شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

بزرگ ترین المپیک زمستانی در تاریخ معاصر

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 578151
تارنمای خبری 'کی بی اس' نوشت، انتظار می رود بازی های زمستانی پیونگ چانگ با حضور 65 هزار ورزشکار از 95 کشور، بزرگ ترین المپیک زمستانی باشد که تا کنون برگزار می شود.
بزرگ ترین المپیک زمستانی در تاریخ معاصر
به گزارش روز دوشنبه این تارنمای کره ای، حضور این تعداد ورزشکار، المپیک زمستانی قبلی در سوچی روسیه را از سکه می اندازد. در المپیک زمستانی 2014 سوچی، 88 کشور شرکت کرده بودند.
 
انتظار می رود، تیم کره جنوبی در طول برگزاری این مسابقات 17 روزه از نهم فوریه، در هفت رشته ورزشی شامل اسکی روی یخ، هاکی روی یخ، رشته دوگانه(اسکی صحرا نوردی و تیراندازی)، کرلینگ و با شرکت 150 ورزشکار جویای مدال به رقابت بپردازند.

هیئت ورزشکاران کره جنوبی متشکل از بیشترین شمار ورزشکاران و تقریبا دو برابر ورزشکاران شرکت کننده در المپیک چهار سال پیش در سوچی است.

کره جنوبی امید دارد در المپیک امسال، تعداد شش مدال طلا، شش نقره و دو برنز قبلی خود در المپیک زمستانی 2010 ونکوور و جایگاه پنجمی خود را افزایش و ارتقاء دهد.

بازی های زمستانی 2018 در 12 استادیوم واقع در پیونگ چانگ و حومه آن برگزار می شود. مراسم افتتاح و پایان این بازی ها در المپیک پلازا برگزار می شود. ساخت دهکده ورزشکاران نیز باعث افزایش انتظارات در زمینه برگزرای بازی های زمستانی شده است.

نگرانی از تحریکات مکرر کره شمالی تا حدی به خاطر تبعات رسوایی دوپینگ ورزشکاران روسیه و محرومیت آنها در رقابت های المپیک زمستانی کره جنوبی رنگ باخته است. آن دسته از ورزشکاران روس که آزمایش دوپینگ آنها منفی اعلام شده است می توانند به صورت مستقل در المپیک زمستانی 2018 شرکت کنند.

بیشتر ورزشکاران روس اعلام کردند، تصمیم دارند به طور مستقل در این بازی ها شرکت کنند.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *