پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۱۳
ادامه اظهارات حاشیه دار وزیر راه و شهرسازی

آخوندی: دوره بیغوله ساختن در بیابان‌ها به سر رسید

سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 578452
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دوره بیغوله‌ ساختن در بیابان‌ها و به وجود آوردن فضاهای زشت و پلشت به اتمام رسیده است گفت: امروز با شروع نوسازی بافت فرسوده محله سیروس، شاهد آغاز رویکرد ارتقای کیفیت زندگی مردم در ساخت و سازها هستیم.
آخوندی: دوره بیغوله ساختن در بیابان‌ها به سر رسید
 به گزارش جهان نيوز به نقل از ايلنا، وزیر راه و شهرسازی در مراسم شروع عملیات اجرایی برنامه نوسازی مسکن در بافت فرسوده با مجموعه مسکونی یکصد واحدی در محله سیروس با بیان اینکه معتقدم این اقدام یک تغییر رویکرد در شهرسازی است، گفت: برای من مهم است که این تغییر رویکرد را بتوانیم به کل ایران تعمیم دهیم.

آخوندی با بیان اینکه بارها درباره کالایی شدن مردم ایران، سوداگری شهری و شهرفروشی صحبت کردم گفت: اقدامات سال‌های گذشته در بحث شهرسازی باعث شده تا امروز تهران تبدیل به ساختمان‌های بدقواره شود. صرف اینکه کسی پول بدهد و تراکمی را خریداری کند.

وی افزود: شاید محله سیروس که امروز عملیات اجرایی نوسازی بافت فرسوده در آن شروع می‌شود از قدیمی‌ترین محله‌های تهران باشد که فرهنگ و تاریخ کشور در این محله می‌توان دید.

حال اینکه سوال من این است آیا با این تراکم‌فروشی‌ها می‌توان کیفیت زندگی در شهر را افزایش داد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکید من بر افزایش کیفیت زندگی است گفت: این نوعسازی‌های بافت فرسوده باید در تمام محله‌های فرسوده ایران به اجرا برسد تا شاهد افزایش کیفیت زندگی مردم باشیم.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مردم باید از محلی که در آن زندگی می‌کنند لذت ببرند و حس تعلق به آن داشته باشند.

آخوندی گفت: این پروژه از این جهت برای من مهم است که آغاز تغییر نگرش در شهر و طراحی شهری محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز وقت آن رسیده است دولت، شهرداری‌، مردم شهر خط بطلانی به اقدامات گذشته در شهرسازی بکشند و دوران بیغوله ساختن و هدر دادن هزاران میلیارد تومان پول مردم در ساخت و ساز در بیابان‌ها به اتمام رسیده است و باید از ایجاد فضاهای زشت و پلشت در بیابان‌ها بگذریم و به هویت ملی خود بازگردیم.

آخوندی با بیان اینکه شهر باید جایی برای نفس کشیدن و گفت‌وگو باشد، گفت: نسبت به اجرای این اقدامات خوشبین هستم چراکه این پروژه‌ها قرار است با مشارکت مردمی ساخته شود.

آخوندی ادامه داد: امروز دوران اینکه مسئولین بیایند و آمار کمی ساخت صدهزار واحد مسکونی در شهر را بدهند تمام شده و امروز ما از افزایش کیفیت زندگی مردم صحبت می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ما می‌گوییم قیم مردم نیستیم و مردم باید درباره نحوه زندگی خود تصمیم بگیرند، گفت: قرار نیست این پروژه‌ها، تک‌پروژه باشند و به زودی شاهد اجرای این پروژه‌ها در سایر بافت‌های تاریخی و فرسوده شهر خواهیم بود.

وی تاکید کرد: نمی‌خواهم برای محله سیروس از عنوان فرسوده استفاده کنم چرا که سیاست‌های دولت‌های گذشته باعث فرسایش این منطقه شده است و این منطقه جزو مناطق تاریخی تهران محسوب می‌شود.

آخوندی همچنین با اشاره به سودآوری نوسازی بافت فرسوده اظهار داشت: به طور قطع ارتقای کیفیت محلات منبع سودآوری خواهند بود نه اینکه با مجوز تراکم چهار درصدی وضعیت شهر را به این ناهنجاری‌ها برسانیم تا سودی را کسب کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنده با ساخت و ساز در بیابان‌ها و هدر رفت هزاران میلیارد تومان از منابع مردم برای این دسته از پروژه‌ها مخالف بوده و هستم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
Iran, Islamic Republic of
جناب پرفسور! حالا بگذار این صدتا واحد امروز کلنگیده شما(از ریشه کلنگ زدن) از کوره در بیاید بعد جنابتان پز بیاید که ما برجهای مسکونی شیکاگو را در محله چهارراه سیروس مشابه سازی کرده ایم.بعد هم می توانید به تمامی شهرداران و دولتهای سابق از دوره مادها و اشکانیان تاقبل از این،فحش نثار بفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
خبر آمد خبری در راه است
آخوندی رفته و مهر آزاد است
Iran, Islamic Republic of
جناب اخوندی در دوره گذشته تا الان خروجی درکار نداشته لااقل من که ندیم اگه کسی از دوستان کارهایی از ایشان دیده لطفا به من بگه
درضمن اقای اخوندی شما که عرضه وزارت نداشتید و کاری انجام ندادید مگه زوری بالای سرتون بوده اگه خیلی ادعات میشه الان بکش کنار بگذار یک باعرضه ای بیاد بلکه کاری انجام شد بعد از 5 سال اومدی توی یک محله تهران هنوز هم نه بار و نه به دار ادعات میشه که من خیلی خوش بینم پ؟؟
United States
حیف که اگه صفات لایقتو بگم منتشر نمیشه...
Iran, Islamic Republic of
شهر را به ايراني ها فروختند آخوندي جاده ها وبنادر را به بيگانه خدا رحم كند
Iran, Islamic Republic of
این اخوندی رو جدی نکیرید . بذارید تو حال خودش یاشه
Iran, Islamic Republic of
اون مسکن اجتماعی شماکه قصره ! دقیقا کجاست؟! دم در ویلای لواسان شما ؟! بعد از 24سال از مطرح شدن مسکن اجتماعیتون یه آجرش رو هم نشون بدین ! قبول داریم!
علی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اقای اخوندی در حدی نیست که مسکن مهر را مسخره کند از ایشون باید پرسید 5سال است که مسکن اجتماعی را تو بوق وکرنا کردید کو کجا ساختی پس بدون خریدار سخنان سخیف جنابعالی فقط خود شم هستید
Iran, Islamic Republic of
دوباره تمام لشکر شیخ حسن برای سلب توجه از مصائب دولت دوازدهم به میدان أمدند .منتهی شیخ حسن سلیقه ندارد که یک فرد موجه را بیاره جلو یا حاضر نیستند بیان.
پنجسال فحاشی و دریغ از دو قدم برای کشور
سید نورالد ین آل علی
United Kingdom
مدیریت محترم سایت جهان نیوز،
با عرض سلام و احترام،
به جناب وزیر باید گفت ، وقتی شما در بنیاد مسکن زمین ها را بدون حساب و کتاب تقسیم می کردید ،
آیا فکر امروز را نمی کردید؟
از ایشان سئوال شود کدام پایتخت کشور اروپائی را سراغ دارید که شهر به صورت افقی توسعه یافته است.
تازه اینکه وسعت خاک ایران برابر چند کشور اروپا می باشد.
پایتخت آمریکا اجازه چهار طبقه بیشتر را نمی دهند با توجه به اینکه واشنگتن چندین سال است که نیاز به توسعه ارتفاع سازی لازم دارد ولی همکنون اجازه نمی دهند.
در زمان شهردار دوره سازندگی ریشه این گونه مسائل زده شد و هنوز که هنوز است چوبآنروز را داریم می خوریم.
کاش جناب وزیر بجای قرارداد با فرانسه آنهم محرمانه نسبت به قرار داد خرید تکنولوژی قرار با سرعت 350 به بالا را با ژاپن و یا حتی چین اانجام میدادند.
با احترام
Iran, Islamic Republic of
آخه مهندس
نزن این حرفو جای دیگه
بنده خدا، همین شهرهای جدید پرند و پردیس و ... که زمان مدیریت خود جنابعالی تأسیس شد
seiied
Iran, Islamic Republic of
آخه تو حداقل چند تا خونه بساز بعد بگو بیقوله سازی تموم شد . اگه با ماشین اونم عادی از جاده کرج قزوین بری و چشمای بد اخمتو باز نگه داری خونه های شیک ساخت شده مهر رو می بینی . ای ..... بگیره چشمای ..... تو
Iran, Islamic Republic of
دوستان شوخی نگیریدها! بعد از 5 سال کار شبانه روزه بالاخره کلنگ! صد واحد مسکونی رو زد! اونم نه تو بیغوله ها بلکه چهارراه سیروس!