پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲
مرعشی در پاسخ به لیست ‌فروشی در جریان اصلاحات:

برای لیست امید هر چقدر پول می‌خواستند باید می‌ دادند

شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۴۳
کد مطلب: 577221
مرعشی گفت درباره لیست فروشی در جریان اصلاحات گفت: حالا یک کسی رفته به یک خانم محترمی گفته می‌توانید کمک کنید به ستادها که این هم یکی از وظایف اداره کنندگان امر انتخابات است.
برای لیست امید هر چقدر پول می‌خواستند باید می‌ دادند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ در زمان انتخابات بود که فاطمه دانشور، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم تهران از طلب ۲ میلیارد تومانی برای گنجاندن نام وی در لیست اصلاح‌طلبان خبر داد، رسانه‌ای شدن این خبر اما برای دانشور گران تمام شد و نام وی به طور کلی از لیست اصلاح‌طلبان حذف شد.
 
وی بیان داشت که دو میلیارد ندادم و برای همین از لیست امید خط خوردم.

بعدها دانشور در همایش دوباره اصلاحات، دوباره امید خطاب به عارف گفت: «الان بنده را شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رد صلاحیت کرد. آقای عارف دست شما درد نکند، شما اخلاق را سر بریدید.»

همین مسئله توسط یک روزنامه اصلاح‌طلب تایید شد. روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان‌ « چه کسی پیشنهاد ۲میلیاردی برای حضور در لیست امید به نامزدها داده بود؟» نوشت: «یک منبع آگاه  توضیحاتی را در مورد ماجرای درخواست ۲میلیارد تومان از برخی کاندیداهای شورای شهر تهران جهت حضور در لیست امید ارائه داد. بنا به گفته وی چنین درخواستی از کاندیداهای اصلاح طلب مطرح شده اما نه از سوی اعضای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان. گویا چنین درخواستی از جانب دبیرکل یکی از احزاب سرشناش اصلاح طلب مطرح شده است.»

اما حالا حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره پولی که گفته می‌شود دبیر کل این حزب از دانشور درخواست کرده، بیان می‌کند:

‌ در فضای سیاسی ایران مخصوصا با فضایی که امروز در فضای مجازی است و همه پچ‌پچ‌ها و نجواها فورا منعکس می‌شود طبیعتا حرف زیاد زده می‌شود اما واقعیت این است که کار در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان خیلی سالم انجام شد و خیلی خوب جمع‌بندی شد و به همین دلیل هم مردم اقبال کردند. حالا یک کسی رفته به یک خانم محترمی گفته می‌توانید کمک کنید به ستادها که این هم یکی از وظایف اداره کنندگان امر انتخابات است؛ ولی اگر قرار بود منابعی جابه‌جا شود باید همان خانم در لیست می‌رفت، اینکه این خانم مدعی است که از او طلب پول کردند، من می دانم شما هم میدانید که آن فرد اگر بیشتر از این هم پول میخواستند که بیاد در لیست پول می داد اما واقعیت اینست که همه کسانی که می‌توانستند با پول وارد لیست شوند در لیست نیستند و این لیست، لیست خوبی است؛ حداقل از این بابت که بعضی ها در آن نیستند، لیست خوبی است و هیچ کاسبی تقریبا در آن نیست.

اما چند نکته اساسی در مورد سخنان مرعشی درباره این اتفاق می‌تواند مورد توجه قرار گیرد:
 اول اینکه مرعشی به طور تلویحی این موضوع را پذیرفته و آنرا به عنوان کمک انتخاباتی اصلاح‌طلبان مطرح کرده اما با این اوصاف باید گفت چه کسی به زور به دیگران کمک می‌کند و از سوی دیگر در شرایطی که کمک مالی امتیاز رسیدن به جایگاه در لیست بوده، اگر به این موضوع لیست فروشی نمی‌توان گفت باید اسم آن را چه چیزی گذاشت؟

دوم اینکه این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران بیان داشته اگر لیست امید پولی بود همین خانم در لیست قرار می‌گرفت و همه کسانی که می‌توانستند با پول وارد لیست شوند در لیست نیستند، با این حال باید پرسید که اگر این لیست رانتی و پولی نبوده پس چرا از فاطمه دانشور ولو به صورت کمک انتخاباتی پول مطالبه شده است.  

در درجه سوم نیز مرعشی موضوعاتی را به دانشور نسبت داده که نشان می دهد که برخلاف حرف‌های این خانم اصلاح‌طلب چون لیست امید پولی نبوده است فاطمه دانشور در لیست قرار نگرفته است و پاسخ این عضو پیشین شورای شهر تهران در این زمینه شنیدنی خواهد بود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بوی عفن اقتصادی از کارگزاران و مدیرانش فضای اقتصاد کشور رو متعفن کرده
Iran, Islamic Republic of
ایشان یکی از پوست کلف ترین سیاسیون ()جهان میباشند . نمی دانم مردم چرا به حرف این نمی دانم چی اسمشو بزارم گوش می کنن