پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

باند جعل اسکناس در کرمان متلاشی شد

شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 577477
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کرمان گفت: اعضای یک باند جاعل حرفه‌ای که علاوه بر جعل اسناد دولتی (سند تک برگ مالکیت ملک، وکالت نامه دفاتر اسناد رسمی) به جعل اسکناس و چک پول، کارت پایان خدمت، جواز کسب، گواهی پزشکی، مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف اقدام می‌کردند، دستگیر شدند.
باند جعل اسکناس در کرمان متلاشی شد
به گزارش جهان نيوز ، علی شفیعی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از دستگیری اعضای یک باند جاعل حرفه‌ای در کرمان خبر داد و گفت: ارزش ریالی اسناد جعل شده میلیارد‌ها ریال برآورد شده است.

علی شفیعی اظهار کرد: اعضای این باند علاوه بر جعل اسناد دولتی (سند تک برگ مالکیت ملک، وکالت نامه دفاتر اسناد رسمی)، به جعل اسکناس و چک پول، جعل کارت پایان خدمت، جواز کسب، گواهی پزشکی، مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد، کارشناسی و دیپلم و جعل انواع مهر‌های دفاتر اسناد رسمی و ده‌ها موارد دیگر اقدام می‌کرده‌اند.

این مقام قضائی اعلام کرد: پس از اعلام گزارش حفاظت اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک و طی یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی انجام شده از سوی تیم تحقیق وعملیات حفاظت اطلاعات دادگستری کرمان مشخص شد فردی به هویت (م. ک) با همدستی ۳ نفر دیگر به جعل وکلاهبرداری گسترده در سطح استان کرمان اقدام کرده است.

شفیعی اعلام کرد: پس از جمع آوری مدارک و مستندات و اخذ مجوز قضایی محل اختفای اعضای این باند شناسایی ومورد ضربه ماموران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه جاعلان از تجهیزات فنی و پیشرفته الکترونیکی برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده می‌کردند، بیان داشت: اعضای این باند از نرم افزار‌های پیشرفته و به روز دنیا برای جعل استفاده می‌کردند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر متهمان ردیف اول و دوم با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند، گفت: تحقیقات تکمیلی در این رابطه در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ادامه دارد و دستورات قضائی لازم جهت دستگیری سایر عوامل مرتبط با این باند صادر شده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان بر هوشیاری و دقت نظر بیشتر شهروندان در انجام معاملات خود تاکید کرد و گفت: شهروندان بایستی در معامله املاک از اصالت اسناد ارائه شده توسط مالک اطمینان حاصل و در تنظیم سند ملک، خودرو و مسکن با کارشناسان امر مشورت کنند و با رعایت توصیه‌ها و هشدار‌های پیشگیرانه در دام افراد سودجو و کلاهبردار قرار نگیرند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *