شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
ایزدی مطرح کرد؛

حمایت آمریکایی ها از ناآرامیهای ایران‌ به ضررآن‌ها

يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 577758
یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: حمایت آمریکایی‌ها از این ناآرامی‌ها به ضرر آنهاست، چرا که این اقدامات وجهه آمریکایی پیدا می‌کند و آنها هم وجهه خوبی در کشورمان ندارد.
حمایت آمریکایی ها از ناآرامیهای ایران‌ به ضررآن‌ها
به گزارش جهان نيوز، فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به بیانیه کاخ سفید در حمایت از تجمع‌های اعتراضی در ایران، اظهار کرد: مقامات آمریکایی به خصوص دولت جدید ایالات متحده با صراحت، صحبت از براندازی حکومت  در ایران کردند  و زمانی هم که ناآرامی‌های اندکی در ایران می‌بینند، خیلی ذوق زده و علاقه‌مند به حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه هوشمندی دولت جدید آمریکا به اندازه هوشمندی دولت اوباما هم نیست، افزود: حمایت آمریکایی‌ها از این ناآرامی‌ها به ضرر آنهاست، چرا که این اقدامات وجهه آمریکایی پیدا می‌کند و ایالات متحده هم وجهه خوبی در کشورمان ندارد.

ایزدی تصریح کرد: رفتار آمریکایی‌ها در صدور بیانیه علیه ایران غیرمعمول نیست، زیرا دشمن ایران هستند و از کارهایی که باعث تضعیف کشورمان شود، دفاع می‌کنند.

گفتنی است، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مداخله جويانه مقامات آمریکایی در امور داخلی ایران، تاکید کرد: مردم ایران هیچ ارزش و اعتباری برای ادعاهای فرصت‌طلبانه مقامات آمریکایی و شخص آقای ترامپ، قائل نیستند. مردم بزرگ ایران قطعا مشارکت فعال آقای ترامپ در نقض حقوق بشر مردم فلسطین و یمن و بحرین را از نزدیک پیگیری کرده و محدودیت‌های اعمالی و خصومت‌های کینه‌توزانه رئیس جمهور آمریکا با مردم فرهيخته ايران در ممانعت از ورود آنان به خاک آمريكا و بازداشت تعدادی زیادی از ایرانیان مقیم در این کشور به بهانه‌های واهی را به یاد دارند و به همین دلیل، حمایت فرصت‌طلبانه و فریبکارانه همین مقامات از برخی تجمعات در روزهای اخیر در برخی از شهرهای ایران را چیزی جز نیرنگ و ریاکاری دولت آمریکا نمی‌دانند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *