مساجد یا کنار آن برای بازی بچه ها که به واسطه نزدیکی به مسجد و اعمال عبادی روی آورند.  

وی خاطرنشان کرد: مسئولین در مراکز تفریحی امکاناتی که نشان دهنده محلی برای انجام عبادت باشد در نظر بگیرند. در پارک های بسیار عظیم امکانات بزرگ می سازیم اما آن چه برای انجام عبادت و جذب کودکان و نوجوانان به اعمال عبادی نیاز است  وجود ندارد و برعکس امکانات غیر از معنویت و مسائل عبادی فراوان است.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *