جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
دستور ترامپ برای خرابکاری؛

خبر رسانه‌های آمریکا برای ایجاد اغتشاشات در ایران

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 578522
روزنامه های متعدد آمریکایی از ماهها پیش، از اقدام سرویس جاسوسی مرکزی آمریکا برای تشکیل اتاق مرکزی بزرگ اطلاعاتی و تعیین یک افسر کهنه‌کار آمریکایی به ریاست این مرکز خبر داده اند.
خبر رسانه‌های آمریکا برای ایجاد اغتشاشات در ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، روزنامه های متعدد آمریکایی از ماهها پیش، از اقدام سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای تشکیل اتاق مرکزی بزرگ اطلاعاتی و  تعیین یک افسر کهنه‌کار آمریکایی و معروف به  توطئه‌چینی ضد ایران به ریاست این مرکز خبر داده اند.  روزنامه وال استریت ژورنال در همین رابطه می‌نویسد: «آژانس جاسوسی مرکزی آمریکا هیئت ویژه ای را برای افزایش فشار بر ایران تشکیل داده که به صورت  متمرکز بر جمع آوری اطلاعات و فعالیت های مربوط به رابطه با ایران تلاش می کنند.»  بر اساس این گزارش این اقدام پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد ایران را به‌عنوان مهمترین و اولویت دارترین هدف جاسوسان آمریکایی مطرح کند.

 
نقش این مرکز جمع آوری تحلیل‌گران و کارمندان و نخبگان عملیاتی از تمامی بخش های سرویس‌های جاسوسی مرکزی آمریکا جهت تقویت توانمندی‌های خود به ویژه در زمینه عملیات ربایش است. این مرکز نظیر مرکز جدید کره شمالی است که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در ماه گذشته اعلام کرد که برای مقابله با تلاش های این کشور جهت توسعه بمب های هسته ای تشکیل داده است. 

«مایک پمپئو» مدیر اطلاعات مرکزی آمریکا یک چهره شاخص جنگی و ضد ایرانی  به شمار می‌رود.  مسئولان آمریکایی معتقدند که تمرکز بر  تهدیداتی که ایران می‌تواند ضد منافع امنیت ملی آمریکا ایجاد کند، باعث تاسیس این مرکز جدید شده است. پمپئو و دونالد ترامپ منتقد توافق هسته ای هستند. پمپئو  این توافق را یک اشتباه برای امنیت ملی آمریکا قلمداد می‌کند. 

پیش از این نیز سرویس های جاسوسی آمریکا تحلیل‌گران و کارمندان اجرایی خود را تحت یک مرکز واحد جمع آوری کرده بود تا بتوانند تحولات ایران را به عنوان اتاق عملیات ایران  تجزیه و تحلیل کنند. این بخش که به فارس معروف بود، یکی از بزرگترین بخش‌های منطقه ای در سرویس‌های جاسوسی آمریکا به شمار می‌رفت. 

مسئولان کنونی و گذشته آمریکایی اذعان می‌کنند که تشکیل این مرکز ضد ایرانی به عنوان یک مرکز مستقل این واقعیت را نشان می‌دهد که آژانس جاسوسی مرکزی آمریکا و  کاخ سفید اهمیت ویژه‌ای برای عملیات خرابکاری ضد این کشور قائل هستند و آن را مانند روسیه و کره شمالی در اولویت کارهای خود قرار داده اند.  تاسیس این مرکز تلاشی از سوی آژانس مرکزی آمریکا برای جمع آوری تمامی نخبگان و جاسوسان ضد ایرانی در یک مکان است  تا آنها اطلاعات را در کنار یکدیگر جمع آوری کنند و  تحلیل‌گران نیز اقدام به ارائه ارزیابی‌ها و بیانیه‌های خود نمایند. 

پمپئو، «مایکل دی اندریا» افسر کهنه‌کار آمریکایی را برای  فرماندهی این مجموعه جدید انتخاب کرده است. وی اخیراً  نظارت بر طرح سازماندهی تعامل با حملات هواپیماهای بدون سرنشین را عهده دار بود.  روزنامه نیویورک تایمز نیز انتخاب دی اندریا  برای فرماندهی مرکزی  ضد ایرانی در آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا را تایید کرده است. 
گفته می‌شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتخاب دی اندریا روش جدیدی از سیاست این کشور را  نسبت به دو دهه گذشته در برابر ایران در پیش گرفته است،  او در جریان سفر اخیر خود به عربستان سعودی صراحتاً اعلام کرده بود که  ایران دشمن آمریکا است و باید با این کشور مبارزه کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *