چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
جامعه پزشکی ما مردم را به اسلام علاقمند می‌کنند؟

رابطه بهداشت و درمان و تبلیغ مسیحیت!

يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 577582
دو پزشک جوان انگلیسی با خانواده خود برای تبلیغ به اوگاندا می‌روند (در سال 1921) و با احداث 125 تخت، فعالیت خود را از روستاها آغاز می‌کنند تا ظرف 10 سال، 300 کلیسا در آنجا ساخته می‌شود. خود آنها گفته‌اند: (خدمات پزشکی، مانند آهن‌ربا مردم را جذب می‌کرد).
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: در آستانه ی آغاز سال نو میلادی ضمن تبریک به همه علاقمندان توحید به معرفی یکی از روش‌های تبلیغ و ترویج مسیحیت می‌پردازیم. مبلّغان مسیحی می‌گویند: (هرجا که بشر باشد مرض هم هست و مرض نیاز به طبیب دارد و هرجا که احتیاج به طبیب باشد فرصتی برای تبلیغ است!)
 
به همین دلیل پزشکی، یک ابزار مهم برای ترویج مسیحیت و در اختیار کلیسا است. در اهمیت این مسأله همین بس که حتی تاکنون کنفرانس‌هایی مانند (علم پزشکی برای تبشیر) از سوی مسیحیان در لبنان برگزار شده است. به یک نمونه توجه کنید. دو پزشک جوان انگلیسی با خانواده خود برای تبلیغ به اوگاندا می‌روند (در سال 1921) و با احداث 125 تخت، فعالیت خود را از روستاها آغاز می‌کنند تا ظرف 10 سال، 300 کلیسا در آنجا ساخته می‌شود. خود آنها گفته‌اند: (خدمات پزشکی، مانند آهن‌ربا مردم را جذب می‌کرد).
 
بعدها دیگران حتی در جنگ‌ها به سربازان مجروح در بیمارستان‌ها آموزش می‌دادند و آنها را تشویق به گرویدن به مسیحیت می‌کردند. در این راه گاهی اجبار هم به چشم می‌خورد، چه آنکه مثلاً در برخی درمانگاه‌ها، درمان به شرطی انجام می‌شد که پس از آن بیمار بگوید: (مسیح مرا شفا داد). در مناطق وابسته به دام، با اهداء احشام و انجام خدمات دامپزشکی رایگان با بهره‌مندی از دامپزشکان بخصوص در آفریقا همین رویه برای علاقمند کردن مردم به مسیحیت دنبال شده است.
 
حال ما باید ببینیم پزشکان و سامانه بهداشت و درمان کشور چه میزان توانسته‌اند به تبلیغ اسلام کمک کنند؟ اگر مردم امروز به بیمارستان مراجعه کردند و رنگ اسلام را در برخورد پزشک و دریافت هزینه درمان دیدند موفقیت حاصل شده است اما اگر خدای ناکرده، برخورد بالا به پایین، زیرمیزی و یا هزینه‎‎های زیاد و کمرشکن و عدم حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، رنگ غالب بود، بجای دلگرم شدن به اسلام، نقش ما فراری دادن بدنه جامعه از دین خواهد شد.
 
امیدواریم مانند بسیاری از پزشکان خدوم و دلسوز و جامعه پرتلاش پزشکی کشور، معدود پزشکانی که خدای سبحان و سوگند خود را فراموش کرده‌اند به مبلّغانی توانمند برای جذب مردم به دین اسلام و نمایشگر کارآمدی نظام اسلامی تبدیل شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *