جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پافشاری کمیته ملی المپیک روی یک تخلف

شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 577428
در حالی که فقط ۱۶روز تا زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک زمان باقی مانده، اما هنوز خبری از تشکیل ستاد نظارت بر این انتخابات نیست.
پافشاری کمیته ملی المپیک روی یک تخلف
به گزارش جهان نيوز، نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز (شنبه) در محل این کمیته برگزار شد.
 
اصلی‌ترین موضوع مطرح شده در این جلسه، صحبت درباره انتخاب اعضای ستاد نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک بود که البته مقرر شد جمع‌بندی درباره اعضای این ستاد بر عهده رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک باشد.

در حالی که به نظر می‌رسید اعضای ستاد نظارت بر انتخابات امروز معررفی شوند، اما باز هم این کار به تعویق افتاد و این در حالی است که این اعضا باید از مدت‌ها قبل معرفی می‌شدند.

در بند «الف» از آیین‌نامه این انتخابات که مربوط به ستاد نظارت است، آمده است:
«به منظور نظارت بر فرآیند ثبت‌نام و برگزاری انتخابات براساس مفاد اساسنامه کمیته ملی المپیک، ستاد پنج نفره‌ای مرکب از دبیرکل و دو نفر از 6 عضو هیئت اجرایی منتخب روسای فدراسیون‌ها به پیشنهاد مشترک رئیس و دبیرکل کمیته و تصویب هیئت اجرایی به همراه مدیر حراست کمیته و مشاور حقوقی کمیته، بلافاصله پس از تعیین تاریخ انتخابات تشکیل می‌شود. احکام اعضای این کمیته توسط رئیس کمیته صادر می‌گردد.»

طبق همین آیین‌نامه‌ای که توسط کمیته ملی المپیک در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، اعضای کامل این ستاد باید در زمان مشخص شدن زمان انتخابات معرفی می‌شدند. این در حالی است که زمان برگزاری انتخابات روز 24 آبان ماه مشخص شد و از آن تاریخ نیز نزدیک به 15 روز می‌گذرد.

سه عضو ستاد نظارت (حراست کمیته، دبیرکل کمیته و مشاور حقوقی کمیته) مشخص هستند. موضوع اصلی بر روی دو عضو دیگر است که گفته می‌شود مسئولان مختلف ورزش در تلاش برای انتخاب نفرات مد نظر خود هستند تا حداقل بخشی از انتخابات کمیته ملی المپیک با نظر آنها برگزار شود.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *