کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی؛ سناتور روس:

آمریکا در اغتشاشات ایران دست دارد

11 دی 1396 ساعت 12:35

رئیس کمیته امور بین‌الملل سنای روسیه گفت: قطعاً آمریکا از هر فرصتی برای بی‌ثبات کردن اوضاع داخلی در ایران استفاده می‌کند و در تحریک و حمایت از اغتشاشات اخیر مؤثر بوده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، "کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» یادآور شد که عامل خارجی در اعتراضات چند روز اخیر در ایران مؤثر بوده است. این سناتور روس گفت: «در خصوص این حوادث قطعاً نفوذ خارجی بی‌تأثیر نبوده است. من نمی‌خواهم بگویم واشنگتن نفوذ زیادی بر روند اوضاع داخلی در ایران دارد، ولی در حال حاضر جمهوری اسلامی "نامزد" مناسبی برای دخالت خارجی است».

کاساچوف یادآور شد، واکنش مقامات واشنگتن و سخنان مستقیم "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا درباره اعتراضات خیابانی در ایران، «تحریک آشکار» معترضین است. ترامپ سعی دارد به این افراد نشان دهد که آنها از سوی آمریکا مورد حمایت قرار دارند.

به‌عقیده این مقام پارلمانی روس، کوچکترین تردیدی وجود ندارد که آمریکا از هر فرصتی برای بی‌ثبات کردن اوضاع داخلی در ایران که «دشمن شماره یک» امنیت ملی آمریکا معرفی شده است، استفاده می‌کند.

کاساچوف با اشاره به خبر چند روز قبل امضای توافقنامه همکاری آمریکا و اسرائیل علیه ایران، افزود: «به همین دلیل مسلماً عامل خارجی در راه‌اندازی اعتراضات در داخل ایران نقش دارد، هرچند این مسئله فعلاً به‌طور کامل نمایان نباشد».

وی در عین حال بعید دانست که چنین اعتراضاتی بتواند امنیت و ثبات در ایران را در معرض خطر جدی قرار دهد.


کد مطلب: 578042

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/578042/آمریکا-اغتشاشات-ایران-دست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com