کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تبدیل شدن هند به پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا

6 دی 1396 ساعت 17:33

بر اساس گزارش های منتشر شده، انتظار می رود کشور هند تا سال آینده ی میلادی با ربودن گوی سبقت از بریتانیا و فرانسه، به پنجمین اقتصاد برتر دنیا تبدیل گردد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از France 24، بر اساس رتبه بندی منتشر شده توسط مرکز مطالعات اقتصادی و بازرگانی لندن، انتظار می رود که اقتصاد کشور هند در سال ۲۰۱۸ با پشت سر گذاشتن بریتانیا و فرانسه به رتبه ی پنجم در لیست بزرگترین اقتصاد های دنیا تبدیل گردد و تا سال ۲۰۳۲ به رتبه ی سوم صعود کند. لازم به ذکر است که در حال حاضر هند در رتبه ی هفتم لیست بزرگترین اقتصاد های دنیا قرار دارد.
 
این در حالی است که عملکرد اقتصادی هند در سه ماهه ی نخست سال جاری به پایین تر حد خود در سه سال گذشته رسید. دلیل این افت عملکرد، تصمیم دولت هند در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ در رابطه با اصلاحات مالیاتی و تزریق پول های خرد در نظام بانکی این کشور بوده است. باید خاطر نشان شود که نرخ رشد اقتصادی هند در سه ماهه ی منتهی به ماه ژوئن به ۵.۷ درصد کاهش و در سه ماهه ی منتهی به ماه سپتامبر سال جاری به ۶.۳ درصد افزایش یافت.

در این خصوص، داگلاس مک ویلیامز نایب ریس مرکز مطالعات اقتصادی و بازرگانی لندن گفته است که '' علیرغم افت مقطعی... قدرت اقتصادی هند در حال رسیدن به بریتانیا و فرانسه است و در سال ۲۰۱۸ جای آن ها را گرفته و به پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل خواهد شد''. به گفته ی وی، انرژی ارزان و انقلاب دیجیتالی باعث افزایش نرخ رشد اقتصادی در دنیا خواهد شد و این رشد مرهون عملکرد اقتصادی کشورهای آسیایی مانند هند، چین و ژاپن خواهد بود.

علاوه بر این، این گزارش عنوان کرده است که چین جای آمریکا را به عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا در سال ۲۰۳۰ خواهد گرفت.


کد مطلب: 576866

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/576866/تبدیل-شدن-هند-پنجمین-اقتصاد-بزرگ-دنیا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com