جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مردم به ساختمان‌های نوساز در برابر زلزله بی‌اعتمادند

سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 578230
عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ساخت‌و‌ساز به وسیله مجریان غیر ذیصلاح باعث بی‌اعتمادی خریداران می‌شود.
مردم به ساختمان‌های نوساز در برابر زلزله بی‌اعتمادند
به گزارش جهان نيوز، بیژن خطیبی عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه بسیاری از ساختمان‌های نوساز در تهران توسط مجریان فاقد صلاحیت ساخته شده است، گفت: ساختمان‌های نوساز بی‌کیفت معضل اصلی تهران در مواقع بحرانی به شمار می‌رود.
 
وی با بیان اینکه شهرداری تهران باید مانع ورود سازندگان غیر ذی‌صلاح در حوزه ساخت و ساز باشد، گفت: متأسفانه امنیت ساختمان‌های نوساز همانند ساختمان‌های قدیمی و فرسوده پایین است.

خطیبی تأکید کرد: در قانون ساخت‌وساز هیچ مشکلی وجود ندارد و متأسفانه سازندگان و مجریان در بخش اجرایی آن همت کافی ندارند.

عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: با توجه به الزامی شدن صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، سازمان نظام مهندسی و شهرداری بعد از اتمام ساخت، هیچ شناسنامه فنی و ملکی  به خریداران عرضه نمی‌کنند و این خود باعث کاهش کیفیت ساختمان  و بی‌اعتمادی در بین مالکان می‌شود.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون خریداران واحدهای مسکونی هیچ اعتمادی به واحدهای احداث شده ندارند و همین موضوع باعث می‌شود که در مواقع زلزله از ساختمان‌ها فرار کنند.

خطیبی در پایان گفت: در مواقع زلزله ساختمان‌های قدیمی و بافت‌های فرسوده به طور یقین دچار مشکل می‌شوند، بنابراین باید دولت نوسازی و مقاوم‌سازی آنها را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *