پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چراروحانی دربرابر اعتراضات اقتصادی سکوت‌کرد

يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 577784
اعتراضات مردم در روزهای اخیر به وضعیت اقتصادی و معیشتی و بیکاری و گرانی نشان می دهد دولت در موضوع اقتصادی در کشور بسیار ضعیف عمل کرده و همین عامل باعث شده بسیاری فریاد بزنند و از رنجی که می برند بگویند.
چراروحانی دربرابر اعتراضات اقتصادی سکوت‌کرد
به گزارش جهان نيوز،  پیام تجمعات اقتصادی این است که " مردم گله مندند" و با این حال روحانی به عنوان رئیس جمهور در مقابل تجمعات اعتراضی به وضعیت اقتصادی سکوت کرده است و تنها  نوبخت و جهانگیری به این تجمعات واکنش نشان دادند.

به گزارش افکارنیوز، همین چندی پیش بود که کمپین ما پشیمانیم در اعتراض به تصمیمات دولت در فضای مجازی به راه افتاد و بسیاری از سلبریتی هایی که حامی روحانی بودند اط رای دادن به وی اظهار ندامت و پشیمانی کردند اما در واکنشی عجیب محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در واکنش به این کمپین گفت" اینهایی که گفتند ما پشیمان هستیم کی رای داده‌اند که حالا پشیمان هستند."

از سوی دیگر در ماههای اخیر مشکلاتی که موسسات مالی مانند کاسپین برای مردم ایجاد کرد منجر به اعتراض بسیاری از افراد شد اما حل نشدن این موضوع باعث وجود اعتراضاتی شد که در نهایت در مشهد به اعتراضات اقتصادی منجر شد، اما این بار جهانگیری در موضع گیری به جای اینکه صدای اعتراضات اقتصادی مردم را بشنود گفت:"مسائل اقتصادی را بهانه کرده‌اند که به نظر می‌آید پشت این قضیه مسئله دیگری باشد که حتماً باید شناسایی شود. کسانی که بانی این قضایا در کشور هستند دود آن به چشم خودشان خواهد رفت؛ آنها فکر می‌کنند که با این کار به دولت آسیب می‌زنند."

سوال از معاون اول رئیس جمهور این است که مردم به گرانی و بیکاری اعتراض دارند آیا باید گفت مسائل اقتصادی را بهانه کرده اند؟ یا باید حرف مردم را شنید؟

اینکه عده ای اغتشاش گر در میان تجمعات حضور پیدا کرده و سطل آشغالی آتش می زنند و یا به هرج و مرج می پردازند صفشان از مطالبه کنندگان اقتصادی جدا است، تکلیف آشوب طلبان و فتنه گران کاملا مشخص است اما آیا دولت صدای اعتراضات اقتصادی را شنیده است؟

چرا رئیس جمهور محترم سکوت پیشه کرده و پاسخی به این اعتراضات اقتصادی نمی دهد، مردم انتظار دارند پاسخی شفاف از رئیس جمهور دریافت کنند نه اینکه اگر می گویند از رای خود پشیمانند به آنها گفته شود شما کی رای دادید که پشیمان هستید.

مالباختگان موسسات مالی ماههاست از این بانک به آن بانک برای دریافت پولشان می روند اما خبری از حل شدن مشکلاتشان نیست.

اصل اعتراضات اقتصادی از تجمعات مالباختگان موسسات مالی شروع شده و دلیل آن هم حل نشدن مشکلشان توسط دولت است.

دهقان نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی می گوید:  تجمعات مردم که حدود یک سال است شروع شده، عمدتاً از ناحیه ماباختگان موسسات مالی بوده و البته مردم حرف حقی می‌زنند. می‌گویند؛ شما در صداوسیما این مؤسسات مالی و شرکت‌ها را تبلیغ کردید. این مؤسسات مجوز بانک مرکزی داشتند و ما بر اساس این حمایت، در این مراکز سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در تظاهرات جدید، افرادی به این معترضین پیوسته‌اند که جزو مالباختگان نیستند اما اعتراضاتی در خصوص گرانی و اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی دارند که این اعتراضات نیز عدالت‌خواهانه و به‌حق است و خود ما نیز این اعتراضات را داریم.

وی بابیان اینکه این اعتراضات براثر فشارهای اقتصادی که به مردم وارد می‌شود، درست و به‌جا است، گفت: به نظر می‌رسد در نیمه‌راه جریان فتنه و سرویس‌های امنیتی خارجی نیز وارد کار شده‌اند.

دهقان خاطرنشان کرد: اصل اعتراض مردم نسبت به گرانی، نسبت مؤسسات مالی، حق مردم است اما این افراد باید مراقبت کنند که جریان فتنه و جریان سلطنت‌طلب و منافقین که شورش سال ۸۸ را راه انداختند، منتظر فرصت هستند تا سوار موج اعتراضات شوند.

منبع:افکار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *