جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تعرض به زنان و دختران با ارابه ‌نقره‌ای

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 578541
مجرم سابقه‌دار جرائم جنسی که با سرقت خودروی پراید نقره‌ای زنان و دختران را در پوشش مسافربر مورد آزار قرار می‌داد دوباره بازداشت شد.
تعرض به زنان و دختران با ارابه ‌نقره‌ای
به گزارش جهان نيوز، مجرم ۴۲‌ساله که علیرضا.‌ج نام دارد یازدهم آذرماه بار دیگر تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفت. آن روز زن جوانی وحشت زده وارد کلانتری ۱۴۷ گلبرگ شد و گفت که راننده یک خودروی پراید۱۴۱ نقره‌ای‌رنگ قصد تعرض به او را داشته است، اما موفق به فرار از دست او شده است. او گفت: متهم با سرقت کیف دستی او از محل گریخته است. بعد از مطرح شدن شکایت، پرونده به دستور قاضی بخشوده، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه‌۲۷ در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. او در توضیح بیشتر جزئیات حادثه گفت: ساعت‌۱۴:۳۰ روز حادثه کنار خیابان جشنواره منتظر تاکسی بودم تا به سیدخندان بروم که یک دستگاه خودروی پراید۱۴۱ نقره‌ای توقف کرد. بعد از گفتن مسیر سوار شدم. راننده مردی لاغراندام و حدوداً ۴۲ ساله بود.

او بعد عبور از بزرگراه شهید باقری گفت که مسیر به علت ترافیک بسته است و وارد خیابانی شد که برایم آشنا نبود. من که به رفتار او مظنون شده بودم خواستم به مسیر اصلی باز گردد، اما بدون توجه به حرفم وارد جاده‌ای فرعی در محدوده شهرک امید شد. من که اطمینان پیدا کرده بودم راننده نیتی بد در سر دارد به او هشدار دادم، اما بدون توجه با سرعت بیشتری حرکت کرد. آن‌جا بود که تصمیم گرفتم خودم را از ماشین به بیرون بیندازم، اما دستم را گرفت و مانع شد. بعد من را بین دو صندلی جلو انداخت و شروع به فحاشی کرد. همزمان مدام به سر و صورتم ضربه می‌زد. او در محلی خلوت توقف کرد و در حالی که قصد تعرض داشت با لگد در پراید را باز کردم و خودم را بیرون انداخته و فرار کردم. 

با اطلاعاتی که زن جوان در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان خیلی زود دست به تحقیق زده و موفق شدند با بررسی دوربین‌های مداربسته مسیر، شماره پلاک پراید مورد نظر را به دست آوردند. آنها بعد از استعلام، متوجه شدند که پراید نقره‌ای اول آذرماه از محله‌ای در شهرری سرقت شده است.  بررسی‌های پلیس در این‌باره جریان داشت تا اینکه ساعت‌۰۱:۳۰ بامداد هفدهم آذرماه مأموران پلیس آگاهی هنگام گشت‌زنی در محدوده محله اتابک به یک خودروی پراید که به طرز مشکوکی داخل کوچه‌ای خلوت و تاریک پارک شده بود مشکوک شدند. آنها بعد از بررسی شماره پلاک خودرو متوجه شدند که این خودرو همان پراید تحت تعقیب پلیس است که دستور توقیف و بازداشت سرنشینان آن در سامانه پلیس ثبت شده است. راننده پراید که متوجه چراغ گردان خودروی پلیس شده بود با روشن کردن خودرو از محل فرار کرد. بعد از آن بود که مأموران پلیس خودروی پراید را تعقیب کردند. آنها همچنین متوجه حضور زنی داخل پراید شدند که با راننده درگیر بود. عملیات تعقیب  پلیس ادامه داشت تا اینکه چرخ خودروی پراید بعد از برخورد با جدول کناری خیابان ترکید و خودرو متوقف شد و مأموران پلیس موفق شدند راننده را بازداشت کنند. 

راننده مردی ۴۲ ساله به نام علیرضا. ج بود. بررسی سوابق او نشان داد که علیرضا از مجرمان سابقه‌دار است که بارها به اتهام جرائم جنسی، آتش‌سوزی عمدی اماکن و سرقت در تهران، ورامین و اصفهان بازداشت شده و به زندان افتاده بود. همچنین متوجه شدند که او از مدتی قبل تحت تعقیب دستگاه قضائی قرار داشت.  در شاخه دیگری از بررسی‌ها زن جوان که هنگام بازداشت متهم در پراید حضور داشت مورد تحقیق قرار گرفت. او در شرح ماجرا گفت: من وکیل دادگستری هستم  ساعت ۲۲:۰۰ روز پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه از محل کارم در افسریه خارج شدم تا به خانه‌مان در محله اتابک بروم. نزدیکی خانه‌مان ناگهان راننده وارد کوچه‌ای تاریک و خلوت شد و توقف کرد. او با تهدید خودش را به صندلی عقب رساند و تهدید به مرگ کرد. او به زور من را به صندلی جلو کشاند و بعد از قفل کردن در ماشین به من تعرض کرد. همان زمان بود که ناگهان خودروی گشت پلیس از راه رسید. متهم بعد از دیدن چراغ گردان پلیس پشت فرمان نشست و حرکت کرد. همان لحظه من با او درگیر شدم و توانستم فرمان ماشین را منحرف کنم تا اینکه خودرو با جدول برخورد کرد و متوقف شد. مأموران پلیس هم متهم را بازداشت کردند. 

بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که اولین شاکی هم به اداره پلیس دعوت شد. او بعد از مواجهه، متهم را شناسایی و علیه وی اعلام جرم کرد. 

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: زن دیگری هم که به همین شیوه در دام متهم گرفتار شده بود با حضور در اداره پلیس وی را شناسایی کرد. وی ادامه داد: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرائم جنسی و به منظور شناسایی شاکیان دیگر، تحقیقات از متهم در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در جریان است. وی از کسانی که به این شیوه مورد آزار قرار گرفته‌اند خواست به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری ۱۲۰ سیدخندان مراجعه کنند. 

منبع: روزنامه جوان
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *