جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
وزارت خارجه اسراییل:

مردم ایران هنوز به روحانی باور دارند

سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 578442
کانال 10 رژیم صهیونیستی گزارش داد که به یک یادداشت محرمانه وزارت خارجه این رژیم دست پیدا کرده است که در آن ادعا شده است، اعتراض‌ها در ایران نظام این کشور را تضعیف کرده است.
مردم ایران هنوز به روحانی باور دارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در ارزیابی اعتراضات روزهای اخیر در ایران یک گزارش محرمانه تهیه کرده است که در آن ادعا شده، این اعتراض‌ها نظام ایران را تضعیف کرده است و در صورت ادامه می‌تواند ثبات کشور را برهم بزند.
 
در این گزارش که توسط بخش اطلاعات وزارت امور خارجه این رژیم تنظیم شده و در اختیار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سفارت‌خانه‌های این رژیم در سراسر دنیا قرار گرفته، آمده است که دولت (ایران) از این ناآرامی‌ها غافلگیر شده است و اکنون تلاش می‌کند با اقداماتی همچون بازداشت و قطع دسترسی به شبکه‌های اجتماعی آن را کنترل کند.
در ادامه این گزارش آمده است: اعتراض‌ها در ایران ابتدا در واکنش به مسائل اقتصادی آغاز شد اما سپس جهت‌گیری آن به سمت حمایت از سوریه، لبنان و حزب‌الله رفته است.

این گزارش همچنین آورده است: اگرچه اعتراضات در ایران در حال حاضر تهدیدی برای نظام ایران نیست، اما در دراز مدت می‌تواند نظام ایران را را تضعیف کند.بنا بر گزارش شبکه 10 رژیم صهیونیستی، وزارت امور خارجه اسراییل در بخش دیگری از سند محرمانه خود تاکید کرده است که حسن روحانی رئیس‌جمهور میانه‌روی ایران و سپاه پاسداران انقلاب در حال حاضر برای پایان دادن به این اعتراض‌ها در یک طرف قرار دارند و تمرکزشان روی بازدارندگی قرار دارد.
علاوه بر این، در این گزارش ادعا شده است که با وجود تخریب شدن چهره روحانی در نتیجه ناآرامی‌های اخیر ایران، هنوز بخش‌هایی از عموم مردم به وی باور دارند و او را گزینه بهتری می‌دانند.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در حالی دست به ارزیابی اعتراض‌ها در ایران زده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ادعا می کند دخالتی در مسائل داخلی ایران ندارد.نتانیاهو در یک ویدئو که روی صفحه فیسبوکش قرار گرفته است، برای معترضان ایرانی آرزوی موفقیت کرده است و گفته است که اسرائیل هیچ نقشی در این ناآرامی‌ها ندارد و اتهامات ایران بی‌اساس است.

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران روز دوشنبه گفت که این اعتراضات در نتیجه تحریک رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان سعودی است که برای بی‌ثبات کردن ایران تلاش می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *