سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۲۳

قالیباف: در اقتصاد به گِل نشستیم/ قدرت طلبی برایشان موضوعیت دارد

پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب: 577110
قالیباف با بیان اینکه هر تصمیمی که منجربه حذف مردم از عرصه تصمیم گیری ها شود با آن مخالفیم، یادآور شد: امروز اگر در اقتصاد به گل نشستیم به خاطر عدم حضور مردم در چرخه اقتصاد است.
قالیباف: در اقتصاد به گِل نشستیم/ قدرت طلبی برایشان موضوعیت دارد
به گزارش جهان نيوز؛ محمدباقر قالیباف ظهر پنجشنبه در همایش فرماندهان دوران دفاع مقدس استان های شمالی در محمودآباد بابیان اینکه مازندران ظرفیتهای منحصر بفردی در عرصه های طبیعی ومادی دارد، گفت: این استان از نیروی عظیم انسانی برخوردار است و کمترین نقطه ای از آن را می توان یافت که نمادی از امامزادگان نداشته باشد.
 
 وی به نقش مازندران در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردو آن را منحصر به فرد خواندو افزود: گردانهای عاشورا و الزهرا در مازندران شکل گرفت و ایده رسیدگی و کمک به مردم در این گردانها اتفاق افتاد.قالیباف با اشاره به اینکه  مردم مازندران با فرهنگ مجاهدت و بسیج عجین شدند، ادامه داد: امروز هم جوانان وپیشکسوتان این خطه مجاهدت کرده وجان خود را فدای انقلاب می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه بسیج مازندران از بعد کیفی و کمی بیشترین اعزام را داشت، یادآور شد: از ابتدای جنگ در تمام عرصه های دفاع از غائله جنگل تا کردستان وهشت  سال دفاع مقدس حضور داشتند و امروز هم فرهنگ، روحیه جهادی، ایثارگری، عقلانیت وعدالت خواهی ادامه پیدا کرد.

قالیباف با بیان اینکه  اگر روحیه بسیجی فرصت بروز وظهوردر عرصه های کاری ومسئولیتی پیدا کند و وفادار به این خصلتها باشد؛ یقین بدانید مشکلی در کشور نخواهیم داشت، عنوان کرد: مرکز ونقطه اصلی این حرکتهای انقلابی و جهادی  مردم بودند چه در موفقیتهایی که در گذشته داشتیم  و چه در عرصه تصمیم گیری همواره مردم در صحنه بودند.

وی آغاز چالش ها را زمانی عنوان کرد که مردم نادیده گرفته شدند و افزود: ظرفیت مردم را ندیدیم در حالی که از امام آموختیم  که رکن انقلاب مردم ومستضعفین هستند و بدون این مردم کاری نمی شود کرد.قالیباف با بیان اینکه  هر تصمیمی که منجربه حذف مردم از عرصه تصمیم گیری ها شود با آن  مخالفیم، یادآور شد: امروز اگر در اقتصاد به گل  نشستیم به خاطر عدم حضور مردم در چرخه اقتصاد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به اینکه  فساد سیستماتیک را  هر روز در کشور می بینیم ، بیان داشت: ریشه اصلی این است که مردم در اقتصاد حضور ندارند.

وی  با عنوان این مطلب که  بعضی کوته نگران می گویند آن روحیه جهاد وایثارگری فقط برای  زمان جنگ بود وبقیه عرصه ها پیچیدگی دارد و علم و آموزش می خواهد، اظهار داشت: سوال ما این است امروز علمی پیچیده تر از عرصه دفاع داریم که در آن و در علوم پایه، صنایع و بکار گیری دقیق وعلمی توان آن وجود دارد  اما در اقتصاد و استفاده از ظرفیت های پولی و مالی تنها چند درصد حق استفاده دارند و مابقی نه؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  رمز موفقیت در مقاطع مختلف انقلاب را حضور مردم در مرکز تصمیم گیری وایفای نقش آنان  دانست و اعلام کرد : پایه های موفقیت در هوافضا، الکترونیک، حوزه وعلوم پایه بخاطر حضور مردم بود حالا چطور می شود کشور در این عرصه ها در بدترین شرایط جز ۱۰ کشور برتر دنیا باشد اما در حوزه های دیگر در رتبه های آخر حضور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه  بدون شک امروز نظام و کشور ما ایران تبدیل به یک  قدرت منطقه ای شده و  آ نهایی که دل در گرو غرب دارند نمی خواهند این حرف را بر زبان بیاورند، افزود:  آنان  از اربابان خود نگرانند، زیرا می گویند حتی اگر برزبان بیاوریم برای ما تهدید است.

قالیباف داشتن روحیه جهاد و مبارزه با ظلم را  عامل اوج قدرت کشور دانست و  تصریح کرد: اگر در اوج قدرت هستیم ودر سیاست خارجی ما تاثیر داردودر عرصه های بین المللی نمی توانند مارا از این مسیر خارج کنند بخاطر داشتن روحیه جهاد ومبارزه با ظلم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  به روز نهم دی اشاره کردو گفت: همانهایی که تحلیل داشتند ودنیا را از دید خودشان می دیدند و می گفتند شما ما را به سمت جنگ می برید و امنیت ملی ما را به خطر می اندازید امروز آنها کجایند؟

وی  با تاکید بر اینکه  با حضور مردم در عرصه های مختلف کشور  به جزیره ای امن تبدیل شده است، خاطر نشان کرد:ما در عین حال که از مظلوم دفاع کردیم امنیت ملی خود را  نیز حفظ کرده ایم حال باید پرسید امروز داعش کجاست؟ چطور ایران یک جزیره امن است؟ باید بدانیم این امر محقق نشد جز وقتی مردم در صحنه باشند.

قالیباف  با انتقاد از وضع فعلی جامعه  آن را  شایسته مردم کشور ندانست و افزود: این همه  جوانان متخصص وبا انگیزه داریم اما متاسفانه این وضع زندگی مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان این مطلب که ما براین باوریم ومعتقدیم مبارزه با استکبار از وظایف جدی ما است،   ادامه داد: فلسفه انقلاب اسلامی مبارزه با فقر است و  به همین شدت هم انقلاب اسلامی برای رفاه مردم تلاش می کند.

وی با اعلام اینکه  ما براین باوریم شعار مرگ بر امریکا یعنی کار کار کار، صریح کرد: باید بدانیم عرصه کار و تلاش برای مردم جای تعارف نیست و همه باید برای این ملت کار کنند و  باز کردن گره از مشکلات مردم امکان پذیر نیست مگر آنکه مردم در صحنه باشند.

قالیباف با بیان اینکه امروزه ۴درصد قانون را در اختیار گرفته و با رانت قانون را دور می زنند، گفت: این کار اصولگرا و اصلاح طلب ندارد بعضی ها قدرت طلب هستند و قدرت طلبی برایشان موضوعیت دارد همانهایی که یک روز در منتهی الیه راست بودند وروزی دیگر در منتهی الیه چپ  قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این افراد قدرت طلب هستند مگر  ما انقلاب کردیم که قدرت را در اختیار افراد خاص قرار دهیم؟ قدرت امانتی برای خدمت به مردم است.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با  اعلام اینکه ما راهی نداریم مگر آنکه  با روحیات اول انقلاب مردانه به میدان برویم، افزود: به میدان رفتن فقط برای انتخابات نیست همین امروز هم می توانید به مردم خدمت کنید.

قالیباف  گذشته  تاریخ انقلاب را باعث افتخار خواند و با بیان اینکه  این گذشته نباید فراموش شود، گفت: جوانان باید تاریخ را فراموش نکنند و آن را حفظ کنند و از این تجربیات بهره برند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با تاکید بر اینکه باید در شرایط سخت در سایه سار ولایت پیش رویم، خاطر نشان کرد : در این شرایط سخت که امنیت مردم برقرار است معیشت مردم به تاراج رفته  که باید برای این کار فکری کرد برای مردمی که همواره در صحنه حاضر بودند و با وحدت و انسجام در دفاع از نظام و کشور فداکاری کردند.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
باز تو حرف زدى كاپيتان سردار دكتر مهندس خلبان؟!!!
United Arab Emirates
بازم که تو نظر دادی؟؟
Iran, Islamic Republic of
به قالیباف برای خلبانی کشورهای عربی تا مبلغ 200 میلیون تومان پول می دهند و نرفت . و جاسوس دو تابعتی هم نیست . در غرب منزل ندارد تا در ایران کار کند ! الان هم سردار است و ادعا نکرده .
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر قالیباف عزیز
Canada
خودش برات تعريف كرده اين دروغهاى شاخدار رو؟!!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
من اشتباهی مثبت دادم.
دوست عزیز اگر کسی خلبانی بلد باشد وشهرداری کند اقتصاد ایران به همین روزی که هست میافتد.ایشان قابل احترامند ولی نه در سیاست بلکه در نظامی گری.
واینکه بخوای از ایشون دفاع کرده باشی جای دفاعی وجود ندارد.چون اگر قرار باشد عادلانه رسیدگی شود البته اگر اراده ای باشد برای رسیدگی اونوقت معلوم می شود که ایشون در کجا دارند ویا ندارند.
Iran, Islamic Republic of
ایشان اول فرمانده نیروی هوای شدن طبق گفته خودش در برنامه صندالی داغ بعد یادشان افتاد ای بابا من که خلبانی بلد نیستم پس رفتم خلبانی هم یاد گرفتم (یعنی استفاده از رانت و پست و مقام)
سرور
Iran, Islamic Republic of
قالیباف مرد اقدام و اجرا بود و هست.
دولت بنفش بجای عمل حرافی می کند فقط.
Iran, Islamic Republic of
مدتی که مسولیت داشتین چکار کردید جناب قالیباف. من موندم چرا همه مسولین ما تازه وقتی از صندلی پست و مقام بلند میشن یاده مردم میافتند. نشین اقا نشین وقتی نمیتونی حق مردم رو بگیری چرا میشینی
Iran, Islamic Republic of
کارهای بزرگی کردن،مثل ساخت شهر موشکی وقتی فرمانده ی هوایی سپاه بودن،مثل قرار دادن تهران در جایگاه رتبه ی نخست در ارتقای کیفیت زندگی در جهان ،مثل قرار دادن تهران ب عنوان پنجمین شهر برتر دنیا در حوزه ی حمل و نقل زمانی ک شهردار بودن و خیلی افتخارات دیگه ک اگه خودتون مطالعه کنین متوجه میشین
Iran, Islamic Republic of
یک بار دیگر بخون این چرندیات را که نوشتی. رتبه نخست در ارتقای کیفیت زندگی؟؟؟؟ پنجمین شهر در حوزه حمل و نقل؟؟؟
برو یک م مطلب بخون اگر هم پول و .. داری یکم سفر خارجی برو
Romania
یعنی واقعا باورت نمیشه?پس واسه همینه هر 4سال ی نوبر رو رئیس اجرایی میکنین،تحقیق ک نمیکنین،یه سرچ کن میبینی،تاریخشم نوشته،تازه هشتمین شهردار برتر جهان هم شده بود
Canada

سعى كن از زندگى ات لذت ببرى اما اسراف نكنى!
اين قصه ٤ درصدى هارو هم برو همون طرقبه تعريف كن شايد باورت كنند
Iran, Islamic Republic of
واقعا یسری ها با دور زدن قانون سهم ما رو میخورن و طلبکارمون هم هستن.ما میخوایم وقتی تلاش میکنیم ب نتیجه ی تلاشمون برسیم،استعدادامون حروم نشه،اینطور نباشه ک هرچقد بدوییم باز نتونیم ب چیزی ک مال خودمون هس برسیم.
ایشون حرفای قشنگی میزنن قبلا عمل های قشنگی هم داشتن اما الان راهکار برای این مشکلات چیه?الان مسئولیت سیاسی ندارن چطور میتونن ب ما کمک کنن?ما واقعا احتیاج ب کمک داریم
یک مستضعف
Iran, Islamic Republic of
می شه شما دست از سر انقلاب مظلوم و مردم مظلومتر بردارید؟
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها مثبت دادم.
میدونیدکی دست از سر ملت مظلوم وایران اسلامی بر نمیداره که وضعیت اقتصادی امروز به اینجا رسیده!؟ لیبرال مسلکهای غرب زده شیطان(امریکا) پرست که به هر طریقی حتی با دروغ وکلک ودغل بازی میخوان تو قدرت بمونن تا به چپاولشون ادامه بدن ونظام رو ساقط کنن ومجدد ایران عزیز رو بسپرن به شیطان اکبر! اما کور خوندن چون این همه شهید ندادیم که امروز صدای واق ولق این جماعت رو بشنویم . این روزها با همه سختیهاش تموم میشه. (فان مع العسر یسری_ ان مع العسر یسری). ورو سیاهی برای اونهایی میمونه که دارن خیانت میکنتد وهم برای اونهایی که دارن ازین جماعت منافق دفاع میکنند.
Iran, Islamic Republic of
آقا پسرت رو بيار تو كار كه گشايش اقتصادي بشه ... من فكر مي كردم سنگ پاي قزوين خفنه اما برا مشهد مثل اينكه خفن تره
Iran, Islamic Republic of
آقای قالیباف 12 سال شهردار بودی و تراکم فروختی وفروختی وفروختی،حاشیه تهران را گسترش دادی ، و هوای تهران را آلوده تر کردی و سکته های قلبی و مغزی را افزایش دادی حالا تشویقی هم می خواهی .
Iran, Islamic Republic of
اگه این قالیباف نبود من و تو تو تهران می مردیم... یک اتوبان و پل و تونل و بی آر تی و صدها کیلومتر مترو و پارک چیتگر و جنوب تهران و ... عمه من ساخت یا جناب نجفی با محسن هاشمی؟!!!!
ناشکری هم حدی داره نمک نشناس
Iran, Islamic Republic of
سیاه نمایی و ناامید کردن مردم مگر سخنان رهبری را گوش نکردید مگر شما خود را پیرو رهبری نمیدانید فقط برای دکتر احمدی نژاد بد است
United Arab Emirates
اب گل الود شد باز
نترس مردم از دست امثال تو هم خسته ان
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای قالیباف با سلام
به گل نشستن اقتصاد ایران از امروز شروع شده یا از کارشکنیهای علنی که انجام میشود بوجود میاید؟؟؟؟؟
آیا آنهائی که چند فرزند در خارج از مرزهای ایران دارند مملکت را میمکند اقتصاد ایران را به گل ننشوندند؟؟؟؟؟
لطفا به بجای دهن کجی و خود توجیهی به فکر کمک به دولت ونظام باشید چون شما خودتون گفتید که ار نوجوانی در ردیف سردم داران نظام بوده اید پس جای این حرفها نیست.هر کسی در نظام اسلامی کارشکنی کند مقصر آن خواهد بود ومردم هم خوب آگاهی دارند ومیشناسند.
واگر سیلی یا توفانی در بگیرد من و تو نمیشناسد.
Sweden
اقای قالیباف حیف شد در انتخابات اخیر کناره گیری کردی و با دست خودتان اجازه دادید عده ای تریلیاردر وضعیت کشور را به این روز بیاندازند که داریم میبینیم.