سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
سروش در نطق میان دستور مطرح کرد؛

مصوبات مجلس تاثیری در زندگی مردم ندارد

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 576823
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبات مجلس تاثیری در زندگی مردم ندارد، خواستار تغییر در نظام کاری مجلس شد.
مصوبات مجلس تاثیری در زندگی مردم ندارد
به گزارش جهان نيوز، ابوالفضل سروش در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۶ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن تبریک میلاد مسعود امام حسن عسکری(ع)، با بیان اینکه مردم با انتظاری که از مجلس و نمایندگان‌شان دارند راه تعالی و پیشرفت را نشان می‌دهند، گفت: راه و رسمی که ما در جلسات مجلس در پیش گرفته‌ایم و وقت مجلس را با این مصوبات می‌گیریم، تاثیر زیادی در زندگی مردم ندارد، چقدر از شماها و ما هر روز درگیر این سوال مردم هستیم که در مجلس چه اقدامی انجام می دهید، چرا مشکلات مردم حل نمی‌شود؟ لذا به همکاران و هیات رییسه و رییس مجلس پیشنهاد می‌کنم نظام جلسات مجلس را تغییر داده و چالش‌ها و مشکلات بزرگ کشور را اولویت‌بندی کنیم و در آن راستا جلسات صحن و کمیسیون‌ها برنامه‌ریزی و تنظیم شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از لاریجانی رئیس مجلس درخواست کرد که این تغییرات در جلسات مجلس را در زمان ریاست خودش بر مجلس در راستای حل مشکلات در تاریخ مجلس ثبت کند.

وی با بیان اینکه عبور از مشکلاتی مانند رکود، رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم نیازمند استفاده از تجارب موفق دیگران است، ادامه داد: از دولت آقای روحانی می‌خواهم از تجربیات موفق دولت اصلاحات که از پاک‌ترین و موفق‌ترین دولت‌های پس از انقلاب در رشد و آرامش اقتصادی و تعامل با دنیا بوده، استفاده کند چرا که استفاده از تجارب چهره‌های ارزشمند در زمینه‌های گوناگون می‌تواند راهگشای بخشی از مشکلات باشد و شاید این راه باب گفت‌وگوی ملی را که می‌تواند منشاء خیر برای کشور باشد، بگشاید.

سروش با اشاره به آلودگی هوای پایتخت و برخی شهرهای بزرگ کشور، یادآور شد: آلودگی هوا باعث مرگ تدریجی میلیون‌ها انسان می‌شود، لذا توجه به این موضوع خواست جدی مردم خصوصاً شهروندان تهرانی است که استفاده از خودروهای برقی، هیبریدی، تقویت حمل و نقل عمومی و فرمانداری واحد باید در راس برنامه‌ریزی برای آلودگی هوا و محیط زیست باشد.

وی با بیان اینکه داشتن احزاب قدرتمند زمینه‌ساز مجلس و دولت‌های قدرتمند می‌شود، افزود: از مجموعه نظام انتظار می‌رود برای کارآیی و موفق بودن بیشتر دولت‌ها به تحکیم تحزب در کشور کمک کنند.

سروش با تأکید بر اینکه تعطیلات بیش از حد در تقویم کشور بلای جان اقتصاد کشور خصوصا اقتصاد مقاومتی شده است، ادامه داد: با افکار مختلفی که در مجلس و دولت می‌بینم امیدوارم با ارائه طرح یا لایحه‌ای این مشکل حل شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوان‌ها در مناصب مدیریتی اظهار داشت: اوایل انقلاب با تکیه بر پتانسیل جوانان از گردنه‌های سخت عبور کردیم، چرا حالا می‌ترسیم مدیریت‌ها را به جوان‌ها واگذار کنیم؟ جوان انگیزه، قدرت، خلاقیت و صلابت بیشتری دارد، چرا در برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مدرسه پیرمردها درست کرده‌ایم؟ اگر روزی اختیار تصمیم‌گیری داشتم در کابینه و انتصاب مدیران کشوری استفاده از جوانان را در اولویت جدی خود قرار می‌دادم.

سروش با بیان اینکه افزایش قیمت کالاها باید با افزایش حقوق و دستمزد در اول هر سال اعمال شود، افزود: باید از افزایش قیمت در طول سال جلوگیری شود تا با این اقدام آرامش فکری و اقتصادی به مردم هدیه داده شود.

وی با تأکید بر اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب تمامی مشکلات کشور را به لطف و فضل خدا پشت سر می‌گذاریم، ادامه داد: استکبار و اذناب داخلی و خارجی آن بدانند با تشکیل اتاق‌های فکر و لجن‌پراکنی‌های زیاد در فضای مجازی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی نمی‌توانند خللی در اراده و مقاومت ملت در راهی که انتخاب کرده‌اند، ایجاد کنند.

نماینده مردم تهران درمجلس تصریح کرد: ای دشمنان قسم خورده ایران! شک نکنید که پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش امام عصر (عج) خواهد رسید و ملت با ادامه نهضت امام خمینی (ره) در این کشور، ظهور حضرتش را به نظاره خواهد نشست.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *