چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

پیش‌بینی‌بزرگ‌ترین بانک‌جهان‌از افزایش قیمت طلا

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 576679
بزرگ‌ترین بانک جهان پیش‌بینی کرده است که پایین بودن تورم در اقتصاد جهانی موجب خواهد شد تا نرخ بهره در سال ۲۰۱۸ نیز همچنان پایین باشد و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.
پیش‌بینی‌بزرگ‌ترین بانک‌جهان‌از افزایش قیمت طلا
به گزارش جهان نيوز، آی‌سی‌بی‌سی‌بانک در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز اقتصاد و بازار جهانی اعلام کرده است که تورم پایین موجب خواهد شد تا بانک‌های مرکزی بزرگ جهان به خصوص فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را همچنان پایین نگه دارند و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.
 
 بر اساس این گزارش مارکوس گاروی تحلیلگر ارشد آی سی بی سی بانک تاکید کرد: نسبت به قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی امیدوار هستیم و دلایل خوبی وجود دارد که سرمایه گذاران باید طلا را در سبد سرمایه‌گذاری قرار دهند.
وی در ادامه افزود: تصور می‌کنیم که تورم آمریکا طی سال آینده پایین‌تر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو باشد و این مساله موجب خواهد شد تا فدرال رزرو مسیر عادی سازی سیاست‌های پولی را متوقف کند.

این بانک پیش بینی کرده است که میانگین قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱۳۱۲ دلار خواهد رسید. البته تحلیلگران این بانک بر این باورند که تا زمانی که شاخص سهام اصلاح قابل توجهی نداشته باشد، قیمت طلا نمی‌تواند با رشد فزاینده‌ای روبرو شود.

گاروی بر این باور است که عامل اصلی و مهم برای قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی، نرخ بهره واقعی خواهد بود. افزایش نرخ بهره واقعی قطعاً به ضرر تقاضا و قیمت طلا خواهد بود و جذابیت کمتری برای سرمایه گذاران خواهد داشت.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود فدرال رزرو آمریکا ۳ بار دیگر نرخ بهره را در سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش دهد ولی گاروی معتقد است که در شرایط کنونی بعید است که فدرال رزرو بتواند با توجه به اوضاع اقتصادی و نرخ تورم، بهره را مطابق با انتظارات و پیش بینی‌ها افزایش دهد.

البته قیمت طلا طی سال ۲۰۱۷ میلادی علی رغم آنکه فدرال رزرو آمریکا ۳ بار نرخ بهره را افزایش داد با رشد ۱۰ درصدی روبرو شده است. کارشناسان اقتصادی شک و تردید دارند که قانون جدید مالیاتی آمریکا عامل مهم تعیین کننده‌ای برای رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۸ باشد.

منبع:طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *