جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
ترامپ با تهدید به قطع کمک مالی فلسطینی‌ها:

صدها میلیون‌ دلار می‌دهیم دریغ از هیچ تشکری!

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 578546
دونالد ترامپ تهدید کرد، حمایت مالی فلسطین را قطع می‌کند. وی گفت: اگر آنها به مذاکرات صلح بازنگردند و در آن شرکت نکنند، تامین مالی فلسطینی‌ها را متوقف می‌کنیم.
صدها میلیون‌ دلار می‌دهیم دریغ از هیچ تشکری!

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتر خود نوشت، واشنگتن به فلسطینی‌ها صدها میلیون دلار سالانه می‌دهد دریغ از هیچ تشکر و احترامی! آنها حتی نمی‌خواهند روی توافق صلحی که با اسرائیل مدتهاست به تعویق افتاده، مذاکره کنند. واشنگتن بعد از این صدها میلیون دلار به آنها نمی‌دهد.
ترامپ که قبلا از پاکستان انتقاد کرده بود در این توییت جدید نوشت: تنها پاکستان نیست که به آن میلیاردها دلار در ازای هیچ چیز می‌دهیم، بلکه کشورهای دیگر نیز هستند، مثلا ما میلیون‌ها دلار سالانه به فلسطینی‌ها می‌دهیم، در حالی که هیچ احترامی برای ما قائل نیستند.

وی افزود: ما بحث قدس را که مشکل‌ترین بخش مذاکرات بود از روی میز مذاکرات برداشتیم، اما اسرائیل در قبال آن باید یشتر بپردازد. تا زمانی که فلسطینی‌ها نمی‌خواهند به مذاکره بازگردند چرا ما باید چنین مبلغ هنگفتی را همچنان در آینده به آنها بپردازیم؟
ترامپ ششم دسامبر نیز رسما قدس را با دو بخش شرقی و غربی آن پایتخت اسرائیل اعلام کرد و دستور انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس را داد که خشم جهانی را به دنبال داشت.

در این راستا نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره اینکه آیا آمریکا قصد دارد تامین مالی سازمان امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را در واکنش به موضع مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه محکومیت تصمیم ترامپ ادامه دهد یا نه، گفت: ترامپ قبلا گفته که نمی‌خواهد تا زمانی که فلسطینی‌ها به میز مذاکره بازنگردند هیچ کمک مالی به آنها بکند.

وی افزود: آنچه ما در خصوص قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل شاهد بودیم به نفع وضع کنونی نبود. ما همچنان در تلاش برای پیشبرد روند صلح هستیم، اما اگر این اتفاق نیفتد ترامپ هیچ گونه تامین مالی را انجام نمی‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *