جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پیش‌بینی آغاز بارش‌ها در برخی نقاط کشور

به گزارش جهان یوز به نقل از تسنیم،
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 577612
طی دو روز آینده جوی پایدار در غالب مناطق کشور حاکم است که افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و کلان‌شهرها را در پی دارد.
پیش‌بینی آغاز بارش‌ها در برخی نقاط کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم،  کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به پدیده آلودگی هوای کلان‌شهرها تا اواخر وقت روز دوشنبه گفت: سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت ‌دوشنبه وارد کشور می‌شود که بخشهایی از غرب، شمال و مرکز کشور را با بارش باران، برف، وزش باد و کاهش دما مواجه می‌کند.

امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی دو روز آینده جوی پایدار در غالب مناطق کشور حاکم است که افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و کلان‌شهرها را در پی دارد.

وی ادامه داد: طی ساعات آتی و تا روز سه‌شنبه ساکنان شهرهای تهران، البرز، اصفهان، اراک، تبریز، مشهد و اصفهان با کاهش کیفیت هوا و شرایط ناسالم روبه‌رو می‌شوند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از اواخر روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی شمال غرب و به‌تدریج غرب کشور و نیمه شمالی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و پیامد آن افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات این مناطق است.

نقشینه تصریح کرد: همچنین در روز دوشنبه در مناطقی از جنوب غرب کشور باد و گردوخاک نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اعلام اینکه تهران نیز روز سه‌شنبه بارانی خواهد شد، گفت: این سامانه بارشی موجب کاهش سه تا 6 درجه‌ای دما در نقاط ذکرشده طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *