سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

فرانسه هم درباره تجمعات خیابانی ایران توهم زد

سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب: 578484
دولت فرانسه روز سه‌شنبه با ادعاهای واهی از بروز ناآرامی‌ در برخی از شهرهای ایران و «آمار بالای قربانیان و بازداشت‌شدگان» ابراز نگرانی کرد.
فرانسه هم درباره تجمعات خیابانی ایران توهم زد
به گزارش جهان نيوز؛ به نوشته خبرگزاری فرانسه، رومن نادال سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای درباره تحولات اخیر ایران گفت: «مقامات فرانسوی به دقت وضعیت ایران را دنبال می‌کنند. حق اعتراض آزادانه یک حق اساسی است، همین طور آزادی انتقال اطلاعات.»

وی افزود: «دولت فرانسه نگرانی خود را از آمار بالای قربانیان و بازداشت‌شدگان ابراز می‌کند. در هفته‌های آینده، احترام به حقوق بشر، در مرکز گفت‌وگوهای ما با مقامات ایرانی خواهد بود.»

این اولین واکنش فرانسه به آشوب‌های اخیر در چند شهر ایران است. پیش از این اتحادیه اروپا، آلمان و انگلستان هم از این ناآرامی‌ها ابراز نگرانی کرده بودند.

در حالی که پیش از این منابع غیررسمی به نقل از دولت فرانسه خبر داده بودند که «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه این کشور شنبه به تهران می‌آید، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز گفت در این مورد «اطلاعی ندارم.»
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
در روزهای اخیر در فرانسه بیش از 1300 خودرو توسط آشوب گران آتش زده شد. مقامات فرانسه بر برخورد قاطع با آشوب گران تأکید کردند. در کشور ما روحانی سخنان منفعلانه ای گفت.

شدت آشوب فرانسه بیشتر از ایران بود. برخورد پلیس بسیار شدید تر از ایران بود. مقامات ما و ظریف چه گفتند؟ ظریف خوابیده است در حالی که مقامات اروپایی و آمریکا هر روز علیه ایران موضع می گیرند.