پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

توهین دوباره ترامپ به ملت ایران

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 578160
رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی توهین‌آمیز ملت ایران را «گرسنه غذا» توصیف کرد.
توهین دوباره ترامپ به ملت ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا همانند روزهای گذشته بار دیگر در حمایت از اغتشاشات پراکنده در برخی شهرهای ایران توئیت کرد و در اظهاراتی توهین‌آمیز خطاب به ایرانی‌ها، ملت  ایران را «گرسنه غذا» توصیف کرد. 

او در اظهاراتی توهین‌آمیز علیه ملت ایران نوشت: «ایران، علی‌رغم توافق وحشتناکی که دولت اوباما با آنها انجام داد، در تمامی سطوح شکست‌خورده است. مردم عظیم ایران، سال‌های متمادی سرکوب شده‌اند. آنها گرسنه غذا و آزادی هستند. علاوه بر حقوق بشر، ثروت ایران هم غارت می‌شود. زمان تغییر است.»
ترامپ از زمان آغاز برخی ناآرامی‌ها در شهرهای ایران، هر روز دست‌کم یک بیانیه در حمایت از آشوب‌ها و اغتشاشات صادر
کرده است. 

هیجان‌زدگی فعلی ترامپ برای حمایت از «مردم و شهروندان ایران» در حالی است که او چندی پیش، بعد از زلزله کرمانشاه به درخواست‌ها برای تسلیت به خانواده‌های قربانیان و حادثه‌دیدگان توجهی نشان نداد و از انتشار پیام در توئیتر در این باره خودداری کرد.

اقدامات ضدبشردوستانه ترامپ در آن حادثه به همین جا ختم نشد و  خزانه‌داری دولت او چندی بعد با انتشار بیانیه‌ای خواستار رعایت تحریم‌ها در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ایرانی شد. رسانه‌ها مدتی بعد گزارش دادند تفاسیر سخت‌گیرانه از این بیانیه باعث شده فیس‌بوک و برخی سایت‌های خیریه صدها هزار دلار کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده در خارج از ایران برای کمک به حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه را مسدود کنند. 
«شهروندان ایران» که ترامپ اکنون از آنها سخن می‌گوید همان کسانی هستند که او حدود سه ماه پیش آنها را «ملت تروریست» خطاب کرد.

 طرح این سؤال نیز خالی از نکته نیست که؛ آیا «تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز» که ترامپ مدعی حمایت از آنها است مشمول فرمان منع مهاجرت او که شهروندان ایران را از ورود به خاک آمریکا منع می‌کند هستند یا خیر؟
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *