جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پنج علت جهنمی شدن در کلام خدا

شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 577486
حجت‌الاسلام والمسلمین فرشاد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پنج علت جهنمی شدن را برشمرد و گفت: امام حسین (ع) در برخورد با سپاهیان یزید در کربلا عدم وجود این پنج ویژگی در یارانش را به همگان نشان داد.
پنج علت جهنمی شدن در کلام خدا
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین فرشاد در حرم اباعبدالله الحسین با بیان اینکه در این آیات خداوند پرسش و پاسخ بهشتی ها و جهنمی ها را طرح می کند، اظهار داشت: اولین نکته ای که جهنمی ها در علت قرار گرفتن در سقر(چاهی در جهنم) عنوان می کنند، بی نمازی و بی توجهی به نماز است که امام حسین (علیه‌السلام) با اقامه نماز در میدان جنگ و در برابر دشمن علاوه براینکه به دنیا تا قیام قیامت فهماند که ما خارج از دین نبوده ایم و برای اقامه نماز حتی حاضریم که جان خود و یارانمان را فدا کنیم بر اهمیت نماز تاکید کردند.
 
خطیب بعثه مقام معظم رهبری باشاره به شهادت زهیر بن قین که در مقابل امام حسین ایستاد تا تیرها به امام حسین اصابت نکند و امام نمازش را بخوانند، گفت: زهیر در پرسشی از امام گفت که آیا من به عهدم وفا کردم و امام که او را در آغوش گرفته بود و تیرها بدنش را پوشانده بود فرمودند که بله تو به عهدت وفا کردی.
 
وی با تأکید براینکه باید اهل نماز و قرآن بود، خاطرنشان کرد: اگر نماز بیاید، بدحجابی، بی حیایی حقه بازی و کلک و سایر گناهان رخت بر می بندد زیرا این کلام خداست که نماز اگر در زندگی ما باشد دیگر اثری از گناه نخواهد بود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین فرشاد دومین علت جهنمی شدن را بی توجهی به رفع مشکل و توجه فقط و فقط به خود عنوان کرد و گفت: امام حسین به آن بشیر در شب عاشورا فرمودند که این پول را بگیر و برای آزادی فرزندت برو و این نشان دهنده اهتمام آن حضرت به رفع مشکلات مردم است که در آن شرایط بحرانی جنگ حاضرند یکی از یارانش از او جدا شده و برای آزادی فرزندش برود.
 
وی دوست بد را یکی دیگر از عوامل جهنمی شدن در قرآن دانست و گفت: امام حسین از همان روز اول با اشاره به فاسق بودن یزید فرمود که من در هیچ شرایطی حاضر به بییعت و اعلام همراهی با یزید نیستم و جانم را هم در این راه خواهم داد.
 
خطیب بعثه مقام معظم رهبری عدم باور به قیامت را یکی دیگر از اسباب جهنمی شدن عنوان کرد و گفت: امام حسین در وصیت نامه اش شهادت به وجود بهشت و جهنم می دهد که این پیام ها باید در سر لوحه کار ما قرار گیرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان یک مسئله شرعی به روایتی از پیامبر اشاره کرد و گفت: آن حضرت در پاسخ به اهمیت مجلس علمی، آن را نسبت به هزار تشییع جنازه، هزار روزه، هزار عیادت از مریض و هزار شب زنده داری بالاتر عنوان کردند.
 
منبع : خبرگزاری حج
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *