جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

جزئیات آتش‌سوزی حسینیه سادات درکه+عکس

جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب: 577176
حسینیه قدیمی سادات درکه، بامداد هفتم دی ‌توسط دو فرد موتورسوار آتش زده شد و در این حادثه فرش‌ها، پرچمها و ... در آتش سوخت.
جزئیات آتش‌سوزی حسینیه سادات درکه+عکس
به گزارش جهان نيوز؛ در پی آتش‌سوزی حسینیه سادات درکه 50 سال پیش نیز تجدید بنا شده بود، صبح امروز هیئت‌های مذهبی تهران و شیمرانات  به مناسبت رحلت کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه علیه‌السلام، در محل حسینیه حاضر و علاوه بر عزاداری از مسئولان انتطامی و امنیتی خواستند که هر چه زودتر مسببان آتش‌سوزی حسینیه را مشخص و آنها را به سزای اعمالشان برسانند.
 
در این مراسم  محمدحسین مقیمی‌ استاندار تهران، عزت‌الله خان محمدی فرماندار شمیرانات و مسئولان نیروی انتظامی حضور داشتند.
 

سیدحسن میرکریمی، یکی از اعضای هیئت امنای حسینیه سادات در حاشبه برگزاری این مراسم در خصوص آتش‌سوزی حسینیه، اظهار کرد: بامداد هفتم دی‌، همسایه‌های متوجه شعله‌های آتش در حسینیه می‌شوند ولی با توجه به شدت شلعه‌های آتش امکان خاموش کردن آتش فراهم نبوده و بلافاصله آتش‌سوزی به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شده و نیروهای آتش‌نشانی در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به فضای حسینیه به سرعت اقلام داخل آتش گرفته و متأسفانه امکان ورود به محیط نبوده و در کوتاهترین زمان همه حسینیه آتش می‌گیرد.

میرکریمی بیان کرد: حدود ساعت 2 بامداد روز اشاره شده آتش خاموش شده و بر اساس ثبت دوربین‌های اطراف حسینیه  یک موتورسوار که دو راکب داشته که یکی از آنها از تیر چراغ برق مجاور حسینیه به بالا رفته و از یک سمت حسینیه که بالای منبر بوده، اقدام به شکستن شیشه و در ادامه نیز مواد آتش ساز را به داخل حسینیه پرت می‌کنند و بعد از محل متواری می‌شوند.
 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فرد یا گروهی در این باره دستگیر شده‌اند یا خیر، بیان کرد: هنوز کسی در این زمینه دستگیر نشده اما پلیس امنیت پیگیر این موضوع است و دوربین‌های اطراف ولنجک را نیز را رصد کرده‌اند.

میرکریمی افزود: درکه فقط همین حسینیه را داشته است و مردم با این حسینیه زندگی می‌کردند ضمن اینکه برنامه‌های عزاداری در ایام محرم و صفر و ایام مناسبتی در این حسینیه برگزار می‌شد.

عضو هیئت امنا حسینیه درکه ادامه داد: در پی این حادثه مسئولان امنیتی، انتظامی در محل حاضر شدند و قرار شد موضوع به طوری جدی پیگیری شود.
 

وی اضافه کرد: رئیس شورای شهر تهران نیز قرار است طی روزهای آینده در این محله حاضر شوند.
میرکریمی اظهار کرد: فارغ از بحث آتش‌سوزی، این حسینیه با توجه به شرایطی که دارد استحکام لازم را در برابر زلزله نداشته و به همین دلیل در بحث بازسازی حسینیه قطعاً به این موضوع به صورت ویژه توجه خواهد شد.
 

عضو هیئت امنا حسینیه درکه بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا داریم در زمان‌بندی مشخص حسینیه را بازسازی کنیم و تلاش می‌شود تا محرم سال آینده شرایط لازم برای برگزاری مراسم عزاداری در حسینیه فراهم شود.

وی افزود: متأسفانه در پی آتش‌سوزی حسینیه خسارت زیادی وارد شده و تعدادی از کتل‌ها، علم‌ها و فرش‌های حسینیه از بین رفتند.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید صد برابر بهتر از این حسینیه یکی دیگه بسازن زود و اون حرومزاده هایی که این غلط را کردن را دستگیر کنن و به مردم معرفی کنن