جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پرسپولیس چگونه از آقای گل پول می‌سازد؟

سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب: 578479
مهدی طارمی بعد از نزدیک به نیم فصل محرومیت اکنون با پیشنهادی قطری عزم جدایی از پرسپولیس را کرده است.
پرسپولیس چگونه از آقای گل پول می‌سازد؟
به گزارش جهان نيوز؛ آقای گل دو فصل گذشته فوتبال ایران در دو لیگ پانزدهم و شانزدهم، در شرایطی لیگ را آغاز کرد که بعد از چند هفته با توجه به حکم فیفا در خصوص قرارداد غیرقانونی و تخلف در آن درباره باشگاه ریزه اسپور با محرومیت چهار ماهه مواجه شد. این محرومیت در کنار جریمه مالی نزدیک به 800 هزار یورویی بزرگترین چالش را برای او و همچنین باشگاه پرسپولیس که باید دو پنجره نقل و انتقالاتی را با محرومیت پشت سر بگذارد شکل داده است.

با این حال اکنون در فاصله کمتر از 20 روز به پایان دوران محرومیت این بازیکن، با توجه به آغاز پنجره نقل و انتقالات زمستانی او به پیشنهاد تمدید قرارداد باشگاه بی‌توجه بوده و اعلام کرده قصد خروج از فوتبال ایران و آغاز دوران لژیونر شدنش را دارد. مساله‌ای که با توجه به محرومیت باشگاه و همچنین فقر مهاجم در این تیم که تنها علیپور و منشا را در اختیار دارد، می‌تواند چالش بزرگی برای سرخ‌ها شکل دهد.

طارمی که پیشنهاد باشگاه الغرافه را به عنوان نزدیک‌ترین گزینه برای جدایی به باشگاه اعلام کرده، از این حیث 550 هزار دلار نصیب باشگاه خواهد کرد که برخلاف هزینه متحمل شده برای جلب رضایت باشگاه ترکیه‌ای برای بخشودگی مبلغ جریمه و همچنین دو محرومیت نقل و انتقالاتی نمی‌تواند سود چندانی برای آنها محسوب شود و عبور باشگاه از این پیشنهاد بهترین اتفاق ممکن تلقی می‌شود.

اینکه راه پیشرفت مهدی طارمی از الغرافه به باشگاه دیگری خصوصا در اروپا میسر شود، احتمال خیلی کمی را می‌توان برای آن متصور بود. اتفاقی که بتواند طارمی با درخشش در این تیم در نهایت هم از حیث مالی و هم پیشرفت و تسریع مسیر خود برای حضور در اروپا به خواسته‌اش دست یابد دور از ذهن است. الغرافه قطر اکنون در لیگ 12 تیمی این کشور رتبه هفتم را به خود اختصاص داده و فاصله 4 امتیازی تا قعرنشین این لیگ دارد. طارمی برای رقابت در این تیم برای دستیابی به جایگاه ثابت باید با مهاجمانی از اندونزی، کنگو، اسلواکی، برزیل و سودان رقابت کند! با این حال برترین گلزن آنها از اسلواکی و با 5 گل زده است.

با این حال موضوع اصلی برای طارمی در این کشور این است که بتواند مسیر پیشرفت خود را به فوتبال اروپا مهیا سازد و البته باشگاه پرسپولیس نیز باید به دنبال این باشد تا از دو محرومیت خود در نقل و انتقالات حداکثر سودآوری را از این انتقال را صورت دهد.

خروج طارمی در نیم فصل از پرسپولیس بهترین تصمیم ممکن از حیث سودآوری خواهد بود؛ اما مسیر و مقصد آن باید با مدیریت لازم از سوی مسئولان این تیم همراه شود. با توجه به اینکه قرارداد طارمی در انتهای لیگ خاتمه خواهد یافت، مسلما ممانعت از تصمیم جدایی او برای نیم فصل تصمیم عاقلانه‌ای نخواهد بود، چرا که مسلما او در پایان فصل به عنوان بازیکن آزاد و بدون توجه به محرومیت باشگاه این تیم را ترک خواهد کرد و از حیث مالی نیز سودی برای باشگاه نخواهد داشت.

باشگاه اما می‌تواند با ارائه یک پیشنهاد مناسب خارجی برای این مهاجم او را ترغیب به حضور در آن کرده و البته در سهم این انتقال نیز سود مناسبی برای خود تخصیص دهد. بهترین پیشنهاد برای خروج او از پرسپولیس می‌تواند حضور در اروپا باشد. به طور مثال یونان اکنون بهترین پایگاه برای بازیکنان ایرانی محسوب می‌شود که بازیکنان ایرانی نیز مقبولیت مناسبی در لیگ این کشور با توجه به درخشش امثال کریم انصاریفرد، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی دارا هستند. حضور مهدی طارمی حتی در باشگاهی مثل پانیونیوس و به مبلغی کمتر شاید برای او در ابتدا سودی نداشته باشد؛ اما نگاهی به سرنوشت بازیکنی مثل کریم انصاریفرد که با موفقیت خود در این کشور توانسته قرارداد خود را چند برابر کند، می‌تواند راه روشن و مطمئنی تصور شود.
 
پرسپولیس در صورتی که یک پیشنهاد مناسب خارجی برای طارمی در نظر بگیرد و سهمی از انتقال بعدی او در صورت موفقیت در باشگاهش برای خود اختصاص دهد، می‌تواند به سادگی از انتقال بعدی‌اش از باشگاه نیز به سود برسد.

در شرایط فعلی اما انتقال مهدی طارمی به الغرافه قطر نه تنها سودآوری برای پرسپولیس نخواهد داشت که این تیم و هوادارانش را با مشکل نیز مواجه خواهد کرد. طارمی که در ابتدای فصل با پیشنهاداتی از دیناموزاگرب و پانیونیوس مواجه بود و تنها به واسطه رقمی که علی اکبر طاهری در آن زمان در نظر گرفته بود نتوانست آنها را نهایی کند. با این حال بار دیگر به جریان افتادن انتقالی با چنین شرایط و سهیم بودن باشگاه در موفقیت آتی و ترانسفر بعدی طارمی می‌تواند سودآوری بزرگی برای باشگاه داشته باشد و باید دید در نهایت چه تصمیمی در خصوص این انتقال گرفته خواهد شد.
 
طارمی راهی قطر می‌شود تا در پس دو محرومیت نقل و انتقالاتی برای پرسپولیس تنها 550 هزار دلار نصیب این تیم شود و او نیز از ماجرای محرومیت و جریمه فیفا که با دیپلماسی سیاسی برطرف شد، عبور کند یا با یک پیشنهاد مناسب اروپایی که شان هم پرسپولیس و هوادارانش و هم طارمی حفظ شود مسیر پیشرفت فنی و حرفه‌ای برای او باز شده و راهکار اقتصادی نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود.
منبع: ورزش سه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *