چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ستارگانی که در سال ۲۰۱۷ کفش‎هایشان را آویختند

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 578119
در سال گذشته میلادی بازیکنانی بودند که اعلام بازنشستگی کردند و از بزرگان فوتبال بودند. در اولین روز از سال جدید میلادی به این بازیکنان اشاره‎ای خواهیم کرد.
ستارگانی که در سال ۲۰۱۷ کفش‎هایشان را آویختند
به گزارش جهان نيوز، در شرایطی که با رسیدن سال نو میلادی همه آرزوهای جدید دارند و به سال پیش رو دقت می‏‌کنند، گاردین در گزارشی به بازیکنان بزرگی اشاره کرده که در سال گذشته، یعنی سال ۲۰۱۷ دنیای فوتبال را ترک کردند.
 
کاکا، قهرمان میلان، آندره پیرلو، جادوگر سری آ و فرانچسکو توتی، نماد رم همه جزو بازیکنانی بودند که کفش‎هایشان را آویختند. همچنین فلیپ لام، کاپیتان بایرن مونیخ، ژابی آلونسو، ستاره سابق رئال و بایرن مونیخ و فرانک لمپارد، اسطوره چلسی هم دیگر بازیکنانی بودند که در سال گذشته از فوتبال خداحافظی کردند.

کاکا
او بازیکنی است که توپ طلا، جام جهانی، لیگ قهرمانان اروپا، سری آ، لالیگا، جام جهانی باشگاه‌‎ها، سوپرکاپ یوفا، کوپا دل ری، سوپرکاپ ایتالیا و .... را برده است. در ماه دسامبر در سن ۳۵ سالگی اعلام بازنشستگی کرد.

آندرا پیرلو
«پیرلو نباشد جشنی هم نیست». او در طول دوران بازی کردنش که عمر ۲۲ ساله داشت به موفقیت‎های زیادی دست پیدا کرد. برجسته‎ترین موفقیتش هم قهرمانی در جام جهانی به همراه ایتالیا در سال ۲۰۰۶ است. همچنین او دو قهرمانی در لیگ قهرمانان هم دارد و توانسته ۶ بار جام قهرمانی سری آ را بالای سر ببرد.

فرانچسکو توتی
او چهره رم و بازیکنی است که در تمام مدت بازی کردن تنها در یک تیم بود. پسر مورد علاقه همه هواداران تیم رم در ماه می کفش‎هایش را آویخت. او در تمام رقابت‎ها ۷۸۶ بازی انجام داد و ۳۰۷ گل زد و توانست یک بار قهرمانی لیگ ایتالیا را هم به دست آورد. در نهایت هم در ورزشگاه المپیک رم مقابل حمعیت حاضر خداحافظی کرد. توتی سابقه قهرمانی در جام جهانی را هم دارد.

فلیپ لام
اگر بخواهید یک مدافع کامل را توصیف کنید باید همه خصوصیاتی را نام ببرید که لام آن را دارد. مدافع سابق تیم ملی آلمان در ماه می از فوتبال خداحافظی کرد. او در باواریا توانست ۱۳ فصل پر از جام را تجربه کند، ۸ قهرمانی بوندسلیگا، ۶ قهرمانی حذفی و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.

ژابی آلونسو
ملی‎پوش سابق اسپانیا ۱۸ فصل بازی کرد و در آخرین فصل بازی کردن هم خودش را در بایرن مونیخ ثابت کرد. هم برای تیم ملی کشور و هم تیم باشگاهی‎اش او عملکرد فوق‎العاده‌‎ای داشت. هافبکی با استایل با قدرت پاس دادن عالی. او در لیورپول، رئال مادرید و بایرن مونیخ بازی کرد. در بازگشت مشهور لیورپول مقابل میلان در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۵ ا نقشی چشم‎گیر داشت و در سال ۲۰۱۴ هم به رئال کمک زیادی کرد تا لادسیما را به دست آورد.

فرانک لمپارد
یکی از بهترین بازیکنان انگلیسی تاریخ فوتبال بود. او آخرین سال‎های بازی کردنش را در نیویورک گذراند و در ماه فوریه کارش را به پایان رساند. او که ۳۹ سال سن دارد بارها در استمفوردبریج با لباس چلسی به میدان رفته و خودش را ثابت کرده است. لمپارد ۳ قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی لیگ قهرمانان و چهار قهرمانی جام حذفی جزیره و قهرمانی‌های دیگری هم کسب کرده است. در تیم ملی انگلیس هم او در ۱۰۶ بازی ۲۹ گل زده است.
بازیکنان دیگری که در سال ۲۰۱۷ کفش‎‏هایشان را آویختند درک کویت، ویکتور والدس، مارتین دمیکلیس و آلوارو آربلوا بودند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *