جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

از مشهد 71 تا مشهد 96

جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب: 577209
صحنه را اشتباه نبینیم؛ اعتراضات مشهد 96، شبیه سازی شده اعتراضات 88 نیست، تکرار مشهد 71 است. نعل به نعل. "همان مردم" با "همان مسئولین".
از مشهد 71 تا مشهد 96
به گزارش جهان نيوز؛ محسن مهدیان نوشت: "بهانه اعتراض" همانست و سیاست های ویرانگر تعدیل ساختاری، همان.
 
آنروز ها نیز به سرعت به قزوین و زاهدان زنجان و اسلامشهر و ارومیه و غیره کشیده شد و "امروز" نیز، توزیع شده مشهدِ دیروز است، البته با تفاوت هائی.

سال 71 جرقه اعتراض ها از کوی طلاب مشهد و به بهانه اعتراض به تخریب خانه ها آغاز شد و مشهد 96 نیز ظهور اعتراض تجمیع شده و تلنبارِ مالباختگان موسسات دولتی است.

اعتراضات سال 71 به تورم 50 درصدی سیاست های تعدیل گره خورد و به شورش رسید و امروز نیز واخواهی مالباختگان، به مصائب تودرتوی سیاست های تعدیل بند خورده است و در حال تبدیل به غائله و هنگامه های خیابانی است.

مسئولین نیز همانند. همان کارگزاران سازندگی و همان تکنوکرات ها و همان نیلی و همان نوبخت و روحانی نیز نسخه بروز شده آیت الله هاشمی.

این مقدمه کوتاه را مرور کردیم که دچار "تصمیم اشتباه" نشویم. شعارهای ساختار شکنانه امروز "غلیان ناشیانه" ضدانقلاب با همراهی "هیجان کودکانه" تماشاچیان وطنی است. گذراست. بی سرست و پایدار نیست. اما متن اعتراضی مشهد 96، مشهد 71 است.

سرنوشت سیاست های تعدیل، "اعتراض یقه‌آبی‌ها" (کارگران و پابرهنه ها)ست نه "کودتای دستبند سبزی" های بالاشهر نشین.

با این حساب راه درست را انتخاب کنیم. مشهد 71 به گفته احمد توکلی به "واردات باتوم" از خارج منجر شد. این اشتباه را تکرار نکنیم. راه حل نهائی پاسخگوئی به مطالبات مردم است. هنوز هم دیر نشده است؛ درس بگیریم و اصلاحات اقتصادی را از "روز اعتراض" رقم بزنیم.

انشالله روز اعتراض برای دولت محترم بشود؛ روز برانگیختگی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
توهم یک نویسنده نادان!!!
Iran, Islamic Republic of
سال 71 مردم مشهد بشدت از طرف دولت هاشمی سرکوب شدند
مردم به سیاست های اقتصادی هاشمی و فاصله ای داشت از ارزش های انقلابی می گرفت معترض بودند
Iran, Islamic Republic of
حتما ماشین لاکچری هم داری.
آدمیزاد
Colombia
بیاییم یادبگیریم بدون توهین کردن انتقاد کنیم و با دلیل و منطق بحث کنیم ، بسیاری از بحران ها و مشکلات سیاسی و اقتصادی ایران ریشه در رفتارو منش فرهنگی مردم دارد
Iran, Islamic Republic of
این دفعه برای رسوا کردنتون 8 ماه صبر نمیکنیم

همون اول کار گردنتون رو میشکنیم

بی شرفهایی که دولت قاجار مسلک و بی عرضه اعتدال رو آوردند سر کار و این نکبت اقتصادی رو با رایهاشون رقم زدن و حالا طلبکار شده اند
Iran, Islamic Republic of
انشاالله به زودی این حکومت ریشه ظلم و فساد را خواهد کند