جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کلاهبرداری کارت به کارت از مردم در ۱۰ استان

سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 578410
فرمانده انتظامی مرکزی از دستگیری اعضای دو باند کلاهبرداری حرفه‌ای از ۹۶ نفر در ۱۰ استان کشور به مبلغ بیش از ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.
کلاهبرداری کارت به کارت از مردم در ۱۰ استان
به گزارش جهان نيوز، سردار کیومرث عزیزی گفت: در اسفند ماه سال گذشته در پی دستگیری اعضای ۲ باند کلاهبرداری در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان، تکمیل تحقیقات از آنان با هماهنگی مرجع قضائی در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.
 
وی اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد کلاهبرداری این افراد تحت عنوان برنده شدن مخاطبان در برنامه‌های رادیویی یا قرعه کشی اپراتور‌های تلفن همراه در سراسر کشور انجام می‌شده است.

سردار عزیزی تصریح کرد: اعضای این ۲ باند با برنامه ریزی‌های قبلی طعمه‌های خود را از طریق سایت‌ها و تبلیغات از جامعه پزشکان، پرستاران، مهندسان، مدیران هتل ها، فرهنگیان، کارشناسان دادگستری، دفاتر بیمه، مدیران جایگاه‌های سوخت و ... انتخاب کرده و با شگرد‌هایی خاص، آن‌ها را برای دریافت جایزه به دستگاه خودپرداز هدایت کرده و با انجام اعمال متقلبانه وجوهی را از کارت آنان به حساب خودشان انتقال می‌دادند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: در ادامه تحقیقات و رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در عملیات‌هایی جداگانه ۳ نفر دیگر از اعضای این ۲ باند نیز دستگیر شدند.

سردار عزیزی خاطر نشان کرد: در روند بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان پلیس و در تکمیل تحقیقات مشخص شد که اعضای این باند در استان‌های تهران، قم، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، زنجان، تبریز، خوزستان، سمنان و مرکزی تاکنون از ۹۶ نفر به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده اند که این تعداد از شاکیان پرونده‌ها با همکاری پلیس آگاهی در سراسر کشور شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت:‌با توجه به احتمال کلاهبرداری‌های دیگر از سوی اعضای این ۲ باند، تحقیقات تکمیلی از دستگیرشدگان با هماهنگی مرجع قضائی همچنان ادامه دارد.

منبع:میزان
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *